en wéér niet ongesteld in stopweek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

en wéér niet ongesteld in stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:01

okee, dit gebeurd me dus vaker, niet ongesteld worden in mijn stopweek.

het maakt niet uit of ik de pil 1 strip of bv 3 strippen achter elkaar doorslik. ik slik trouwens de lovette, één van de lichtere pillen.
ben nu al 1.5e week van de pil af en ben nu weer niet ongesteld geworden. ben overigens niet zwanger ;)

meestal blijf ik dan een maand van de pil af tot ik weer natuurlijk ongesteld word en dan begin ik weer op de eerste dag van mijn menstruatie. maar ja, dit is natuurlijk ook niet echt ideaal.

en ja, ik ga hier ook even mee naar de HA, maar ben toch wel benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben

Jenny_B

Re: en wéér niet ongesteld in stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:04

Ik ben 5 jaar lang niet ongesteld geweest door de pil. En toen 3 jaar niet door de mirena. Is af en toe schrikken en kost wat testen, maar is ook wel fijn.

Maar waarom wacht je tot je natuurlijke cyclus weer op gang komt? Je kan toch na die stopweek gewoon weer beginnen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:07

Last van stress, of ben je mager/overgewicht? Kan ook meespelen.
Laatst bijgewerkt door tanya89 op 04-11-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:08

ehmm, geen idee eigenlijk :D meer om te kijken of het allemaal nog werkt denk ik

heb trouwens geen stress en heb een gezond BMI :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:09

een maand stoppen en dan weer beginnen, dan is de pil dus niet helemaal meer veilig he ?

ik zou gwoon naar die week weer slikken, of eventueel overleggen met je huisarts,

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:14

ik weet dat hij dan niet veilig is in tussentijd. vanaf de dag dat je hem slikt (als dat iig de eerste dag van je natuurlijke menstruatie is) is hij weer veilig.
mede daarom vind ik het ook irritant

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:16

een vriendin van mijn zusje heeft dit ook, en is (schrik niet) vrijwel onvruchtbaar.
ze heeft uiteindelijk met ivf een kind gekregen.
als er met je vruchtbaarheid alles ok is zou ik met niet zo druk maken.
ik slik zelfs de pil door (zonder stopweek) dit omdat ik endometriose heb en de gystes zich juist ontwikkelen in de periode dat je ongesteld bent.
mij is er door de HA verterld dat het helemaal niet erg is om de pil door te slikken,en ik vind het dus eigenlijk wel prettig dat ik niet meer ongesteld word.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:16

Ruilen. :))

Misschien moet je een andere pil?
Verder zou ik ook gewoon doorgaan met de pil, ipv te stoppen en dan weer te beginnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:20

barbar: ik heb hier sinds een jaartje ongeveer last van. daarvoor altijd netjes in mijn stopweken ongesteld geweest eigenlijk

somebitch: ik heb deze pil nu zeker 3 jaar, ben toen overstapt naar een lichtere omdat er borstkanker in de familie zit en ik zo min mogelijk hormonen in mijn lijf wil hebben.

niet meer ongesteld worden is inderdaad niet vervelend, maar het hoort imo niet dat je in je stopweek niet "ongesteld" wordt

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:21

die vriendin van mijn zusje heeft het naar mijn weten altijdal gehad.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:21

heb ook een poos lovette geslikt , werd niet of nauwelijks ongesteld. is niks mis mee toch?
je moet alleen wel braaf door blijven slikken dus het is wel zaak dat je onthoudt wanneer je met de nieuwe strip moet beginnen :+
ik heb die pil een hele poos geslikt en ben (toen) niet zwanger geworden. het is volgens mij gewoon een (prettige :D) bijwerking van die pil!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:24

Ik heb het ook een keer gehad.. Ik heb 5 testen gedaan en was niet zwanger! Ik heb wel de huisarts gebeld wat ik moest doen, en hoe het zou komen. Want in de jaren dat ik aan de pil ben, ben ik nooit niét ongesteld geworden of overtijd geweest!
Het kan komen door stress, of niet regelmatig je pil innemen.
Bij mij is het bij de volgende stopweek wel weer gewoon begonnen, en heb er geen last meer van gehad.
Bij mij is het een stressfactor geweest!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:57