Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brengt wel heel veel onrust met zich mee. Citaat:De melatonine pillen van Sleepz (drogist) hebben ook geen dosering er op staan. Je kunt met hun bellen, dan bepalen ze daar wat jou benodigde dosering is.
Ik heb ze ook al een behoorlijke tijd omdat ik een waardeloos dag-nacht ritme heb. Slaap bij voorkeur pas rond een uur of 1 en krijg mezelf dan om half 7 niet uit bed.
Met de melatonine ga ik om 23u slapen en sta ik de volgende ochtend weer fris op. Ik gebruik ongeveer 3-5 pilletjes (van 0.1mg) per avond. Soms als ik echt heel graag wil slapen wel eens het dubbele (dan zit je pas op de HA dosering) en dan slaap ik zeker wel.
Het enige nadeel van melatonine (of voordeel) is dat je wel de tijd moet nemen om het in te laten werken. Als jij je pillen hebt genomen kun je daarna gerust nog gaan stappen als je daar zin in hebt en niet moe worden. Maar als je rustig Animal Planet gaat kijken ofzo dan kun je ogen na een half uurtje / uurtje echt niet meer open houden...

Women schreef:Haha, goede tip! Ga morgen even bij de drogist kijken. Maar moet je dan bellen met Sleepz ofzo en waar baseren hun de dosering op?
Ze baseren de dosering op je klachten, geslacht, gewicht enz.