Lijf weer in vorm krijgen na zwangerschap..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Lijf weer in vorm krijgen na zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:43

Het leed dat ´in vorm komen na een zwangerschap´ heet... herkenbaar? :+

Vorig jaar november ben ik bevallen van mijn zoontje. Rampzalige zwangerschap achter de rug, en kantje boord gelegen dankzij een zwangerschapsvergiftiging. Droeg ruim 30 kilo puur vocht bij me hierdoor, gewicht ging van 55 kilo naar 96(!) kilo, ribben kreeg het zwaar te voortduren dankzij de kickboxer in m´n buik (zijn nu dan ook ernstig vervormd), heftige bekkeninstabiliteit, handen en voeten enorm opgeblazen, en een cup 70C/D die naar een 85G ging.

Ruim 9 maanden lang volledige borstvoeding op verzoek gegeven... Nu dus sinds 2 maanden gestopt... En pas sinds een maand weer echt intensief aan het sporten. Nu ik een superleuke jongen aan de haak heb geslagen, was de motivatie des te groter om snel weer in shape te komen natuurlijk :D nevermind... de kilo's vliegen er vanaf. Woog ik vorige maand 71,8 kilo, is dat inmiddels 62,5 met puur sporten (dans, hardlopen, wandelen). Pas met gemak in maatje 36/XS, dus super tevreden maar:

- Armen (Hoe krijg je die weer slanker?)
- Billen (Hoe uhh... lift je dat weer een beetje? :o :o )
- Lovehandles op de heupen (Waarmee krijg ik ze weg?)
- Borsten (Waren altijd een super nette 70C/D, en nu nog maar een 70A'tje.. Behalve plastische chirurgie, zijn er niet gewoon oefeningen voor? Ik begrijp echt wel dat ze nooit meer worden zoals vroeger, maar een iets 'vollere' look zou op zijn minst fijn zijn)

Meer mensen die te maken hebben met het leed dat 'in vorm komen na een zwangerschap' heet? :D En hoe vergaat het jullie?

Palmera

Re: Lijf weer in vorm krijgen na zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:46

Probeer het eens bij een goede sportschool. En dan bedoel ik zo´n sportschool waar een trainer naar jouw luisterd en speciaal voor jouw een passend programma opstelt.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:48

Dat behoort momenteel om financiele redenen even niet tot de mogelijkheden... heb overigens wel alle mogelijke fitnessapparatuur op mijn werk (gratis) ter beschikking... Dus misschien dat ik daar wat mee kan. Weet alleen niet precies wat :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:49

Dan is het dus een kwestie van zoeken op internet! Dergelijke oefeningen staan er echt wel op!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:58

Je kan voor je borsten misschien oefeningen doen als een soort opush-up, maar dan tegen de muur dat maakt je borstspieren sterken waardoor ze voller lijken. Steppen is voor je bilspieren goed. Je armen is lastig om ze strak te krijgen. Ik heb ook een " daar zie je niks van" hang-lel onder mijn arm. terwijl ik wel gespierde armen heb. Hardlopen is trouwens ook goed voor je love-handles en dan vooral de duurlopen. Als je op de sportschool nou bv kan steppen en misschien dat er een apparaat staat waarmee je met je voeten gewicht weg moet drukken dan heb je al wat goede spiergroepen. Ook misschien wat arm oefeningen die vooral je triceps trainen.
Is er op je werk ook iemand die er verstand van heeft van die apparaten ? Dan kan je gewoon zeggen ik wil die spieren trainen welk apparaat kan ik daarvoor gebruiken.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:10

Nee, we hebben geen kenner op kantoor rondlopen ofzo. Het zijn vooral mensen die hun oefeningen van de sportschool meenemen naar de fitnessapparatuur op kantoor zegmaar..

Misschien heel stom hoor, maar wat is duurlopen? :o

Bedankt alvast, gewicht wegdrukken met mijn voeten heb ik hoe dan ook nog nooit gedaan... Dus dat gaan we morgen eens proberen :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:18

Ik vrees dat je door je snelle gewichtstoename en afname, je vel een beetje teveel hebt 'mishandelt'... :(:)
Dan kun je sporten en lijnen tot je een ons weegt, maar strak zal t niet meer worden.

Edit:
Hmmm...ik bedacht me dat dat vast niet is wat je wil horen, maar de waarheid is het helaas wel.
Natuurlijk doen goed in vorm zijn en gespierd zijn veel voor je uiterlijk en je lichaamshouding, dus je zult vast wel slank ogen en in maat 36 passen. Maar als je je echt ergert aan hangvel, daar is helaas niks aan te doen (zonder medische inmenging dan).

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:23

Ik heb juist erg weinig problemen met overtollig vel, dat gaat als een tierelier nu ik gewoon weer braaf buikspieren train e.d. En vooral intensieve dans is erg positief. Zijn vooral de laatste spekkies die ik weg wil hebben

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:10

Even geknipt en geplakt uit een ander topic ;) .

Eet 3x per dag en 2x een gezond tussendoortje.
Let bij elke maaltijd op dat je een normale portie neemt, zeker niet meer, maar ook niet te weinig. Bedenk dat je pas na ongeveer 15 tot 20 minuten een verzadigd gevoel krijgt van een maaltijd. Kies caloriearme alternatieven, vermijd suikers en probeer koolhydraten wat te beperken.
Geen alkohol, light frisdranken en bij voorkeur eigenlijk alleen maar water.

Drink 4 a 5 koppen groene thee op een dag.

En het belangrijkste: koop een crosstrainer (staan zat voor een redelijk bedrag op marktplaats) en een hartslagmeter. Train 4x in de week op ongeveer 70% van je hartslag (220-leeftijd en daarvan 70%). Bouw dat op in korte tijd van 20 minuten naar 40 minuten.

Gegarandeerd binnen een paar weken op een gezonde en eenvoudige en goed vol te houden manier kilo's kwijt en een strakker lijf.

Grote voordeel is dat je op deze manier voornamelijk vet zal verbranden en spieren opbouwt en het resultaat merk je snel. Als je een keer zondigt vliegen de kilo's er dan ook niet weer aan.

Succes ermee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:57

Lovehandles zijn volgens mij niet weg te krijgen met sporten? En anders ben ik ook nog steeds opzoek naar de oplossing :D.

Armen krijg je wel weer strakker door gewichtstraining te doen met simpele gewichtjes en/of apparaten.
Billen liften weet ik niet, je krijgt ze wel gespierder door veel cardio te doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:04

Yv, als je mijn tips ter harte neemt vliegt het vet eraf, ook de lovehandles.

Het gekke is dat het proces steeds sneller gaat na verloop van tijd en ook doorgaat als je even zondigt :j . Heeft alles te maken met een veranderend metabolisme.

Het is eigenlijk verrassend eenvoudig, effectief en nog gezond ook.