Hoe krijg ik mijn haar dikker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Hoe krijg ik mijn haar dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:14

Tot een jaar geleden had ik heel dik haar, een volle bos met veel laagjes en daardoor vééél volume. Tussendoor heb ik het heel kort laten knippen omdat ik zoveel last had van gespleten haarpunten.
Nu is mijn haar weer tot over mijn schouders, maar een stuk minder dik en kan ik het niet zo dragen als ik wil -O-

Ik was mijn haar wel elke dag, soms zelfs 2 keer :o Ik weet dat het niet al te goed is voor je haar, maar als ik het niet was wordt het vettig wat ik echt heeel vies vind :+ Dus daar ook heeeel graag tips voor!

Alvast bedankt! Ik hoop dat jullie een wondermiddel hebben voor me O:)

Corelli

Re: Hoe krijg ik mijn haar dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:15

Volgens mij kan je haar niet dikker worden? Of zeg ik nu iets heel geks?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:17

Even over het punt van wassen: hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt.

Dus begin maar eens met 2x per week wassen.. In het begin is het wel vervelend maar het wordt minder ;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:18

met bier word je haar toch dikker? is mij verteld haha

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:21

Corelli schreef:
Volgens mij kan je haar niet dikker worden? Of zeg ik nu iets heel geks?

Nuja, aansterken dan. Ik heb zeker het dubbele aan haar gehad vorig jaar.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:24

wat MoonCloe zegt is waar, door je haar elke dag ( tot 2 keer toe) te wassen haal je het talg op je hoofdhuid weg, met als gevolg dat je huid als een bezetene talg gaat lopen aanmaken om het weer aan te vullen.
Was maar eens idd je haar 2 keer per week , en dan is het eerst wel even vettig misschien maar dat neemt af als je hoofdhuid door heeft dat het niet zoveel talg hoeft aan te maken.

En ik denk dat doordat je minder je haar was en er mee zit te rommelen je ook wat meer haar overhoud uiteindelijk.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:26

nikita_benno schreef:
met bier word je haar toch dikker? is mij verteld haha

Volgens mij wordt dan alleen je buik dikker :D

Volgens mij wordt je haar echt niet dikker door een 'middeltje' (helaas).

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:30

Ben ook wel benieuwd naar het wondermiddel ;)

Heb ook vrij slap en dun blond haar en als ik het niet was dan wordt het raar pluizig en ziet het er gauw vettig uit en gaat het in sliertjes hangen. Was mijn haren om de dag. Ben veel op stal en werk bij een tuinder dus kan echt niet zonder wassen.

Ook lijkt mijn haar niet echt te groeien. Het is nu schouder lengte maar zie bij vriendinnen waarvan het haar veel korter is geweest dan mijn haren, dat het van hun al vele malen langer is dan dat van mij. Laat niet dikwijls mijn haar punten knippen want dat vind ik zonde :o gaat er weer meer af dan aan gegroeid is.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:32

Zou het ook schelen als je het minder 'vast' draagt? Met een klem of elastiek?
Ik ga het wassen inderdaad meteen afbouwen :j

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:35

Je haar dikker maken kan niet, je hebt óf dun óf dik haar. Je kunt het wel wat voller maken en meer volume geven door bijvoorbeeld je hoofd voorover te doen tijdens het föhnen. Ook zijn er speciale volume shampoo's. Gebruik je cremespoeling?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:37

Nee, dat gebruik ik nooit omdat het daar zo vies zacht van werd & statisch. Föhnen doe ik ook nooit, borstel het zelfs nooit.

Ik heb van mezelf dik haar, heb nu nog steeds dik haar, maar minder dik dan een tijdje terug. Ik wil dit herstellen door beter voor mijn haar te zorgen, en vraag hiervoor nu dus tips. Ik denk wel dat het weer terug kan groeien, heb het namelijk áltijd al gehad. Nu alleen dus even niet..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:39

En heb je nog steeds die laagjes?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:40

:j Wel minder dan toen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:42

Kan aan je laagjes liggen :j Vraag anders eens advies aan je kapper? Die weet natuurlijk precies waar hij/zij over praat!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:34

Ik doe elke dag haarlak in mijn haar, dus moet het wel elke dag wassen. En inderdaad, je hebt dun of dik haar. Mijn haar hangt nu tot op mijn kont, maar ik heb ook van dat dunne haar. ;(

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:40

vitamine b groeit je haar van!
misschien dan ook dikker?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:44

Ik had vroegahh ook een hele dikke bos mooi krullend haar :j

Nu is het veeeeel dunner en veeeel minder krullend. Niets aan te doen :n Een vriendin van mij is kapster en zegt dat dat inderdaad zomaar kan, dat je haar verandert, van dik naar dun of van dun naar dik..

Probeer eens de volume-lijn van Nivea, spul werkt goed :j

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:47

Probeer je haar zo veel mogelijk vast te dragen. Door je haar los te laten hangen, zal de onderkant slijten. Verder elke 3 weken een puntje laten knippen bij de kapper. Je haar regelmatig een maskertje geven en mocht je snel last hebben van vet haar, wil je haren wassen met afwasmiddel ook helpen. (dit uiteraard niet als standaard shampoo gaan gebruiken).

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:57

Ben je misschien op dieet geweest, of een tijdje ziek geweest? Als je haar plotseling dunner wordt komt dat vaak door gebrek aan voedingsstoffen en vitaminen.
Je hoeft je haar trouwens niet altijd met shampoo te wassen. Je kunt het ook gewoon uitspoelen met water. Als je toch erge behoefte hebt om je haar te wassen, kun je het beste een hele zachte shampoo gebruiken, zoals Dr.Organic van De Tuinen. Daar zit geen SLS en parabenen in. Het is echt heel vervelend de eerste tijd als je haar zo vet aanvoelt, maar probeer het vol te houden, zet een pet op, draag je haar in een staart of zet er clipjes in. Je kunt het een beetje afbouwen, eerst twee weken elke dag, daarna twee weken om de dag, en daarna twee weken om de twee dagen wassen.

Vertrouw niet op shampoo en conditioner reclames, want het meeste is gewoon troep voor je haar en vooral je hoofdhuid. Als conditioner kan ik je een haarmasker van L'oreal Elvive Nutri-gloss aanraden (roze pot).

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:24

Wat een goede tips allemaal, super!
Ik ben inderdaad een tijd op dieet geweest, geen goed dieet, dus ik dacht ook al aan die oorzaak inderdaad :j

Ik ben sinds een weekje bezig met om de dag wassen, ik vind het wel heel moeilijk :+ Als het vies aanvoelt zou ik het liefst zo weer onder de douche springen. Maar ik houd vol! :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:26

John Frieda haarverzorging heeft shampoo wat het haar dikker zal maken, weet alleen niet hoe het heet. ze hebben het bij de kruidvat. ik heb hem zelf niet gebruikt maar iemand die ik ken wel. ze was er goed op te spreken.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:36

Maar als je elke dag haarlak of schuimgel ofzo gebruikt, moet je toch wel elke dag je haar wassen? Of kan je het er dan ook gewoon uitspoelen met alleen water?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:49

ikkiN schreef:
Ik ben inderdaad een tijd op dieet geweest, geen goed dieet, dus ik dacht ook al aan die oorzaak inderdaad :j

Dan zou ik niet naar speciale shampoos voor dikker haar grijpen, maar gewoon gezond blijven eten en eventueel vitaminepillen slikken. Je haar zou dan vanzelf moeten herstellen. Het is me sowieso een raadsel hoe shampoo er in hemelsnaam voor zou kunnen zorgen dat je haar dikker wordt, of nog zulke flauwekul; dat je haarpunten herstellen. Het enige wat helpt is genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen. Je haar groeit van binnenuit en niet van buitenuit.

En @gmgmelkert; ja, alleen met lauwwarm water uitspoelen zou voldoende moeten zijn. Je kunt het er ook gewoon uitborstelen. Gaat er wellicht niet helemaal uit, maar in ieder geval voldoende :j

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:52

Ok, bedankt. Dan ga ik het nu ook om de dag wassen. Maar daarbij moet ik onder de douche wel elke dag antiklit gebruiken omdat ik mijn haar anders niet gekamt krijg. Maakt dat niet uit? Wat ben ik lastig zeg! :o

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:54

Afscheren en weer aan laten groeien. :D