Ik was niet van plan om aan lichtbehandelingen te beginnen, ik voel me momenteel namelijk erg goed. Ik denk voornamelijk omdat ik elke dag sport. Wel snel last van vermoeidheid overdag, en zag een aanlokkelijke reclame, Supradyn. Nog niet geprobeerd, ik wil eerst even wat weten. Ik heb namelijk gelezen dat mensen met een herfstdip een gebrek hebben aan een vitamine die veelal in de zon zit. Of die aangemaakt wordt door zonlicht? Ik weet het niet meer precies, en kan het ook niet meer vinden. Ik wil graag weten of deze vitamine ook als pilvorm verkrijgbaar is en wat jullie doen aan jullie herfst/winter dip? Ik heb namelijk ook in de herfst en winter en ontzettend wit gezicht (terwijl ik in de zomer heel erg bruin ben, en dan bedoel ik ook ECHT erg!), daarnaast krijg ik veel last van pukkeltjes, wat in de zomer zo weer weg is natuurlijk. Mede dankzij de zon.
Wie o wie?
Eleionomae
Geplaatst: 03-11-09 12:26
Ik merk dat mijn dip altijd minder wordt als ik een paar keer onder de zonnebank ga. Doe ik even zo'n kuurtje en het gaat geheid beter Vitamines zijn altijd goed in de herfst/winter ook om je weerstand hoog te houden
Ik wil dus niet onder de zonnebank omdat ik allemaal vlekken op mijn lichaam heb, die erger worden door UV-straling.
Laura1589
Geplaatst: 03-11-09 15:45
Jaaa hier nog één! Ik merkte ook weer dat ik last begon te krijgen. Daarom heb ik mijn 'Daylight Power' lamp er maar weer bij gepakt. Ik gebruik deze in 'kuurtjes' van een week (elke ochtend een half uur) en dan doe ik dat zo'n 2 keer per winter. Daarmee kom ik prima de winter door. Ik merk echt veel verschil, wat mij betreft dus echt een aanrader!
Dat is weer iets anders dan een zonnebank, of niet? Wat voor verschil merk je?
Laura1589
Geplaatst: 03-11-09 15:51
Klopt, het is een lamp die alleen op je gezicht (ogen) werkt, waar je voor moet gaan zitten zeg maar.
Ik heb meer energie, mijn stemming is beter, ik heb minder moeite met opstaan, niet meer somber etc Dus eigenlijk verdwijnen de klachten die ik heb van de winterdip.
Anoniem
Geplaatst: 03-11-09 15:54
Ja hier ook een Naja ... Echt een winterdip. Ik heb gewoon een hekel aan van die korte dagen, dat het zo vroeg donker word en zo laat licht ... Die vieze, koude, regenachtige dagen. Báh. Word er wel echt kortaf/chagerijnig van . Daarbij is opstaan ook echt een ramp en lig ik echt 'savonds' om 8/9 uur al in bed Kan er heel de Herfst/Winter om lopen mauwe hoe vervelend deze periodes zijn van het jaar
Geef mij maar lekker de zomer Lekker veel zon en een aangename temperatuur ... Kijk er nu al naar uit. Heb zelfs ietwat heimwee naar de Zomer lijkt wel
Goh, balen dat het pas net Herfst is
Dee_Es
Geplaatst: 03-11-09 15:56
Door zonlicht op je huid maakt lichaam vitamine D aan, als je erg weinig (overdag) buiten komt kan je daar dus een tekort van krijgen.
Mijn zus krijgt in de winter ook altijd een heel wit gezicht, dit ziet er nogal ongezond uit. Nu gebruikt ze elke dag een dagcreme die je gezicht iets bruint. Het resultaat is heel natuurlijk en ze wordt niet meer zo witjes in de winter, ze gebruik dove sunshine.