Hairextensions help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Hairextensions help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:07

Al heel lang wil ik van die mooie lange blonde lokken, helaas werkt mijn eigen haar niet echt mee.
Laatst hoorde ik via via dat er ook hairextensions verkrijgbaar zijn die je gewoon zelf in kan zetten?
Gewoon een lap haar die je dan met een clip vast zet ofzo?
Ik heb geen idee wat ik me hierbij voor kan stellen, maar het lijkt me een stuk minder slecht (en duur) dan echte extensions.

Ook heb ik geen idee hoe ik hier aan moet komen.
Iemand die hier meer vanaf weet, of er zelf ervaring mee heeft?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:19

Google eens op Clip ins ;-)
Ik heb ze van Balmain, 1 mat van 40 cm lang (chocolade)

Je hebt ze in zo'n 12 verschillende kleuren en je kunt ze stylen met stijltang of krullers enz. (tot 160 graden).
Ik was ze ook gewoon met shampoo en conditioner en daarna stylen zoals je eigen haar.
Ik doe ze alleen in als ik uitga of ergens naartoe moet waar ik er tip top uit moet zien :D

Ik heb ze bij een kappersbenodigdhedenzaak vandaan voor € 60,-
ik zag ze laatst ook bij een grote Douglas, maar daar waren ze € 120,-

Ik ben er super tevreden over!!!!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:22

Deze worden ook op de zwarte markt in beverwijk verkocht. zag een mooi egrote stand en je krijgt uitgebreid uitleg over het inzetten.

Simbaa

Re: Hairextensions help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:39

Is dat inzetten heel moeilijk dan?
En ik keek even op een site en ik zag dat er 8 stuks in een set zitten?
Is dat normaal? En kan je eigenlijk ook je haar in een staart doen, of zie je het dan te goed zitten?
Zoals jullie merken ben ik een leek :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:52

Ik heb extensions, maar dan gewoon door de kapper gezet. Geen matjes, maar plukjes. Ik heb ze alleen voor de kleur en ter verlenging, niet voor verdikking oid.
Ik vind de prijs eerlijk gezegd wel meevallen (voor mijn doel) en ik kan m'n haar gewoon wassen en stylen zoals ik gewend ben. (ik heb wel echt haar-extensions he, anders kun je natuurlijk niet met de stijltang aan de gang)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:03

Sonja schreef:
(ik heb wel echt haar-extensions he, anders kun je natuurlijk niet met de stijltang aan de gang)

jawel hoor! de balmain clip in synthetisch kun je ze zowiezo tot 160 graden met een styltang stylen, ook een hete krulset is geen enkel probleem ;-)

Mijn kapster heeft ze ook gehaald na het zien van mijn clip in, je ziet geen verschil met mijn eigen haar!

Ik zal eens een foto zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:07

O daar werd ik door mijn kapper voor gewaarschuwd. Ik heb altijd een beetje leipe kleuren in mijn haar (van mezelf zwart en dan werk ik met accentkleuren als blauw, of paars, of momenteel combi felrood met warm oranje) en ik heb van mezelf krullen dus ik moet regelmatig stijlen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:28

Ik ben we benieuwd naar foto's :)
mijn eigen haar werkt ook nooit mee en zoiets lijkt mij ook wel wat :) Maar het moet inderdaad niet al te duur worden, ben ook maar een arme student haha.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:31

Even een foto met mijn clip in :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:37

En van mij eentje voor het kleureffect als je losse plukjes laat zetten:
Afbeelding

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:48

Ik heb ooit ook wel hairextensions gehad, maar die clipjes zakten naar beneden en je zag ze door mijn haar heen. := nu ga ik gewoon naar de kapper. :) zo duur is dat toch niet?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:55

fenna1995 schreef:
Ik heb ooit ook wel hairextensions gehad, maar die clipjes zakten naar beneden en je zag ze door mijn haar heen. := nu ga ik gewoon naar de kapper. :) zo duur is dat toch niet?

Hier heb ik geen last van, misschien een tip?
Ik toupeer mijn haar lok voor lok een beetje bij de haaraanzet (eventueel 1 spraytje haarlak), haak het matje erachter en clip ze dan erin.

Zo krijg ik een mooie volle bos haar en het blijft de hele avond prima zitten!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:53

fenna1995 schreef:

Nou, 330€ toch?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:59

Das best wel duur! en dan blijft het natuurlijk ook nog maar beperkt zitten doordat je haar groeit..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:10

maar valt de overgang van je eigen haar naar de extensions niet heel erg op met die matjes?
ik heb nu een lange boblijn, maar met uitgaan e.d is het soms toch wel leuk om lang haar te hebben. dus die clip ins lijken me wel wat, maar ben bang dat je het zo goed kan zien dat het nep is

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:23

Fleur_V schreef:
fenna1995 schreef:

Nou, 330€ toch?

Echt? bij extensioncentre had ik voor 200 euro extensions, die werden zelfs thuis geplaatst (zonder voorrijkosten).

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:27

dat lijkt mij wel héél weinig,
al hangt veel natuurlijk af van hoeveel extensions er gebruikt zijn...

ik zou gerust nog langer haar willen, alleen dikker... nee, dat zie ik niet zitten :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:30

pffff geen denken aan extensions, mega duur en je moet het iedere keer opnieuw erin laten zetten.

Nee doe mij maar een mat van € 60,- gaat echt jaren mee.....plus kan ik zelf bepalen waneer of ik wel of geen lang haar wil :D

Lissy, bij mij zie je het niet omdat ik al lang haar van mijzelf heb, maar je hebt de matten in verschillende lengtes en stukken 10,20,30,40,60 cm geloof ik.
Bij de zaak waar ik ze gehaald heb hebben ze mij advies gegeven over de hoeveelheid, gebruik, styling en kleur.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 14:31

Welke zaak was dat dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:33

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:33

Hm maar stel je voor dat je er iemand een hand door je halen haalt (Bijv met zoenen of iemand die gewoon aan je haar voelt :o ) Gaan ze dan niet los? en als iemand bijna bij je hoofdhuid komt kan hij/zij ze toch voelen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:38

Undefined schreef:
Hm maar stel je voor dat je er iemand een hand door je halen haalt (Bijv met zoenen of iemand die gewoon aan je haar voelt :o ) Gaan ze dan niet los? en als iemand bijna bij je hoofdhuid komt kan hij/zij ze toch voelen?

Zoenen gebeurd met de mond hè :Y) Dan begeleid je die handjes maar subtiel naar onderen :D

Clip in voel je idd, maar extensions of een gewone haarclip of speldjes ook....
Het is voor het mooi (uiterlijk vertoon) dus je moet er wat voor over hebben :(:)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:17

Ja nja ik kan me wel herinneren tijdens het zoenen een stel handen in mn haar te hebben gehad, vandaar :Y)
Is er ook nog een bepaalt merk wat het beste aan te raden is? En hoe kun je het beste de haarkleur kiezen?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:12

Goh, ik moet zeggen dat het idee van die clip ins me wel aanspreekt!
Ik heb van mezelf heel dun haar, maar ik durfde echte extensions of waves laten zetten nooit zo goed aan. Ik vond het erg duur, en was bang dat ik mijn (toch al niet zo sterke) haar hier alleen maar mee zou beschadigen. Maar dit lijkt me een hele goede tussenoplossing!
Ik heb een beetje dezelfde vragen als Undefined eigenlijk..

@ Listiglistje, het kan dat ik er overheen gelezen heb, maar zijn jouw extensions van echt mensenhaar of synthetisch?