Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, maar ik weet dat als ik koolhydraten helemaal laat het een stuk makkelijk voor mij is dan afentoe wel en dan weer niet... die koolhydraten liggen bij mij altijd goed op de maag zeg maar...
Iris82 schreef:Ik heb welliswaar 1 dag Atkins gedaan, toen rolden de tranen over mn wangen omdat ik geen suikers meer mocht.
Ben smiddags naar de winkel gegaan om een cacao 'koekjes' recept te maken dat Atkins proef was (mislukte volkomen en smaakte nergens naar). Savonds besloten dat het toch echt neit werkte.
Iris82 schreef:Tja, ik kan ook wel goed zonder suiker hoor als ik het af kan bouwen. Bijvoorbeeld door als tussendoortje een banaan te pakken en dan savonds niet te snoepen.
Maar Atkins was meteen zo rigoreus en daarom werd ik helemaal frusti. Ik ben bang dat dat met dit dieet hetzelfde zal gaan.
Dan nog ben ik wel benieuwd wat de verschillen zijn tussen dit dieet en Atkins.
hermlein1989 schreef:Iris82 schreef:Tja, ik kan ook wel goed zonder suiker hoor als ik het af kan bouwen. Bijvoorbeeld door als tussendoortje een banaan te pakken en dan savonds niet te snoepen.
Maar Atkins was meteen zo rigoreus en daarom werd ik helemaal frusti. Ik ben bang dat dat met dit dieet hetzelfde zal gaan.
in een banaan zitten fruitsuikers, en dan krijg je dus toch suikers binnen.

hermlein1989 schreef:Iris82 schreef:Tja, ik kan ook wel goed zonder suiker hoor als ik het af kan bouwen. Bijvoorbeeld door als tussendoortje een banaan te pakken en dan savonds niet te snoepen.
in een banaan zitten fruitsuikers, en dan krijg je dus toch suikers binnen.
Zelf doe ik op het moment atkins, en ik kan er super mee leven. Ik vind het alleen soms nogal een probleem dat ik alles zelf moet koken wat ik wil eten. Als ik dus mijn eten ben vergeten, wordt het voor mij heel lastig. Ik eet ook snel elke dag hetzelfde(wat me nu de neus even uitkomt, en daardoor eet ik weer een tijd wat anders).
Je kunt trouwens zelf ook een soort van boerenkoolstampot maken(weet alleen niet of boerenkool mag). JE gebruikt dan ipv aardappelen bloemkool.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het moet heel lekker zijn.
. Veel eiwitten, geen suiker, weinig koolhydraten.
.
om te eten bedoel ik ... ik heb nog geen bericht verder van dr. frank gehad dus ik dus ben gestart op mijn eigen manier, vandaag wel koolhydratenvrij en tussen de middag had ik een shake van modifast, net lekker wat augurken voor de snaai en een stukje kaas, vanavond kip met groenten. Het voelt wel heel vreemd om geen koolhydraten te eten, ik kan nu ook wel zeggen dat ik eigenlijk een koolhydratenjunk ben en suikerjunk en ook dat laatste gaat goed vandaag....
), en dan kan je met heel weinig koolhydraten lekker en gezond eten zonder dat het meteen echt vet is. Maar het is wel weer erg fijn om roomboter te gebruiken, volvette kaas te mogen eten; daar zitten nl. geen koolhydraten in!
.
)
)
)