Hoe hebben jullie het vertelt ? (eerste keer ongesteld)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Hoe hebben jullie het vertelt ? (eerste keer ongesteld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 17:52

Hoi,

ik ben net terug van me krantenwijk en ik bloed nu al 2 dagen (gelukkig nog niet doorgelekt) :7
Ik ben van plan om het vanavond/ morgen maar even te melden bij m'n moeder maar hoe moet ik daar in hemelsnaam over beginnen .. :?
Hoe hebben jullie dat gemeld en hoe oud waren jullie help me please!!

XxX
Laatst bijgewerkt door Mars op 02-11-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets verduidelijkt

M_EL_ISSA

Re: Hoe hebben jullie het vertelt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:53

Gewoon zeggen dat je iets aan haar moet vragen en dan vragen of ze een extra pakje maandverband voor je wilt kopen.

Op deze manier vertellen vind ik het altijd makkelijker! :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:54

ik was 15 en heb toen mijn moeder stond te koken gemeld dat ik ongesteld was geworden. ik was goed voorbereid en had inmiddels een hele berg maandverband in mijn kamertje.
mijn moeder reageerde relaxed, maar mijn oma die op dat moment op bezoek was werd erg emotioneel. haar jongste kleindochter werd nu echt groot!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:55

Gewoon zeggen, je moeder verwacht niet anders. Komt goed hoor, ze heeft het zelf ook ooit eens voor het 1st gehad :(:)

Konstantine

Oei... Dat weet ik niet meer. Dat ik het niet al te gemakkelijk vond weet ik nog wel... Misschien gewoon als je terugkomt van school ofzo en ze vraagt hoe het was: Nou, eh, leuk, maar... Ik ben ongesteld en dat is minder.

Idee?

annastasia

Ik weet het ook niet eens meer, is al weer zo lang geleden................
maar misschien een ideetje:
Mam, heb je ook maandverband?
Laatst bijgewerkt door annastasia op 02-11-09 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:56

ik zei heel stom dat ik dacht dat ik ongesteld was (had het ook al 2 dagen, en wist dondersgoed dat ik ongesteld was...) ik had dna ook al lang zelf het maandverband gevonden, maar kreeg van mijn moeder nog heel lief uitleg over hoe alles werkte :P

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:58

Ik en mn zusje moesten allebei keihard huilen toen we het werden haha,, wij wouden nog helemaal niet ongesteld worden.

Volgens mij heb ik mn moeder geroepen en het gewoon gezegd maar dat weet ik eigenlijk niet meer haha

Bij mn zusje was het iets lastiger die wou mama spreken maar die was op het werk, en papa zo kun je mij toch ook werl vertellen neee moet mama hebben,, papa boos maar toch stiekum mama opgebeld. Later heeft mama het aan papa uitgelegd en snapte hij het ook wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

Ik heb het gewoon gezegt...achteraf had ik dat nooit moeten doen! Mijn moeder vertelde het aan iedereen!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 17:59

melsh schreef:
Oei... Dat weet ik niet meer. Dat ik het niet al te gemakkelijk vond weet ik nog wel... Misschien gewoon als je terugkomt van school ofzo en ze vraagt hoe het was: Nou, eh, leuk, maar... Ik ben ongesteld en dat is minder.

Idee?

Geniaal!!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:00

Mijn moeder had het wel al in de gaten, ze had zowieso al maandverband in een kastje liggen, voordat ik en mijn zus uberhaupt ongesteld zouden worden.

Ik zou haar ook gewoon vragen om wat extra maandverband voor je mee te nemen. Dat zou ze heus wel zo begrijpen, en het is tenslotte iets heel normaals. Succes.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:01

maj0 schreef:
Ik en mn zusje moesten allebei keihard huilen toen we het werden haha,, wij wouden nog helemaal niet ongesteld worden.

Volgens mij heb ik mn moeder geroepen en het gewoon gezegd maar dat weet ik eigenlijk niet meer haha

Bij mn zusje was het iets lastiger die wou mama spreken maar die was op het werk, en papa zo kun je mij toch ook werl vertellen neee moet mama hebben,, papa boos maar toch stiekum mama opgebeld. Later heeft mama het aan papa uitgelegd en snapte hij het ook wel :P

Daar ben ik dus ook bang voor dat iedereen het te weren krijgt !

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:03

Ik weet niet juist meer hoe ik het gezegd/gevraagd heb, maar veel problemen had ik daar niet echt mee, vermits ik niet echt goed wist hoe of wat :+. Ik wist dat ik bloedde, dat dat behoorlijk normaal was, maar wat ik moest doen? Geen flauw idee :D

Ik was dan natuurlijk ook maar 11 jaar oud....

Charica

Gewoon met deur in huis vallen!

"Mam, ik ben ongesteld" xD
Ik zeg het ook nog iedere maand. Waarom weet ik eigenlijk niet... Haha. Misschien lucht het op.
Het is heel normaal hoor! Iedere vrouw heeft het! xD Gewoon vertellen! Succes!

marrlinde

zeg het er dan bij, "maar ga het alsjeblieft niet aan iedereen lopen vertellen.. "

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:04

Schuifelend ´s morgens tegen je moeder zeggen en je moeder...
Je moeder koopt gebak... `Kijk jongens, voor bij de koffie. We hebben iets te vieren´
Dan moet je ´s avonds je `felicitaties´ van je iets oudere broer en je vader in ontvangst nemen 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:11

Pff ik vond het vreselijk! Volgens mij ging ik toen echt jankend naar mijn moeder, zei dat er bloed in mijn onderbroek zat en ze mocht het noooooooit aan iemand vertellen en vooral niet aan mijn vader! :+ Waarom ik er toen zo'n drama van maakte weet ik niet meer, zal de pubertijd wel zijn geweest :P Was nog jong, kwam net van de basisschool af..

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:12

Ik heb gewoon gevraagd; 'mam, waar bewaar jij dat maandverbandspul?' :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:16

Xfeno01X schreef:
maj0 schreef:

Daar ben ik dus ook bang voor dat iedereen het te weren krijgt !

Hihi, iedereen hier weet het toch ook?
Hey meis, het is echt niet gek of eng. Je kan er heel normaal over praten.

Gewoon een luchtige mededeling van maken :D
Hey mam, was het leuk op werk? Ik ben trouwens ongesteld geworden.

Zoiets?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:16

Ik werd voor het eerst ongesteld in het vliegtuig richting Spanje, waar we op vakantie gingen.
Aangekomen in het huisje zei ik tegen mn moeder dat ik bloed in mn onderbroek had.
Had zelf natuurlijk geen maandverband meegenomen op vakantie, dus ik moest het wel tegen mn moeder zeggen.
Anders had ik het ook meteen gezegd, heb me er nooit voor geschaamd ofzo want alle vrouwen hebben er last van.
Was toen 12 volgens mij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:20

Ik kwam van de WC af en was errug boos.
Ik ben naar mama gelopen en zei heel sjaggie:

Mam.. ik ben ongesteld geworden met een blik die op bliksem stond!! hahaha

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:25

Maar hoe moet ik t nou doen..
M'n broer had het net bijna in de gaten (maar me moeder zij dat ik vaarschijnlijk een groto boodchap had gedaan :P )

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:26

Gewoon zeggen: ik ben ongesteld geworden.
Niet moeilijk doen, elke meisje is ongesteld en het is helemaal niet raar of genant ofzo..

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:27

Haha!!
Zeg nou maar gewoon dat je ongesteld bent!!
Je loopt je druk te maken om niks, waarschijnlijk heeft je moeder het al lang in de gaten.
Of eet je je maandverband op :P