Pijn bij het inademen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Pijn bij het inademen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 14:35

Ik ben er vanochtend mee opgestaan, maar in de loop van de dag lijkt het erger geworden te zijn.... Ik heb enorm veel pijn aan de rechterkant van mijn rug (naast mijn schouderblad, terug hoogte van bh-bandje) als ik diep inademen. Bewegingen met mijn armen of iets dergelijks zorgen helemaal niet voor pijn, maar als ik op die plaats duw, doet het wel pijn (welja, 'pijn', spierpijn). Uitademen doet helemaal geen pijn, het is echt het diep inademen dat enorm veel pijn doet... Waardoor ik dat ook vermijd, waardoor ik kort ga ademen en het behoorlijk benauwd krijg....

Is dit herkenbaar voor iemand? Kan het gewoon een spierpijn zijn van bv verkeerd gelegen te hebben vanacht? Kan het overgaan na een nachtje slapen?

Blue_Eyes

Re: Pijn bij het inademen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:38

Het kan vanalles zijn, ook spierpijn of een irritatie van een spieraanhechting. Kan ook iets met je longen van doen hebben, maar dat denk ik zelf niet als ik dit zo lees.

Beterschap!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:24

Ik ga met Blue_Eyes mee :)
maar zou het wel in de gaten houden! :)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:27

ik zou naar de huisarts gaan. ik had beetje zelfde gevoel als jouw. met bewegen wel pijn, vooral als ik moest bukken.
had een klaplong!
symptomen kunnen bij iedereen iets verschilllen. Je hoeft niet perse heel benauwd te zijn ofzo. de huisarts wist ook niet dat ik het had. ik heb er een weekend mee doorgelopen, toen huisarts en voor de zekerheid foto's laten maken van mijn longen. toch een klaplong. niemand had dit verwacht... ondertussen weet ik wel beter. heb er 6 gehad en geen enkele keer voelt precies hetzelfde. misschien dus toch ff huisartsenpost?

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:13

Ik heb ook regelmatig zoiets.
Maar bij mij zit het bij mn ribben.
Mijn vader is fysio en die zei dat ik me dan lang moet maken zegmaar. En dan is het ook bijna direct weg.

Heb jij dan een soort steek als je goed inademt?

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:54

Ik heb dit ook gehad tussen mijn ribben, ben naar de huisarts geweest en bleek dat mijn bekken scheef stonden ( waarschijnlijk gebeurt met een val van het paard of met turnen. ) waardoor mijn ruggengraat ook scheef is gaan groeien hierdoor kreeg ik het ook vaak benauwd maar ook dus erg veel pijn. Ben nu 1 keer na de bottenkraker geweest en is eigenlijk alleen nog maar geworden krijg nu andere therapie , maandag mijn 1e en ben benieuwd.
Misschien dat dat ook iets bij jou is ?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:55

Dit heb ik ook af en toe eens. Juist op die momenten wil ik diep ademhalen, maar krijg je een soort steek waardoor je je adem 'afkapt'. Ik adem zelf dan heel voorzichtig steeds iets dieper in. Het is bij mij na 10 minuutjes ook weer weg. Net alsof je even verkeerd hebt gezeten oid.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:24

Ik heb het ook wel eens. Als ik te enthousiast ben geweest met hardlopen, maar ook weleens als ik (onbewuste) stress heb.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:45

Ik heb precies hetzelfde als smeetjoew. Volgens de dokter was het bij mij dat je longvlies dan eventjes aan je borstvlies vast blijft kleven ofzoiets. Inderdaad even rustig ademhalen en je torso wat draaien helpt dan soms.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:22

Klopt Saarie; doe ik ook altijd dat draaien, of even prikken waar de pijn zit, hihi.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:24

Ik strek me dan altijd uit, of ik ga ergens aan 'hangen'.
Klinkt vreemd volgens mij. :+

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:27

En hoe is het nu?

Ik had laatst ook een gekke pijn, iets soortgelijks.
En ik heb ook wel vaker aan de voorkant die pijn. Waarschijnlijk een krampje in een tussenribspiertje. Vaak is het niets ernstigs hoor. En waarschijnlijk is het nu ook al over, of niet?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:29

kan ook een rib zijn die even geblokkeert zit, gaat vanzelf over of ff langs de fysio die heeft het in 1 behandeling weer los ;)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:34

Ik heb daar momenteel ook last van. Als ik adem, maar ook als ik s'ochtends wakker word doet het bij mijn schouderblad pijn. Zelf denk ik dat het komt doordat ik vorige week zaterdag met voetbal hard gevallen ben. Daarna had ik spierpijn in mijn nek ongeveer een dag en daarna dus bij mijn schouderblad. Als ik mijn nek draaide dan voelde ik het ook, maar dat is nu over. Bij mijn schouderblad nog niet, maar dat komt vast ook wel weer goed.