Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 12:31

Samen met m'n moeder zouden we die ochtend kijken naar een nieuw konijntje omdat mijn andere konijn een paar weken ervoor was overleden. Vrolijk fietsten we naar de eigenaar die we gevonden hadden via marktplaats. We kwamen daaraan en ik vond het witte konijn meteen geweldig. De hobbyfokker had ook een Vlaamse reus en wij hadden niet verwacht dat die dieren zo groot waren. Hij vertelde dat zijn vorige Vlaamse reus overleed aan een hartaanval door de warmte. Nou wij beloofden de man dat ik die middag terug zou komen omdat we nu nog wat boodschappen moesten doen. We vertrokken op naar de supermarkt. Onderweg praatten we nog wat na over het konijntje. Mijn vader wist niet dat we naar dit konijn gingen kijken en m'n moeder vond het een leuke verassing voor hem want hij zou die eind van de middag thuis komen van zijn werk. Hij woonde voor de helft van de week een stukje verder weg omdat hij daar zijn werk had, mijn broer zat op kamers dus in het weekend waren we altijd weer met het hele gezin bij elkaar.
Toen we de supermarkt uitkwamen en onze fiets tassen aan het vullen waren werd ik plots gebeld. Niet dat ik nooit gebeld werd maar ik zag op mijn mobieltje dat m'n broer belde. Ik nam op en hij vroeg waar onze moeder was en ik gaf haar mijn mobieltje. Ik hoorde aan de stem van m'n moeder dat er iets niet goed was. Gedachten kwamen in mij op. Ze legde neer en vertelde dat mijn vader was opgenomen in het ziekenhuis omdat hij iets aan zijn hart had. Snel fietsten we naar huis. M'n moeder zei dat ze nogal aan het trillen was en ze hoopte dat het ze het verkeerd hadden en dat er niks met zijn hart was. Ik was wonderlijk genoeg nog best wel rustig, ik dacht dat komt wel goed. Hij heeft immers nooit wat gehad met zijn hart. We kwamen thuis aan en mijn moeder belde gelijk naar het ziekenhuis. Het bleek dat mijn vader een hartinfarct had en dat hij het MISSCHIEN zou overleven. Ik schrok me dood, dit had ik niet verwacht! Mijn moeder belde een vriendin op en zij gingen snel naar het ziekenhuis. Het ziekenhuis was een behoorlijk stuk rijden omdat hij naar een ziekenhuis was gebracht waar hartbewaking was. Ik bleef thuis en vroeg een vriendin of ze wilde komen. Samen hebben we toch maar het konijntje even opgehaald. Toen we weer thuis waren belde ik gelijk mijn moeder op of ze al meer wist. Maar ze waren er nog niet eens! Ik ging het hok maar even goed klaarmaken en toen... werd ik gebeld. Ik nam de telefoon op en met een rustige stem vroeg mijn moeder waar ik was en ze zei: 'De operatie van papa is niet gelukt.. Hij heeft het niet gehaald.' Paniekaanvallen gingen door mijn lijf, dit kon niet, ik slaap gewoon. Ik legde te telefoon neer en liep wat heen en weer zonder te weten waar. Ik stond te trillen op mijn lijf, liep naar binnen en weer naar buiten. Ik hoorde nog iets vaags dat m'n moeder zei dat ik door een kennis werd opgehaald. M'n vriendin gaf me wat water. Ik snapte het niet. Maar toch was ik nog best rustig, dat was het vreemde. Het is zo ontzettend onwerkelijk, van het ene op het andere moment. Waarom viel ik niet flauw? Voordat ik het door had kwam die 'kennis' met zijn dochter waar ik lang mee bevriend ben geweest.

Toen begon het, al het geregel. De begravenisondernemer kwam en we moesten alles in no time regelen. De begravenis was in onze grote achtertuin, mijn vader werd met paard en wagen naar de begraafplaats gebracht en we hadden een koortje die liedjes zong. De begravenis was zo mooi en zo moeilijk. 55 jaar is hij geworden. Hij werd beroerd toen hij voor de klas stond en het daarvoor over michael Jackson had want die was die nacht overleden aan een hartinfarct....

Fira

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:35

Ik weet niet wat ik moet zeggen meis ... ik krijg tranen in m'n ogen van jou verhaal ...

Ik wil jou, en je familie ontzettend veel sterkte wensen :(:)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:35

Jezus meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor jou en jullie dierbaren. Heel veel sterkte en als je wilt staat mijn PB altijd open voor je!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:36

Jeetje wat een verhaal zeg.Ik word er stil van. Heeeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:36

Jeetje, wat heftig zeg! :(:) Zo onwerkelijk, van het ene op het andere moment heb je gewoon geen vader meer. En zo jong nog. :n

Wel fijn (alhoewel fijn een te mooi woord is voor de situatie) dat het snel is gegaan en er geen lange ziekte aan vooraf is gegaan. Maar het is nooit goed, altijd te vroeg, te snel en het gemis blijft.

Heel veel sterkte! :(:)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:37

Veel sterkte meis :(:)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:37

Wat een verhaal ! :(:)
Heel veel stertke, m'n BP box staat altijd open ! Y;(

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:38

Pff heftig hoor! Ook toevallig allemaal met de hartinfarcten. Heel veel sterkte!

Groetjes,
Theeglas

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:38

Pff wat heftig zeg!

Zit hier met kippenvel! Heel veel sterkte!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:39

sterkte! :(:)
Laatst bijgewerkt door suuzepuus op 01-11-09 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Van mij ook heel veel sterkte :(:) Kan me voorstellen dat je nu totaal nog niet beseft wat er allemaal gebeurd is als er iemand zo plots uit je leven verdwijnt...

Wietsje92

jeetje wat heftig! Sterkte!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:41

heel herkenbaar!Mijn vader is ook aan hartinfarct overleden,was 56 jaar.
Geen leeftijd om te sterven,heel erg veel sterkte voor jou en je familie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:42

Heel veel sterkte. Zo heeft mijn ex ook zijn vader verloren(ook 56). Het gaat allemaal zo snel, de klap komt later pas... Te heftig en oneerlijk.

Sterkte nogmaals!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:43

wat verschrikkelijk om je vader te verliezen..
heel veel sterkte gewenst de komende tijd voor jou en de andere nabestaanden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 12:43

Bedankt voor de lieve reacties.

Theeglas: Ja het is inderdaad toevallig. Want ongeveer op het moment dat de fokker vertelde over zijn konijn werd mijn vader beroerd. Ook sloeg die avond de bliksem heel dicht bij in en viel al het licht uit, dit hadden we nog nooit gehad. :n

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:48

Heel veel sterkte gewenst.
Voor jou, je moeder, broer. Een klein advies: neem je tijd en wees lief voor jezelf. Rouwen is topsport, het vreet energie.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:55

Jeetje meis wat vreselijk. En wat onverwacht. Ineens is hij er niet meer. Van de ene op de andere dag. Onwerkelijk.

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies. En zoek desnoods begeleiding bij de verwerking van dit alles.

Liefs,
Lae

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:59

Jeetje meis, kan heel goed begrijpen dat het allemaal zo onwerkelijk is, omdat het allemaal zo snel gaat..
Ik wens jou, je familie, en alle nabestaanden heel veel sterkte met het verlies en het verwerken! :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:00

Jeetje wat een afschuwelijke nachtmerrie, bah, ik vind het zoooo erg.

Heel veel sterkte met het verlies en het verwerken van het verdriet.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:00

heel veel sterkte, zorg goed voor jezelf!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:04

Bah wat een vreselijk verhaal, ik heb hier echt met een brok in mijn keel zitten lezen.
Praat er vooral veel over, zorg goed voor jezelf :)
En mijn PB staat voor je open! :)

Sterkte ermee! Y;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:04

Jeetje... Wat erg! Gecondoleerd!
Wat verschrikkelijk zeg dat dit gebeurt is. Je vader was nog zo jong. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte toewensen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:07

..... weet echt even niet wat ik moet zeggen...

Sterkte meis en gecondoleerd.

(Ik ben mijn vader ook zo plotseling verloren, mocht je een schouder zoeken die het gevoel kent, mijn pb is maar een knopje ver)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:07

gecondoleerd..

heel veel sterkte met het verlies