Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Tempus_Fugit
Geplaatst: 31-10-09 20:50
Even gegoogled en ik geloof dat ik laatst ook zo'n ontsteking op m'n been op gehad. Heb het 2x doorgeprikt met schone naald, kwam toen allemaal troep uit, daarna betadine erop en stuk verlost van de 'pijn'. Zat bij mij precies binnenkant van m'n kuit waar je aandrijft.
edit: Maar ik geloof niet dat dit de verantwoorde manier is om het op te lossen?
Idd. trekzalf erop smeren,NOOIT zelf open maken of doorprikken. In een steenpuist zitten de staffylokokokken,een gevaarlijke bacterie.Ik had ook een steenpuist in mijn lies zitten en deze was naar binnen toe open gesprongen en de bacteriën zaten on mijn bloedbaan.Het schijnt levens gevaarlijk te zijn als ze in je bloedbaan zitten,is zelfs dodelijk.Maar ik had eigenlijk nergens last van,de huisarts stond er heel raar van te kijken dat ik niet ziek was en geen hele hoge koorts had. Ik wil je niet bang maken hoor,maar prik hem zelf a.u.b. niet door.Doe wat andere ook al zeggen,trekzalf en een pleister erop!
Yunomi
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 22:27
x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 01-11-09 02:20
Met een echte steenpuist kán je niet eens meer rijden, dit doet namelijk verschrikkelijk veel pijn. Vlak voordat hij rijp wordt doet hij jet meest pijn dat zal pas minder worden als hij open is. Ermee rijden raad ik je daarom ten strengste af. Door de druk of wrijving kan de staffylokokokken waar gohja het over had namelijk in je bloedbaan terecht komen. Daarom mag je ook nooit drukken op een steenpuist om de pus eruit te krijgen!
Ik ben in mijn jeugd ooit besmet geraakt door een gezinsverzorgster die in ons gezin werkte. Heel ons gezin raakte toen besmet, ook omdat we de fout maakten door ze uit te drukken. Mijn moeder kreeg ze van onderen tussen dr benen (9 oog), ik in mijn neus en op mn benen, mn zusjes op hun tepels en onder de oksels, mn vader kreeg ze overal.
Jaren lang hebben we ermee gelopen, AB kuren af en aan, het was echt verschrikkelijk. Raad ej echt aan ermee naar de dokter te gaan als hij niet op tijd openbarst. Alleen hij kan hem veilig open snijden met een mes, zodat het pus er rustig uit kan lopen, zoder et drukken. een waarschuwing dus van mij Onderschat dit niet.
Jaren later zijn we met zn allen behandeld door een homeopaath, gelukkig heeft hij ons toen kunnen genezen, want het was echt een hel.
oeiiii .. ik heb dit vroeger ook gehad. ik denk dat ik er een stuk of 15 had op mijn linker been .. (zit nu helemaal onder de littekens.) ik heb ooit eens een goedje gehad van mn arts dat hielp super. het is een goedje dat de onsteking als het ware groter maakt en dan dus opengaat.
Dus jij heb dit ook meegemaakt Damariis, gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik heb er ook een stuk of 20-30 gehad, allemaal op mn benen en in mn neus, de laatste was erg gevaarlijk. De laatsten hebben we allemaal open laten snijden. Dat goedje zal wel trekzalf geheten hebben, je had witte en zwarte, rook naar olie.
Ja trekzalf is echt het beste wat je erop kan smeren. Ik heb toen echt geluk gehad hoor met die staffylokokokken in mijn bloedbaan.Het kwam er heel toevallig uit omdat mijn bloed werd onderzocht.Ik kreeg dus meteen een antibiotica. Vergis je niet in een steenpuist,ze lijken onschuldig maar kunnen echt levens gevaarlijk zijn als je ze niet juist behandeld.