simpele remedies tegen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

simpele remedies tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 02:17

Tegen oa buikpijn.

Ik open dit topic om hiermee hopelijk een hele riedel simpele remedies bij elkaar te krijgen die iedereen kan gebruiken. En niet iedereen weet zo.

zo heb ik er dus eentje voor buikpijn, niet geheel onbekend ;)

Dus als je buikpijn hebt (inclusief de diaree en de vervelende mikmak, je kent het wel :+ ) pak je een glas cola en doet daar een schepje suiker in. Dit drink je op en geloof me dat helpt! Ik weet niet hoe, maar het helpt, volgens mij iets van dat het de maag 'schoonmaakt' dat schepje suiker is ervoor om de prik eraf te halen. Let wel op dat je het glas niet te vol doet want het gaat behoorlijk schuimen als je dat schepje suiker erin doet.

Ook (na dit op internet gelezen te hebben) heb ik eens een glas water met zout gegorgelt met keelpijn, naast dat het onwijs vies was vond ik het niet echt werken..

maargoed, nog meer mensen met zulke remedies? voor keelpijn, verkoudheid, hoofdpijn.. noem maar op!

Equidea

Re: simpele remedies tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 04:04

cola tegen buikpijn...?
Ik heb meestal alleen buikpijn als mijn maag van streek is, drink ik dan cola dan ben ik bang dat het hele huis onder de cola zit :=

cola tegen hoofdpijn werkt wel, alleen niet zo lang omdat de caffeine snel uitwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 04:20

Werkt echt hoor! Cola gaat misselijkheid inderdaad tegen, je hoeft als je misselijk bent niet bang tr zijn dat je 't uitkotst. :)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:39

Cola en de maag is vaak een opluchting ja.

Tegen hoofdpijn nog veel simpeler : 3 glazen water. 9 van de 10 keer is het nemen van aan asperientje wat je doet maar feitelijk lost het water vaak de hoofdpijn op.

Dof en stug haar : spoelen met Azijn na het wassen verwijdert zeep en kalk.

Als je veel vocht vast houdt: Bleekselderij is vochtafdrijvend en helpt door veel vitamine C de blaas

Blaasontsteking: het welbekende cranberrysap en veel water

Bij verkoudheid met een erge loopneus : ui naast je bed en zout water snuiven (heel goor maar neem warm water los zo veel mogelijk zout er in op.. neus er in en ophalen niet doorslokken maar als het in de keel komt uitspuugen)

De hik: raar maar resultaat gegarandeerd.. bedenk je wat je 8 dagen terug hebt gegeten of deel 28374628 door 236 ...
truuk is dat als je geconcentreerd aan wat anders denkt je hik verdwijnt.

ik zit echt vol met die ongein :) maar het helpt!!!!!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:47

Nouks schreef:
Werkt echt hoor! Cola gaat misselijkheid inderdaad tegen, je hoeft als je misselijk bent niet bang tr zijn dat je 't uitkotst. :)

Was 't maar waar. Jeeutje, had laatst wat last van m'n buik en nou, ik kan je vertellen dat het glaasje cola toen niet lekker viel. Is er niet uitgekomen, maar het werd er wel erger van ipv beter. :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:11

als ik hoofdpijn heb, keelpijn heb, of me gewoon lamlendig voel in algemene zin drink ik altijd zoethoutthee met heel veel suiker... helpt me altijd me snel weer fit te voelen :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:15

Maartje1990 schreef:
Dus als je buikpijn hebt (inclusief de diaree en de vervelende mikmak, je kent het wel :+ ) pak je een glas cola en doet daar een schepje suiker in. Dit drink je op en geloof me dat helpt! Ik weet niet hoe, maar het helpt, volgens mij iets van dat het de maag 'schoonmaakt' dat schepje suiker is ervoor om de prik eraf te halen. Let wel op dat je het glas niet te vol doet want het gaat behoorlijk schuimen als je dat schepje suiker erin doet.

!

Dat schepje suiker heb je niet perse nodig om de prik eraf te halen, als je er een stuk keukenrol in hangt verdwijnt de prik ook en heb je niet de extra suiker

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:30

Cola light toch tegen diarree?

[edit] Oh, en als je dat zout gaat snuiven.. er toch echt niet teveel zout in mikken hoor, dat brandt als de ziekte! :x

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:03

Zere keel --> Thee met honing. :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 09:15

nouja cola light hoeft niet hoor, ik doe altijd gewoon cola... en keukenrol.. hmm... lijkt me toch minder in m'n drinken :+

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:23

Hebben jullie ook tips om m'n stem weer terug te krijgen? :=
Ik ben enorm verkouden en nu is dus ook m'n stem er vandoor :\
Ik drink al thee met honing, praat weinig en heb van die homeopatische druppels voor weerstand etc..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:01

@ A_Fotografie: Pure Honing op een eet-lepel en dan op eten...Het is wel erg zoet! Maar het helpt wel na een paar lepels.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:48

Tegen misselijkheid: 7 UP

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:00

Sorry maar als ik cola met suiker neem krijg ik alleen maar meer buikpijn en word ik pas echt goed ziek, ik kan namelijk niet tegen suiker. Die tip van de keukenrol is wel een goede, maar gaat je cola niet naar papier smaken dan? Wat bij mij vaak helpt tegen buikpijn is een warm bad nemen, en mezelf reiki geven (maar dat kan helaas niet iedereen...). Als de buikpijn door darmkrampen komt is rennie deflatine ook een simpele remedie die snel verlichting geeft. En een bekertje (warme) melk wil ook nog wel eens helpen.

Keelpijn kun je verlichten door te gorgelen met zout water. Is heel vies maar helpt wel. Weet niet of het ook tegen schorheid helpt. Als ik echt erg hees ben door vastzittend slijm gebruik ik meestal fluimicil, dan kun je het slijm makkelijker ophoesten. Is geen huis tuin en keukenmiddeltje maar wel vrij verkrijgbaar. Wat je zeker niet moet doen: melkproducten of sinaasappelsap gebruiken, dit bevordert namelijk de slijmproductie.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:55

Iemand nog middeltjes tegen een hang over? in combinatie met het maandelijks festijn

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:56

die van cola tegen buikpijn werkt echt vind ik

ik heb ook iets nodig tegen een kater :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:03

Ik ook...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:03

Bewegen en water drinken, tegen een kater ;) Of minder drinken de dag ervoor :=

Buikpijn: kamille thee, of thee, een warm kruikje, warme melk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:07

Buikpijn: Thee. En de beker de hele tijd tegen je buik houden als je niet drinkt :)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:25

Cola Light en andere light dranken werken niet tegen .. maar voor Diaree.

Er zit aspartaam in en dat is licht laxerend, dus eerder goed voor opstoppingen. tegen darmverstopping werken kiwi's op een nuchtere maag ook goed.

Tegen een hangover: naast minder zuipen, veeeeeel water (alcohol drijft vocht af de nadorst en koppijn komt doot vocht tekort) en goed eten .. vaak willen mensen met een kater vet eten, gebruik dat wel de goede vetten (plantaardig etc).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:27

Een overdosis vitamine B moet ook goed helpen tegen een kater naast water drinken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:10

Tegen misselijkheid wil cola met uitgeperste citroensap goed helpen, de citroensap werkt extra tegen afdrijving van de stoffen die je misselijk maken. En veel boeren laten haha.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:22

Klopt helemaal!
Mijn opa dronk nooit cola, maar in de laatste fase van zijn leven heeft hij heel veel cola gedronken, om deze reden. Alleen op die manier was het een beetje te doen voor hem.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:52

Als je de hik hebt moet je een glas water op drinken terwijl je naar de grond kijkt :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:04

Aspartaam is pas laxerend bij overschrijding van de ADI (aanvaardbare dagelijkse inname).
Voor de veiligheid is de ADI namelijk 100 keer lager dan de hoeveelheid die schadelijk kan zijn voor proefdieren.
Door deze ruime veiligheidsmarge heeft ook een enkele overschrijding geen direct risico voor de gezondheid.

Voor volwassenen geldt een maximum van ongeveer 7 glazen (1,8 liter) per dag.

Wij hebben op vakantie in Egypte dagelijks een glas cola gedronken tegen schadelijke bacteriën.
Heeft niks geholpen. Mijn man heeft erge diarree gehad.

Als je misselijk bent is het verstandig om kleine beetjes te eten en te drinken.
En dan met name magere voedingsmiddelen.