Ik heb dus een slijmbeursonteking van mijn schouder,dat heb ik eerder gehad maar dan aan de voorkant nu zit het meer richting schouderblad.Ik weet dat het een ontsteking is,maar wat doe je daar aan? Is daar iets aan te doen of moet dat met rustig aan doen genezen? Jaren geleden toen ik het had heb ik gewoon rustig aan gedaan, maar das al lang geleden.
Ik zou gewoon goed rust nemen, dan geneest het vanzelf. Als het het erger wordt zou ik even de HA bellen.
Rebel_Jits
Geplaatst: 30-10-09 20:21
Probeer je arm tot maximaal 90 graden opzij te brengen. Dan wordt de slijmbeurs niet geplet tussen je opperarmbeen en een deel van je schouderblad. Niet teveel zware dingen tillen (schooltas etc.), maar wel je arm blijven bewegen. Anders krijg je enkel meer klachten.
Ik heb het gehad (jaren geleden door het door de hond laten voorttrekken op skeelers) en toen kreeg ik een injectie in het gewricht. Nu weet ik niet meer met wat, maar er kan dus wel wat aan gedaan worden.
Ik heb dit jr ook slijmbeursonsteking gekregen en heb toen een spuit gekregen in de schouder. Collega kreeg pillen ervoor want bij hem was het nog niet zo ernstig. Zou even langs de ha gaan
Oei, ik heb dat ook een paar keer gehad, verrotte pijnlijk vond ik het!
Ik ben door de HA een paar keer opgescheept met ontstekingsremmers, maar die hielpen nooit. Rust houden wel. De laatste keer heb ik een injectie gehad in mijn schouder, man, de tranen stonden in mijn ogen, zo'n pijn deed dat.
Mocht ik het ooit nog eens krijgen, komt zo'n spuit er niet meer in, evenals pillen. Goed je rust houden, dat werkte in mijn geval in ieder geval het beste.
Ansie
Geplaatst: 31-10-09 10:04
Ik heb het ook. Ben met springen van het paard af gevallen en op de onderkant van de staanders neergekomen met mijn schouder. Ik zat toen in de VS, lekker eigenwijs niet naar de dokter geweest. De eerste week kon ik mijn arm bijna niet bewegen (niet naar de zijkant omhoog). Daarna kon ik steeds meer maar deed wel pijn. Eenmaal in Nederland ben ik naar de dokter geweest, werd ik eerst afgescheept met een 'scheurtje in de spier', dat zou vanzelf wel genezen.. Na 1,5 maand ging het nog niet beter dus weer terug naar de dokter, bleek het dus slijmbeursontsteking te zijn. Op aanraden van de dokter eerst foto's laten maken in ziekenhuis om er zeker van te zijn dat gewricht niet beschadigd was. Dat was gelukkig niet zo en toen kwam de spuit....... Oh my god.. wat een hel was dat. Om te zorgen dat de vloeistof tussen heel het gewricht komt steekt de dokter de naald een paar keer in je schouder... blehh.. Maar goed, hopelijk hoef je die spuit niet te hebben! Met rust kom je ook een heel eind. Moet wel zeggen dat het na die spuit echt een heel stuk beter ging. Ik zou eigenlijk terug moeten voor een 2e spuit maar ben niet meer gegaan en nu is het gelukkig toch (bijna) weg. Het is in ieder geval een lelijke, langdurige blessure. Ik ben er toch wel 1,5 jaar zoet mee geweest. Gestopt met dansen want dat ging niet meer. Kon gelukkig nog wel paardrijden Nu kan ik pas weer alle bewegingen maken zonder pijn.
Dus als ik jou was zou ik bij erge pijn even naar de huisarts gaan. Met rust gaat het ook wel over maar misschien met een spuit sneller. Er even naar laten kijken kan geen kwaad lijkt me.
Sterkte ermee!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 19:24
Het ergste is dat ik een leenauto heb en die is zonder stuurbekrachtiging,dus ik stuur zoveel mogelijk met rechts.
Ook een keer gehad, eerst foto's gemaakt want huisarts wilde weten of de botten nog netjes rond waren en daarna een aantal maanden iboprufen in hoge dosis geslikt en daarna nooit meer last gehad, pijnstillers en ontstekingsremmers is nodig omdat je zoveel mogelijk moet blijven bewegen anders kun je een "frozen shoulder" krijgen, dus toch maar even langs de huisarts en je kunt echt zelf wel kiezen voor een spuit of iboprufen.
Henrike
Geplaatst: 31-10-09 23:51
Heb zelf ook al regelmatig de bekende "goudspuit" gehad in mijn beide schouders, ben erg gevoelig voor slijmbeursontstekingen. De eerste keer een tijdje met pijnstilling in tabletvorm geprobeerd maar omdat ik allergisch ben voor NSAID`s (ontstekingsremmers) hielp dat nagenoeg niet. De goudspuit is bij mij altijd erg pijnlijk tijdens het zetten en die dag houd ik er ook flink last van maar daarna gaat het vaak al snel beter! Zou sowieso even naar de huisarts gaan, want zoals eerder al gezegd is: als je je arm teveel gaat ontzien heb je eerder kans op een frozen shoulder en believe me, dat wil je echt niet! Mijn vader is daaraan geopereerd.. Succes ermee!
Ik heb het op dit moment ook, ook in mn schouder en heb van de week van de dokter diclofenac gekregen. Ben er erg blij mee, want de pijn is al een heel stuk minder en mn arm flexibeler. Zou dus als ik jou was ff langs de HA!
Heb je bij de diclofenac wel pilletjes voor je maag gekregen want dat spul is erg slecht voor de maag volgens mij.
Manou
Geplaatst: 01-11-09 13:03
Mijn huisarts heeft mij na twee keer doorgestuurd naar de fysiotherapeut, ik bleek nogal vast te zitten in mijn nek en schouders. Soms voel ik het nu wel weer eens een beetje opspelen maar dankzij de oefeningen die ik toen geleerd heb heb ik het ook weer zo onder controle.