epilepsie wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

epilepsie wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:21

mijn man heeft het dus gekregen toen ik hoogzwanger van onze dochter was
wie heeft er nog meer ervaring mee?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:34

Ik heb het vanaf mijn 13de, dus nu ongeveer 12 jaar.

MiSz_SaNdY

Re: epilepsie wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:34

ow oke en wat voor aanvallen had of heb je?
en slik je nu medicijnen?
ben je ook wel eens bij geweest bij een aanval en wat is je ervaring er mee?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:37

Mijn vader heeft t. Hij is meer dan 20 jaar aanvalsvrij geweest met medicijnen, tot vorig jaar. Hij ging met mn ma en nog 4 vrienden op vakantie en is toen 1 keer vergeten om zn medicijnen te nemen, hij heeft ze toen alsnog genomen. Maar toen hij weer thuis was, na 4 dagen kreeg hij alsnog een aanval. Hij word dan eerst slap en gaat daarna schreeuwen en wil alles stuk slaan. Ik woon niet meer thuis, maar werd om 12.00 snachts gebeld door mn ma of ik thuis wou komen slapen. Hij wist ook niks meer vanaf de volgende ochtend. Was heel eng, want elk geluidje hoor je. Na t weekend allemaal onderzoeken gehad, maar ze gaven echt aan in het zh dat t kwam omdat hij een pilletje wat later heeft genomen dan normaal. Nou ja dan ben je wel gerust gesteld.

Maar na zon 3 maanden kreeg hij weer een aanval. Ik was aan t werk en werd geroepen dat ik zo snel mogelijk naar huis moest gaan, er was iets met mn pa. Ik vliegend naar huis en zie daar de ambu staan. Hij moest naar de ha met de ambu. Hij mocht gelijk weer naar huis, afspraak met t zh gelijk gemaakt voor scans enzo. Ik ben de hele dag bij ze gebleven, ook omdat mn moeder toen net geopereerd was aan haar been en nog niet echt mobiel was. Toen smiddags kreeg hij er nog 1 waar ik bij was. Ik heb gelijk de ha gebeld dat hij er nu 1 had en dat ze nu moesten komen anders belde ik 112. Ha kwam gelijk en had ook gelijk een ambu besteld. Hij moest nu toch echt naar t zh voor onderzoeken. Toen hij in t zh kwam vond zijn dokter daar dat hij wel weer naar huis kon. De ha heeft die dokter opgebeld en is heel erg bood geworden. Toen mocht ie dus tochblijven. En savonds kreeg hij er nog 1. Na allemaal onderzoeken is gebleken dat de medicijnen te laag waren. Nu hebben ze het verhoogd en hij heeft een extra pilletje gehad speciaal tegen de aanval. Tot nu toe is hij bijna een jaar aanvalsvrij en mag hij ook weer autorijden.

Ik hoop t echt nooit meer mee te maken, twas zo heftig.
Tis een heel verhaal, maar mss heb je er wat aan.
Laatst bijgewerkt door Siers83 op 30-10-09 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:38

Verschillende, ik heb absences maar ook grote "grand mal" aanvallen. Ik slik carbamazepine al vanaf het begin. Ik ben nooit "bij" tijdens een aanval. Ik word zeg maar wakker na een aanval.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 30-10-09 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:39

dat hij ging schreeuwen is dat zijn lucht uit zijn longen werd geperst
alles stuk slaan heb ik nog nooit gehoord ze krijgen gewoon een aanval dus dat kan ook niet
je bedoelt het trillen?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:41

oke mijn man had ook veel absence en verschillende grote aavallen
heb je nu ook nog last van aanvallen ondanks je medicijnen?
mijn man slikt ook carbemazepine

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:43

MiSz_SaNdY schreef:
oke mijn man had ook veel absence en verschillende grote aavallen
heb je nu ook nog last van aanvallen ondanks je medicijnen?
mijn man slikt ook carbemazepine

Ja, ik krijg ze nog weleens. Ik heb spanningsepileptie, dus zodra ik grote spanning ervaar wil het nog weleens mis gaan. Gelukkig niet zo vaak en lang als voordat ik medicijnen had. Dit verschilt trouwens wel per persoon, wat voor de een werkt hoeft voor de andere niet te werken en vice versa.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:46

Hij gaat echt schreewen en maakt zich heel erg sterk. Hij heeft bij zn eerste aanval geprobeerd om t glazen douchescherm eruit te slaan, verschillende keren zelfs. Maar je heb heel erg veel soorten.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:49

ja ind bij mijn man weten we niet waar het door komt maar is nu gelukkig aanvalsvrij heeft ook niet mogen auto rijden enz
maar hij slikt zijn medicijnen erg slecht hij vergeet het gewoon
ik heb er ook een hond voor weg gedaan
we hadden een boxer
die bleek een hartafwijking te hebben waardoor hij kon flauw vallen
ik wou geen risico's dat als mijn man met m ging lopen in t bos of iets dat ze allebei een aanval zouden krijgen zeg maar

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:50

Waarom zou je een hond weg doen? Epilepsie is niet het eind van de wereld.
Een medicijndoosje helpt vaak om je te herinneren, of post-its of een herinnering in je telefoon zetten. Regelmaat is gewoon belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 30-10-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:51

ja klopt mijn man heeft elk soort aanval al een keer gehad haha
ik zelf vind t ook dood eng maar meer omdat hij nu dus weer autorijd en voor zn werk veel op de weg zit en ik denk niet dat die boeren hier weten wat ze moeten doen bij een aanval

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:51

Mijn vader gaat nu weer gewoon alleen met de hond wandelen, heeft wel een tijdje geduurd tot t weer mocht van mn ma. T belangrijkste is dat ie echt zijn medicijnen op tijd inneemt, dat zie je dus aan mn pa. Die doet t echt goed nu, staat doordeweeks om 6 uur op dus op zondag ook. Alleen om zn medicijnen te nemen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:52

de hond was nog erg jong ik wil gewoon geen enkel risico lopen hij zou bv nooit de hond uit t water mogen halen als de hond in t water een aanval zou krijgen enz
en die hond loopt nu heerlijk op een boerderij met nog 2 honden met heel veel ruimte dus spijt ervan heb ik niet

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:52

Dat is niet erg slim, hij moet goedgekeurd worden voor autorijden door de dokter. Dat betekend (ik geloof maar weet het niet zeker) 2 jaar aanvalsvrij, anders dekt je verzekering eventuele schade niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:53

Je hebt geloof ik ook speciale horloges die elke keer dat je je medicijne moet nemen een toontje geven, mss is dat wat voor je man?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:54

@Natalie: Mijn vader is ook gekeurd, moest van CBR. Na 6 maanden aanvalsvrij word je gekeurd en geven ze een aanbeveling aan CBR. Bij mijn pa kwam t erop neer dat ie na ongeveer een jaar dus weer ze rijbewijs terug kreeg.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:55

hij is goedgekeurd voor het autorijden maar dat neemt niet weg dat ik het doodeng vind
ow zo'n horloge is misschien wel wat ja!

ow wij hebben nooit wat van een cbr of derg gehoord hoor

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:56

Siersma schreef:
@Natalie: Mijn vader is ook gekeurd, moest van CBR. Na 6 maanden aanvalsvrij word je gekeurd en geven ze een aanbeveling aan CBR. Bij mijn pa kwam t erop neer dat ie na ongeveer een jaar dus weer ze rijbewijs terug kreeg.

Ja, en dat moet telkens nadat je een aanval hebt gehad toch?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:57

MiSz_SaNdY schreef:
hij is goedgekeurd voor het autorijden maar dat neemt niet weg dat ik het doodeng vind
ow zo'n horloge is misschien wel wat ja!

ow wij hebben nooit wat van een cbr of derg gehoord hoor

Daar moet je volgens mij ook zelf achteraan.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:57

ook nooit van gehoord ook niet van zijn internist of derg

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:58

Bij mn pa zn eerste aanval is er een ambu geweest en ook de politie, omdat de buurman die m vond wist dat ie t aan zn hart had maar niet wist dat ie epileptie heeft. De politie moest dit door geven aan t CBR. Toen moest ie dus zn rijbewijs inleveren. Ik weet niet helemaal hoe t zit, omdat mn pa vrij snel na elkaar de aanvallen had.

edit: Hij mocht in die tijd dat ie geen rijbewijs had wel op zn brommer rijden, kreeg ie een speciaal rijbewijs voor.
Laatst bijgewerkt door Siers83 op 30-10-09 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:59

onze dochter is er ook voor getest om dat ze soort van absences had maar ook een erg dromerig kind is
en ze heeft ook een koortsstuip gehad
is ook dood eng vooral bij zo'n klein hummeltje ze was 1 jr een doodziek

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:00

Kinderen groeien er wel vaak overheen he?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:00

MiSz_SaNdY schreef:
ook nooit van gehoord ook niet van zijn internist of derg

Hij moet zich wel laten keuren. Mocht hij een aanval krijgen en schade veroorzaken (of nog erger er raakt iemand gewond) wordt het niet verzekerd. Dan ben je echt de pineut. Als je kan bewijzen dat je netjes gekeurd bent is er niks aan de hand.