Enkele weken geleden ben ik van de trap gevallen en sindsdien heb ik een wondje op mijn linkerhand zitten. Het is een schaafwondje, zit op de rug van mijn hand, net onder mijn pink. Het is geen groot wondje, maar na 4 weken zit het er nog steeds en gaat het maar niet weg. Er zit wel een korstje op, maar de de huid groeit niet dicht. Het wondje is niet ontstoken, maar de huid eromheen is wel geirriteerd en wat rood. Ik smeer het regelmatig in met Vaseline, om het wat vet te houden, maar ook dit helpt niet.
Heeft iemand tips voor een snelle genezing? Ik vind het niet prettig om een wondje op m'n hand te hebben, i.v.m. dat ik met mijn handen overal aan en in zit. Daarnaast vind ik het tijdens mijn werk (verpleegkundige, in de psychiatrie, maar toch..) niet erg hygienisch.
Bij mij helpt calendulan zalf altijd heel goed om wondjes snel weg te krijgen. Ik zou ook niet teveel smeren met vaseline, omdat er dan weinig lucht meer bij je huid kan.
sandyQ
Geplaatst: 29-10-09 12:35
vraag aan je huisarts aquagel gaas ,ik heb een groot gat in me been gehad via aqua gel was zo snel dicht is beter dan gewone gaas of pleisters ,er zit namelijk zeewier in
Laura1589
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-09 13:04
Calendulan zalf helpt niet, heb ik ook al geprobeerd... En aquagel lijkt me niet echt nodig, het gaat om een schaafwondje he En ik was niet van plan om daarmee naar de huisarts te gaan
Aanvulling: Vaseline zou ik trouwens meteen mee stoppen. Laat gerust zuurstof bij de wond, dan geneest het veel sneller. Eventueel kun je ook heel dun uiercreme (die witte, niet de vette gele) erop doen als de huid een beetje strak is. Weet niet wat voor werk exact je doet, maar desnoods doe je even een rubber handschoentje aan op momenten dat dat echt nodig is.
Eleionomae
Geplaatst: 29-10-09 15:00
In feite is het het beste om zo weinig mogelijk te smeren op schaaf wondjes, die helen namelijk het snelste aan de lucht hoe meer zuurstof hoe sneller het dicht is
Kentaro
Geplaatst: 29-10-09 15:03
Zou ook zeker stoppen met vaseline!! Dagelijks talkpoeder erop doen, droogt het wondje goed uit!
nate
Geplaatst: 29-10-09 15:04
Je kan ook sudocreme gebruiken, dit werkt ontsmettend en genezend. Het is voor mensen, maar het helpt ook goed als je paard een schrammetje heeft
Laura1589
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-09 17:48
@ Eleionomae: Dat weet ik, maar ik heb er 3 weken niks op gedaan en het is niet verbeterd. Normaal is een schaafwondje bij mij na 3 weken al wel dicht.
@ Kentaro: Lijkt me niet slim, want het wondje en de huid zijn al helemaal uitgedroogd. Daar gaat mn huid alleen nog maar meer kapot van.
@ Nate: Ja, sudocreme ken ik! Maar in feite is dit nog vetter dan Vaseline. Maar ik zal het eens proberen, wie weet werkt het
MarChak
Geplaatst: 29-10-09 20:52
Hihi, er staat reclame voor slakkencrème onderaan de pagina, probeer die eens
Laura1589
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-09 09:51
Dat moet echt een wondermiddel zijn he.. Maar nee, bedankt