Kneipp Probleemhuidkuur. Aanrader.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Kneipp Probleemhuidkuur. Aanrader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 02:40

Ikzelf heb al vanaf mijn geboorte een moeilijke huid.
Sinds mijn pubertijd is mijn (atopisch/constitutioneel) eczeem steeds erger geworden.

In de zomer heb ik er weinig last van en kan ik gewoon make-up dragen. Maar in de winter heb ik heel veel last van het weer en in periodes van veel stress heeft dat ook weer invloed op mijn huid.
(op meerdere plaatsen van mijn lichaam, maar vooral mijn gezicht vind ik persoonlijk érg storend)

Ik heb al veel en vanalles geprobeerd. Allerlei smeersels, wondermiddeltjes en noem het maar op.
(Hormoonzalven brengen ook weer de nodige bijwerkingen met zich mee, dus probeer ik graag andere producten)
Ook al zorgen die middeltjes telkens voor teleurstellingen, ik blijf proberen.

Nu kwam ik in de drogist de Kneipp Probleemhuidkuur tegen.
Ik gebruik nu de douchegel en de huidolie. Vooral over de huidolie ben ik erg te spreken!
Ik gebruik de huidolie ook gewoon op mijn gezicht en, wauw ik ben sindsdien nog geen enkele ochtend wakker geworden met dikke ogen (wat dan later hele droge, rode eczeemplekken worden). Mijn gezichtshuid is heel zacht.
en tot mijn verbazing heb ik geen last van puistjes/mee-eters die door de olie ontstaan!

Nu werken middeltjes en smeersels bij de een wel en de ander niet. Elke huid is natuurlijk weer anders.
dus het is natuurlijk geen succesgarantie. Maar ik wilde de huidolie toch zeker aanraden om eens te proberen!

Dit is de link van de site:
http://www.probleemhuidkuur.nl/

Veel succes nu we weer de winter ingaan!

Noeps

Re: Kneipp Probleemhuidkuur. Aanrader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:04

Ik heb de bodylotion :j Helpt niet tegen echt eczeem, daarvoor gebruik ik klasse III hormoonzalf of protopic, maar de bodylotion is wel heerlijk om te smeren na het douchen. Is ook vrij vettig, hou ik wel van. Anders heb ik na een halve dag alweer een kurkdroge huid...

Vind het geen wonderproduct, het verhelpt mijn eczeem niet maar het is wel een lekkere lijn om als basisproducten te gebruiken :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:14

ik heb sinds een paar dagen de cacoa butter body oil van vaseline ontdekt. heerlijk zacht spul, makkelijk uit te smeren en ruikt ook erg lekker (chocola)
en het beste?? m'n eczeem lijkt er ook minder van te worden *\o/* +:)+

ik heb zo het idee dat deze lijn van producten zeker glycerine bevat? dan valt ie voor mij dus al af, aangezien ik daar sterk op reageer..(lees: eczeem wordt direct veel erger)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:24

Bij de samenstelling op de site staat wat er allemaal niet in zit, maar wat zit er wel in behalve teunisbloem? Ik kijk graag eerst naar de samenstelling voordat ik het op mijn gezicht smeer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:30

Bodylotion:

Water, pinda olie, zoete amandel olie, jojoba zaad olie, pentylene glycol, evening primrose olie, glycerine, avocado olie, cetearyl alcohol, glyceryl stearate, panthenol, rozemarijn blaadjes extract, bergamot blaadjes extract, nog wat oliën die ik niet kan ontcijferen, linalool, citronellol, limonene, benzyl salicylate, coumarin, eugenol, parfum (!!!! en dat is dan een product voor mensen met eczeem) xanthan gum, citric acid, tocopherol.

Dus niet zo natuurlijk als de site ons wil voorschotelen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:14

Plien91 schreef:
Bodylotion:

Water, pinda olie, zoete amandel olie, jojoba zaad olie, pentylene glycol, evening primrose olie, glycerine, avocado olie, cetearyl alcohol, glyceryl stearate, panthenol, rozemarijn blaadjes extract, bergamot blaadjes extract, nog wat oliën die ik niet kan ontcijferen, linalool, citronellol, limonene, benzyl salicylate, coumarin, eugenol, parfum (!!!! en dat is dan een product voor mensen met eczeem) xanthan gum, citric acid, tocopherol.

Dus niet zo natuurlijk als de site ons wil voorschotelen.

Nee, daar was ik al bang voor, er zitten middels in die op den duur erg schadelijk voor je huid zijn, zoals: alcohol, en glycol deze drogen je huid uit, waardoor je huid als bescherming op den duur nog meer eczeem gaat aanmaken. De PH waarde van de huid word hiermee aangetast. Ik koop dus alleen producten waar dat niet inzit, en ookal middelen met ingredienten als parfum en citroenolie uiteraard.

Natuurlijk is niet altijd goed voor je huid.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:20

De kneep van deze producten van Kneip zit hem waarschijnlijk in het ontbreken van minierale olie en parafine (en natuurlijk parfum). De productenreeks van Earth Line hebben dit er allemaal ook niet inzitten, je zou het zo op kunnen eten (of het ook smaakt is een tweede natuurlijk...). Ik heb ook een echte probleemhuid en dan met name het gezicht en ik gebruik de wasgel en de antialergie creme van Earth line, misschien nog eens iets voor je om uit te proberen? Ik ga ook zeker eens kijken naar die Kneip olie voor de rest van m'n lijf nu de kachel weer brand in huis.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:31

De earth en sea line bevatten wel 3 soorten alcohol, die dus ook niet zo goed zijn voor je huid. Voor de rest van de ingredienten komt deze wel huidvriendelijk over, maar ik zou er blijer van worden als ze de alcohol er ook uit zouden gooien.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:39

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:14

Eucerin heb ik ook een hele poos gebruikt als douche- en badolie tot dat ik een van de ene op de andere dag een extreme alergische reactie kreeg, man ik heb nog nooit zoveel jeuk gehad :o . Sindsdien durf ik het niet meer aan om dit spul te gebruiken terwijl ik het wel erg lekker vond ruiken....

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:18

Zijn Kneip en Eucerin te koop bij de normale drogist?
heb een erg droge huid, vind cacao van vaseline wel lekker maat de volgende dag is het net zo droog als daarvoor.
Wat gebruiken jullie op de gezicht?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:30

Kneip en Eucerin is bij de betere drogist te koop voor de Earth Line producten moet je naar bijvoorbeeld de reform- of natuurwinkel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:37

onder de zonnebank werkt trouwens ook fantastisch. Daarme overleef ik de wintermaanden. :-) En het werkt beter bij mij dan al die vieze hormoonzalven :r

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:57

Vaseline is zo slecht op je gezicht, die smeert je porieen dicht.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:31

Ja, je moet juist een luchtig niet vet product gebruiken. Die zonnebank heb ik gewoon geen tijd voor maar het lijkt me wel heerlijk. Ik heb in de zomer ook altijd minder last dan de winter.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 01:26

Hmm, Heb nu geen last van de alcohol die er in zou zitten.. Maar misschien op den duur inderdaad wel?

Eucerin heb ik ook wel eens gebruikt maar dat had vrijwel geen effect op mijn huid?

Het is geen wondermiddel deze kneipp inderdaad, het bestrijdt de bestaande eczeem ook niet. Maar heeft tot nu toe echt voorkomen wat anders allang geweest was! :D

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 01:29

BKS schreef:
Ik heb ook een echte probleemhuid en dan met name het gezicht en ik gebruik de wasgel en de antialergie creme van Earth line, misschien nog eens iets voor je om uit te proberen? Ik ga ook zeker eens kijken naar die Kneip olie voor de rest van m'n lijf nu de kachel weer brand in huis.

Dat kan ik inderdaad ook nog eens proberen! Waar heb jij de earth line gehaald?