Biamed dieet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Biamed dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:32

Zijn er mensen die het Biamed dieet volgen?

Ik ben gister gestart en ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:45

Ooit gedaan en kwam met een suikerlevel van 2.3 in het ziekenhuis terecht :P

Niet echt gezond dus. Wil je niet ontmoedigen verder, maar dat is puur mijn ervaring er mee. Ben uiteindelijk afgevallen op een andere manier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:21

Wat is het dan voor een dieet, klinkt niet echt gezond.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:48

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:04

Ziet er goed uit hoor, zeker met die begeleiding.Ik hoop dat je er iets aan zult hebben,moet je veel afvallen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:16

Ik vond de begeleiding echt zwaar waardeloos, er werd helemaal niet gekeken naar het feit dat ik iedere dag paard reed, en 3x per week aan fitness deed. Ik kon het niet redden op 2x per dag een maaltijdshake en 's avonds een magere maaltijd, verder geen tussendoortjes of niks, alleen maar water. Want dat was het gewoon - 's ochtends een shake (die gewoon niet vulde) en 's middags een shake, that's it.

Met als gevolg dus een enorm dalende suikerspiegel en een colaps tijdens het fitnessen.... Dat er geroepen wordt dat het ideaal is voor diabetes patienten vind ik erg risky. Maar misschien heb ik een enorm slechte adviseuse gehad, kan natuurlijk ook.

Maar ik hoop echt voor je dat het gaat werken, wil alleen eerlijk mijn mening geven plus daarbij de kanttekening dat maaltijdvervangers niets doen aan je eetpatroon, dat zul je uiteindelijk zelf moeten leren verbeteren.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:24

Misschien is er in de tussentijd iets veranderd? Ik mag namelijk best veel eten naast de shakes (die bij mij wel vullen). Bepaalde tussendoortjes mogen ook, zelfs een frikandel als ik die wil, maar dan moet ik wel compenseren. Er wordt me ook geleerd om goed te kijken naar wat er in voedsel zit voor waarden. Alle light dranken mag ik naast water, thee en koffie drinken.

Jammer dat het voor jou niet werkte!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:34

Alhoewel 't een oud topic is, schop ik 't toch even omhoog. Iemand er nu nog mee bezig.
Ik ga volgende week vrijdag beginnen.......ben benieuwd. Mijn zwager is ruim 32 kilo blijvend afgevallen. Ik wil graag 12-15 kilo kwijt.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:09

Eerste gesprek gehad en begonnen. Verhaal van Barmat kan ik niet helemaal volgen. Ligt dan waarschijnlijk aan jouw dieetiste of de tijden zijn veranderd.
Ze kijken juist exact naar jouw persoonlijkheid qua sport, levensstijl enz. En wat ik super vind is dat ze ook kijken naar wat haalbaar is (dus geen dingen moeten eten die je niet lust oid). Niks geen shakes in eerste instantie gewoon met een voedingsvoorschrift, wat eigenlijk heel logisch in elkaar steekt en zeker niet tot ziekenhuis opname kan leiden (bij deze dieetiste in ieder geval). Tussendoortjes zijn idd verboden (maar denk dat iedereen wel weet dat die niet goed zijn), wel gewoon voldoende drinken, voldoende bruin brood, verse groenten, aardappelen enz.

Heb er een goed gevoel bij.......op naar de 15 kilo minder :P