vermoeidheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:39

hoi iedereen,

Ik heb al een paar jaar last van een vermoeidheids probleem.
Dit treed alleen op als ik savonds "rustig zit" en niks hoef te doen.
Ik werk van 9 tot 5, en daarna ga ik naar huis, eten koken.
Na het eten ga ik naar mijn paard, en dat is vanaf half 8/8 uur savonds en dan ben ik rond half 10 a 10 uur terug.
Als ik daarna even op de bank tv ga kijken dan ben ik na 10 minuten weg..

Sweekends, ga ik rond 10 uur sochtends naar mijn pony, ben rond max half 2 weer terug.. Dan is het schoonmaken, boodschappen doen en vervolgens heb ik de rust weer voor mezelf en dan kan ik vanaf 8 uur savonds weer heel goed slapen. Een filmpje kijken of op visite gaan (verjaardagsvisite) is er dan niet bij want dan beginnen mijn ogen al te zakken rond kwart over 9 a half 10.
mocht ik savonds niet naar mijn pony gaan, dan val ik al na het eten in slaap.

Dit is best frustrerend voor mijn vriend, en dat begint het nu ook wel voor mij zelf te worden.
Nu krijg ik van mijn moeder te horen dat ik veelste veel met mijn pony bezig ben, en niet meer moet uit mesten en het moet laten doen.
(terwijl dit maar 15 min aan werk is.) en dat ik mijn lichaam aan dit patroon heb laten wennen.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet verzetten tegen mijn moeheid als die savonds op begint te treden.
Als ik het wel probeer, dan lopen mijn ogen helemaal rood aan.(bloedaderen die knappen.)

En als ik savonds bij het paard ben, dan ben ik ook wel moe maar als ik lekker aan het rijden ben dan heb ik daar geen last van.
Nu moet ik straks inplaats van half 9 sochtends, om half 8 beginnen.. en max. tot 6 uur savonds.

Ik heb op het werk laten weten dat ik nu al last heb van die vermoeidheid ( wat ik al een hele tijd heb, maar zelf nooit als probleem echt heb ervaren) en dat de dagen alleen maar langer worden met deze werktijden en dat ik het liefst mijn oude tijden aan wil houden.
Ik kan ook geen studie naast mijn werk en paard doen, omdat ik dan gewoon in slaap val.

Nu wordt hier in een ander gesprek met een hrm adviseur over gesproken, hoe we het gaan aanpakken..

Het aller vervelenst vindt ik dat er stomme grapjes door mijn leidinggevende gemaakt wordt, over dat ik mijn paard maar weg moet doen, en dat ze maar een 2e persoon voor mijn werk hadden moeten aannemen terwijl er volgende week ook al iemand nieuw begint om mijn werk aan te vullen omdat het voor mijn doen wel te veel wordt. Ik ben 1e lijns helpdesk, en doe dit dus ook echt alleen.
Ik mag blijkbaar ook niet op mijn kont gaan zitten na een hele dag werk, en paard, want dan treed mijn vermoeidheid op..

Mijn moeder lijkt geen begrip te tonen, want paard is te veel, ik heb mijn lichaam volgens haar blijkbaar hier aan laten wennen..
En mijn leidinggevende wil nu dat ik door verwezen moet worden door de dokter naar het ziekenhuis voor een onderzoek, en desnoods een pshygoloog erbij mocht er geestelijke kwesties zijn..

Ik moet me hier blijkbaar wel aan toe geven.. maar ik kan me zo druk maken over dat onbegrip van mensen.
Mijn paard zal ik hiervoor nooit weg doen, omdat het me enige ontspanning is... en heb vaak het idee dat het daar maar op geschoven wordt dat DAT het probleem is dat ik moe ben..

Palmera

Re: vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:10

Dus als je actiever bent heb je er geen last van? Ga dan ´s avonds nog iets actievers doen. Al is het maar een spelletje waarbij je moet denken bijvoorbeeld met de familie. Dan houd je wel je hoofd erbij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:12

femke27 schreef:
Dus als je actiever bent heb je er geen last van? Ga dan ´s avonds nog iets actievers doen. Al is het maar een spelletje waarbij je moet denken bijvoorbeeld met de familie. Dan houd je wel je hoofd erbij.

Lijkt mij dat je dan alleen je vermoeidheid negeert terwijl die er wel is.

Je bent iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig, ik word al moe als ik eraan denk.....
Neem eens een avond voor jezelf, doe in het weekend 's middags eens een dutje, probeer wat rust ergens te vinden voor jezelf.

Pollewoppy

Re: vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:05

Ik ben het eens met Goof.
Je programma is druk zat, zo te lezen heb je overdag tussendoor helemaal geen tijd om even bij te komen. Je vraagt best veel van jezelf. Probeer inderdaad wat meer rust te vinden. Negeer je vermoeidheid niet, als je je eroverheen zet zal het op de korte termijn misschien wel gaan, maar op de lange termijn loop je zelfs het risico op een burnout.

Goed dat je op je werk hebt aangegeven de nieuwe werktijden niet te zien zitten. Mag ik vragen waarom je het zo vervelend vind om langs je huisarts te gaan? Misschien is er wel een lichamelijke reden voor je vermoeidheid. Ik kan me wel voorstellen dat je leidinggevende dat verstandig vindt...