Huisarts, wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Huisarts, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 17:31

Ik heb een beetje een dilemma of ik ermee naar de huisarts moet gaan of niet. En ik weet dat jullie er vanachter je PC geen oordeel over kunnen geven, omdat jullie geen artsen zijn, maar het is ook niet echt levensbedreigend :)

In mei ben ik met de sportdag gevallen op een kiezelpad, met als gevolg een steentje dat behoorlijk diep in mijn knie zat. Deze is eruit gehaald verder niet gehecht of wat dan ook. 's nachts liggen huilen van de pijn ik kon ook totaal niet meer lopen. Dag erna ging het wel al beter, ben toen wel naar de HA gegaan voor controle, hij zei toen dat ik gewoon een paar dagen rustig aan moest doen.

Inmiddels kan ik eigenlijk alles weer, alleen zit er een hele rare bult op mijn knie, het is gewoon hard dus weet niet wat het kan zijn? Heb er opzich geen last van, alleen als ik op mijn knieën op de grond zit, dat is haast niet te doen. Ook als ik me ertegen stoot, doet het enorme pijn. Nu heb ik een sportopleiding gedaan, waar ik nu eindelijk weer werk in heb, dus ben wel graag zuinig op mijn lijf.
Moet ik hier nu mee naar de HA gaan of niet? Ik zelf vind het eigenlijk een beetje onzin, van de andere kant, het voelt en ziet er niet normaal uit :D Help!

TE5

Re: Huisarts, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:32

Gewoon naar de HA gaan hoor,
je hebt er last van, dus er moet iets aan gedaan worden..
Daar zijn ze voor :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:52

Als je zuinig op je lijf bent zou k wel ff langs de HA gaan. Ikzelf vind het ook gauw onzin om daarheen te gaan en heb ook zo'n instelling van "het gaat vanzelf wel weer over". Maar jij geeft aan in mei gevallen te zijn, en nu in oktober zit er nog steeds een pijnlijke bult..dat vind ik reden genoeg ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:09

Ja je ziet de rare bult alleen op het moment dat ik zit en mijn knie dus gebogen is. Alsof mijn knieschijf gewoon eh uit 2 delen bestaat ofzo? Of een extra stuk erop ligt. Heel vreemd. Maar voor de rest dus geen last, dus vind het heel apart.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:47

Waar zit het? Geen pijn als je rond/onder je knieschijf drukt?

Moeilijk zo te zeggen zonder het te zien. Misschien toch maar bezoekje huisarts?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:49

Gewoon gaan ze bijten niet hoor. Als je er sinds mei nog last van hebt zou ik maar even gaan

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:30

Gaan, je hebt immers niets te verliezen. ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:33

Gaan, kan een ontsteking van de slijmbeurs zijn.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:49

Gaan! Een vriendin van mij heeft dit ook gehad (met een stukje glas in haar knie) en heeft hier uiteindelijk nog erg veel last van gekregen!

Je kan beter direct zuinig zijn op je knieën, zij had in ieder geval veel spijt dat ze er niet eerder mee naar de arts was geweest. :Y)
(Bleek een stukje glas te zijn blijven zitten, na dat het glas er na het vallen uitgehaald was, heeft even geduurd maar werd uiteindelijk echt pijnlijk!)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:49

Wat je beschrijft lijkt op wat mijn man heeft gehad. Alleen viel hij niet maar kreeg een eneorme dreun van een varken tegen zijn knie. Ook een bult en hard. Kon er moilijk mee lopen, was pijnlijk. Heeft lang gesudderd. Uiteindelijk toch naar HA. Bleek in zijn geval een vocht ophoping te zijn door de klap. HA heeft dit met spuit eruit gezogen. Maand later voor een tweede keer en toen was het over. Was ontstekingsvocht wat niet uit zichzelf afvloeide.

Gewoon naar HA gaan zou ik zeggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:51

Gewoon gaan :)
Misschien heeft je huisarts (of de assistente) een telefonisch spreekuur (als je het echt vervelend vind)? Dan kan je het even voorleggen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:44

nou ik heb vanmorgen even gebeld naar de HA en even overlegd met de assistente, maar zij vond het toch beter als ik even langs kwam. Dus morgenvroeg moet ik dan toch even voor controle. Getver :(

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:46

Nou, dat lijkt me prima. :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:48

Heel vestandig hoor! Weet je het is altijd makkelijker om een ander te sturen. Als ik zelf wat heb dan wacht ik eigenlijk ook altijd te lang met gaan.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:49

Heel goed ;) En ik ken je gevoel van 'getver' hihi.. Vind de huisarst zelf ook maar niks aan!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:17

Nou ik vind mezelf gewoon snel een aansteller, ik ren niet zo snel naar de HA. Andere stuur ik inderdaad ook heel makkelijk :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:21

Dus hebben wij jou nu even gestuurd. :)