Van kapsel veranderen + haar verven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Van kapsel veranderen + haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 15:59

Een paar dagen geleden heb ik mijn haren laten knippen, het is best drastisch verandert en sommige mensen herkennen mij niet eens meer, terwijl ik enkel een pony heb laten knippen.

Ik ben van plan mijn haren te verven, en dus zal het nog anders worden.

Op mijn ID staat dus nog een foto van 2 jaar geleden, waar ik dus sowieso al niet meer op lijk. Maar binnenkort (4 nov) hoop ik mijn scooterrijbewijs op te kunnen halen, en daarvoor heb ik dus pasfoto's nodig. Ik zou dus hiervoor nieuwe moeten laten maken, neem ik aan? Of zou ik ook gewoon pasfoto's van een maand geleden mee kunnen nemen met mijn oude kapsel en mijn oude haarkleur?

Hoe doen jullie dat, met rijbewijs, ID kaart, en noem maar op waar je nog meer een pasfoto voor nodig bent. Hebben jullie gewoon dezelfde foto op allemaal, of verschillende foto's, met dus waarschijnlijk verschillende kapsels en misschien we verschillende haarkleuren.....?

Desty

Re: Van kapsel veranderen + haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:00

volgens mij wel, je kunt gewoon met die oude heen.
het gaat volgens mij om de lijnen van je mond oren en ogen of die kloppen en niet of je haar nog het zelfde zit :+ dan zouden ze mij ook niet meer herkennen :P

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:02

Volgens mij komt de foto op je rijbewijs etc in het zwart-wit dus haarkleur zou niks uit moeten maken. En daarbij wie zegt dat je over een maand niet weer een nieuwe haardos hebt?
Lijkt me echter wel dat je zo recent mogelijke foto's moet gebruiken, zodat je gezicht erop lijkt. Maar haar maakt echt niks uit. :)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:03

Ik heb verschillende foto's. Mijn paspoortfoto lijk ik totaal niet meer op :Y) . Ik zou persoonlijk gewoon de foto van een maand geleden meenemen. Heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat je een up to date foto moet hebben!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:05

op mijn rijbewijs, ID kaart en OV kaart staat nog oude pasfoto toen was m'n haar donker bruin met schuine pony.
Tegenwoordig ben ik licht goudblond en geen schuine pony meer. Maar nog nooit commentaar gehad ofzo

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:10

desty schreef:
volgens mij wel, je kunt gewoon met die oude heen.
het gaat volgens mij om de lijnen van je mond oren en ogen of die kloppen en niet of je haar nog het zelfde zit :+ dan zouden ze mij ook niet meer herkennen :P

Jup, gaat om gezichtskenmerken.
En hoe zij dat zien met een totaal ander kapsel van jou, is hun probleem toch? _O-
Al heb je pimpelpaars lang haar en op de foto staat een kaal koppie; hoe willen ze bewijzen dan dat jij dat niet bent?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:13

Ik denk dat dat wel goed zit hoor :j
Anders zou ik ook een probleem hebben.. :))

Ik heb twee maandjes geleden mijn haar 40 cm korter laten knippen,
heb nu een best kort koppie en mijn beste vriendin herkende me niet eens meer :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 16:20

Ok, dan zou het dus ook niet uitmaken dat ik op al mijn documenten verschillende pasfoto's heb? Dat is fijn.
Dan doe ik inderdaad gewoon mijn oude er wel op, heb altijd zo'n hekel aan pasfoto's maken. Haar achter je oren, terwijl mijn kapsel juist zo is dat het ervoor hangt, dus daar gaan we al weer.

Dan doe ik inderdaad wel gewoon die van vorige maand en als ze daar dan een probleem van gaan maken, hebben ze of vette pech, of anders laat ik wel gewoon weer nieuwe maken.