Bloeduitstorting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLaura

Bloeduitstorting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 12:50

Hallo medebokkers,

Ik had even een vraag en het verhaal gaat zo:
Woensdag ben ik in België een buitenrit gaan maken.
Het paard waar ik toen op reed is gestruikeld en op mijn been gevallen.
Mijn voet is sindsdien dik en pijnlijk.
Ik ben er nog niet mee naar de dokter geweest aangezien ik tot vrijdag in België zat en de dagen daarna nog geen vervoer had.
Nu is de pijn wat aan het minderen, maar heb ik sinds vanmorgen een behoorlijk grote bloeduitstorting aan de onderkant van mijn voet gekregen.
Ik vroeg me dus af of dit normaal is, aangezien ik het er best eng uit vind zien.
Iemand die er verstand van heeft?

MarloesRixt

Re: Bloeduitstorting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:52

Als je het niet vertrouwd zou ik naar de HA gaan, vanaf bokt kunnen we niet zien hoe ernstig het is.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 12:59

Ik was al van plan om morgen naar de huisarts te gaan.
Ik vroeg me gewoon af wat het was doordat het pas vandaag is gekomen, vandaar dat ik het hier vraag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:06

Dat is op zich niet vreemd. Bloeduitstortingen worden pas na een tijdje zichtbaar en zijn na een dag of drie op hun slechtst (zwartpaarsig). Ook kunnen ze verzakken, bij jou dus van je enkel meer naar je voet.
Dat zegt op zich niks over hoe ernstig het is ook al ziet het er verontrustend uit. Ik zou gewoon afwachten wat de HA morgen zegt. Dat de pijn en de verdikking zijn afgenomen is op zich een goed teken.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:07

Waarschijnlijk heeft die bloeduitstorting er al wel gelijk gezeten, maar is het (oude) bloed gewoon naar beneden gezakt..
Heb ik ook eens gehad toen paard op m'n voet had gestaan. Na paar dagen verplaatste de blauwe plek (het bloed dus) van bovenop me voet naar de zijkanten :+

Dus tenzij die plek groter word, is er niks om je druk over te maken denk ik

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 13:11

Bedankt voor de reacties!
Het is idd zwartpaarsig.
Ik schrok er vanmorgen best wel van toen ik het zag zitten, maar hoef me er dan gelukkig geen zorgen over te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:01

Ik had ooit een voetbal op mijn been,echt mega groot was die bloeduitstorting.Ze zoeken een uit weg en dat kan erg lang duren.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:40

Heb je trouwens wel gewoon goed gevoel in je huid rond die blauwe plekken?

Begin van dit jaar is paard op m'n been gaan staan, vreselijk blauwe plek, maar ziekenhuis vond niet interessant genoeg om naar te kijken. Alleen zit ik nu nog steeds met doof gevoel in m'n vel waar die plek zat.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:44

ThaGirl schreef:
Heb je trouwens wel gewoon goed gevoel in je huid rond die blauwe plekken?

Begin van dit jaar is paard op m'n been gaan staan, vreselijk blauwe plek, maar ziekenhuis vond niet interessant genoeg om naar te kijken. Alleen zit ik nu nog steeds met doof gevoel in m'n vel waar die plek zat.

Op de blauwe plekken heb ik gewoon gevoel.
In mijn teen heb ik alleen geen gevoel meer, ik kan hem niet meer bewegen en hij staat scheef.
Het ziekenhuis zegt dat er niks mee aan de hand is, dus moet dat maar geloven.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:55

Wat raar? Als er iets scheef staat, en je hebt geen gevoel meer in je teen, dan maken ze toch in de regel wel op z'n minst een foto? Fijn ziekenhuis dan...

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 13:54

Ze hebben een foto gemaakt, maar daar was niks op te zien.
Ze zeiden wel dat al ik over 3 dagen nog pijn had dat ik dan nog maar even terug moest komen, dus ik denk dat ze het toch niet helemaal vertrouwden.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:58

Nou dat ziekenhuis vertrouw ik ook niet helemaal.. :\ Je teen staat scheef en je gevoel erin is weg. Dan is er in de meeste gevallen wel iets mis.. Je hebt ook best een zwaar ongeluk meegemaakt zeg! Bah. Beterschap iig :(:) Je zou voor een second opinion naar een ander ziekenhuis kunnen gaan.
Hoe voelt je teen vandaag dan? Als je eraan zit of erop loopt?

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:08

Als ik mijn teen probeer buigen krijg ik een soort van stroomschokje er doorheen, voelt heel vreemd. Ik heb ook nog steeds zwelling bij het deel van mijn teen en in mijn knie, dus lopen gaat niet al te gemakkelijk.
Tja, zwaar ongeluk. :o
Was wel een beetje mijn eigen schuld, als ik wat minder had zitten kwebbelen en wat meer had opgelet was het denk ik wat minder pijnlijk afgelopen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:03

Hoezo voel je je teen niet meer? Heb je geen/dof gevoel in je vel (als je er aan komt je hand) of als je hem beweegt geen gevoel?

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:34

Als ik hem wil bewegen kan ik hem soort van gewoon niet vinden. Ik weet het zo precies niet uit te leggen.