Hormonen en menstruatie, drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hormonen en menstruatie, drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:13

Wie heeft er rond de menstruatie nog meer last van hormonen, al dan niet veroorzaakt door de pil?

Ik wordt altijd behoorlijk ziek, zware migraines en misselijkheid vellen me elke maand, soms 2 keer. Altijd rondom de menstruatieperiode. Ik ben van de diane35 pil, zwangerschap, over gegaan op de microchynon 50. Wie heeft hier nog meer ervaring mee, hoe is het opgelost? Spiraal wil ik niet vanwege de hormonen, ik zit sterk te denken aan sterilisatie bij mijn man of mezelf.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:16

Die Microginon 50 is dan ook een hele zware pil, dus al die symptomen zijn niet verwonderlijk. Ikzelf slik de Diane-35 en heb geen ervaring met andere pillen en/of middelen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:17

Een spiraal wil je niet vanwege de hormonen maar je slikt wel de pil. In de pil, om het even welke, zit een veelvoud van hormonen ten op zichte van een spiraal. Die overigens ook zonder hormonen verkrijbaar is.

daantjuhhh

Re: Hormonen en menstruatie, drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:18

Kan je niet terug naar je oude pil dan?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:19

NatasjavE schreef:
Een spiraal wil je niet vanwege de hormonen maar je slikt wel de pil. In de pil, om het even welke, zit een veelvoud van hormonen ten op zichte van een spiraal. Die overigens ook zonder hormonen verkrijbaar is.

Inderdaad, dat begreep ik ook al niet.

Als je voor sterilisatie wilt gaan zou ik lekker je man laten gaan. Ik heb gehoord dat het bij mannen een veel kleinere ingreep is en bovendien heb jij die baby al uitgepoept, hij mag ook wel eens wat doen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:52

NatasjavE schreef:

Ik wil van de pil ook af, vandaar dat een hormoonspiraal ook geen optie voor de toekomst gaat worden. Een spiraal sowieso lijkt me niet prettig.

Ik had altijd een teveel aan testosteron, ik kreeg de diane 35 pil voor geschreven om dit te verhelpen. Ik heb dat jarenlang geslikt en nooit problemen gehad. Toen ben ik zwanger geraakt en bevallen. Ik wilde weer terug naar de pil, maar de diane 35 wilden ze me niet meer geven. De pil staat niet goed aangeschreven. Dus over de op de microchenon 35 of iets, maar daar mestrueerde ik gewoon doorheen, de pil werd te licht bevonden. Dus vandaar de huidige pil.
Ik heb altijd veel problemen met mijn cyclus, vandaar dat ik het ook nog slik. Ik kan een half jaar niet ongesteld zijn en dan 6 weken wel, dan weer 2 weken niet en 8 dagen wel. Heel lastig.
Sinds de bevalling heb ik last van ziekte rondom de menstruatie, van lichtre hoofdpijnen tot hevige migraine aanvallen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:58

De Diane 35 is een prima pil...maar boven de 35 krijg je meer kans op een emboli. Dat zou ik ook niet meer doen.

Als er geen kinderwens(meer) is dan ou ik inderdaad lekker die kerel van je naar de dokter sturen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:07

Ik heb nu zo'n 25 jaar hormonale migraine. Gebruik geen pil of spiraaltje en ook geen meds voor de migraine.
Ga ook zo'n 2x per maand een aantal dagen plat. Zit goddank nu wel in de beginfase van de overgang en duim m'n duimen er zo ongeveer af dat ik daar alsjeblieft een beetje heeeel erg snel doorheen ben en m'n hormonen eindelijk eens rustig worden en de migraine wegblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:10

Dat ga ik ook met hem bespreken, maar is er nog iemand die last heeft van vervelende bijwerking rondom de menstruatie?

Dank Ranna voor je antwoord, ik ben nog maar 35 en nog lang niet aan de overgang toe. Ik heb dit sinds 4 jaar. Mijn dokter neemt het niet erg serieus en denkt aan paniekaanvallen :? Ik heb het precies zoals jij beschrijft en zie er eigenlijk tegenop dat dit nog zo lang door gaat. Mijn hormoonspiegel is gecheckt en die was normaal, maar die is gemeten 2 weken nadat mijn mestruatie over was. Misschien dat de hormoonspiegel veranderd vlak voor je menstruatie?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:14

Er bestaat ook een koperspiraal dat is zonder hormonen. Ik wou ook stoppen met hormonen omdat ik daar heftig op reageer en heb nu dus het koperspiraal. Heerlijk zonder hormonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:15

Probeer eens de nuvaring? Die hou je drie weken in en dan 1 week niet voor een stopweek (of een nieuwe ring en dan zonder stopweek). Omdat de ring om je baarmoedermond zit heeft het een hele lage concentratie hormonen, vele malen lager dan de pil. Wellicht is het iets voor je.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:23

Mindim schreef:
Dank Ranna voor je antwoord, ik ben nog maar 35 en nog lang niet aan de overgang toe. Ik heb dit sinds 4 jaar. Mijn dokter neemt het niet erg serieus en denkt aan paniekaanvallen :? Ik heb het precies zoals jij beschrijft en zie er eigenlijk tegenop dat dit nog zo lang door gaat. Mijn hormoonspiegel is gecheckt en die was normaal, maar die is gemeten 2 weken nadat mijn mestruatie over was. Misschien dat de hormoonspiegel veranderd vlak voor je menstruatie?

Wanneer de hormoonspiegel verandert weet ik vaak doordat ik migraine krijg.
De ene keer is dat met het begin van de menstruatie, de andere keer als het weggaat en een 3e keer bij de eisprong.
Telkens als die krengen iets moeten regelen vlieg ik uit de bocht.
Met een beetje mazzel ga ik 2x per maand plat. Eerlijk gezegd kan ik me een leven zonder migraine haast niet voorstellen maar ik weet dat als m'n menstruatie wegblijft de migraine ook weg zal zijn, daar heb ik vorig jaar een voorproefje van gehad.
Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn dat het in 1x wegbleef maar pffff... kan niet wachten.
De aanvallen duren minimaal 2 dagen en als ik pech heb 3 en vergeet ook de nachten daarbij niet.

Maaaarrrr... het heeft 1 voordeel. Als de migraine weer weg is voel ik me ZOOOOOOO GOED!!! :D

Meds ervoor wil ik niet want dat is alles puur gif. Hoe balen ook, ik zit/lig/hang het gewoon uit.
Trouwens mijn vroegere huisarts (ca. 25 jr geleden) nam het ook niet serieus. Helaas gebeurt dat dus nog steeds :n
Ze zouden het zelf eens een paar keer moeten hebben.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:38

Liek_ schreef:
Probeer eens de nuvaring? Die hou je drie weken in en dan 1 week niet voor een stopweek (of een nieuwe ring en dan zonder stopweek). Omdat de ring om je baarmoedermond zit heeft het een hele lage concentratie hormonen, vele malen lager dan de pil. Wellicht is het iets voor je.

Hoi,

ik gebruik de nuvaring en ben er tevreden over. Ik werd van de hormonen uit de pil erg misselijk. Uiteindelijk stond ik bij voorbaat al bijna te kokhalzen voor ik de pil in mijn mond deed. Ik had één van de lichtere pillen.

Ik ben de nuvaring gaan gebruiken en heb nu nergens meer last van. En het grote voordeel: Je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken (eruit halen voor stopweek en na de stopweek een nieuwe plaatsen) en daar heb je allerlei foefjes voor om niet te vergeten (elektrisch alarm, discrete stickers voor agenda). De ring zit trouwens niet precies om je baarmoedermond volgens mij. Zo ver ik het voel zit hij verticaal tegen je schaambot aan. Ik kan er tenminste altijd makkelijk bij om hem te verwijderen en ik voel hem normaal niet zitten en tijdens de sex ook niet.