Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Een spiraal wil je niet vanwege de hormonen maar je slikt wel de pil. In de pil, om het even welke, zit een veelvoud van hormonen ten op zichte van een spiraal. Die overigens ook zonder hormonen verkrijbaar is.
NatasjavE schreef:Een spiraal wil je niet vanwege de hormonen maar je slikt wel de pil. In de pil, om het even welke, zit een veelvoud van hormonen ten op zichte van een spiraal. Die overigens ook zonder hormonen verkrijbaar is.
Ik heb het precies zoals jij beschrijft en zie er eigenlijk tegenop dat dit nog zo lang door gaat. Mijn hormoonspiegel is gecheckt en die was normaal, maar die is gemeten 2 weken nadat mijn mestruatie over was. Misschien dat de hormoonspiegel veranderd vlak voor je menstruatie? Mindim schreef:Dank Ranna voor je antwoord, ik ben nog maar 35 en nog lang niet aan de overgang toe. Ik heb dit sinds 4 jaar. Mijn dokter neemt het niet erg serieus en denkt aan paniekaanvallenIk heb het precies zoals jij beschrijft en zie er eigenlijk tegenop dat dit nog zo lang door gaat. Mijn hormoonspiegel is gecheckt en die was normaal, maar die is gemeten 2 weken nadat mijn mestruatie over was. Misschien dat de hormoonspiegel veranderd vlak voor je menstruatie?

Liek_ schreef:Probeer eens de nuvaring? Die hou je drie weken in en dan 1 week niet voor een stopweek (of een nieuwe ring en dan zonder stopweek). Omdat de ring om je baarmoedermond zit heeft het een hele lage concentratie hormonen, vele malen lager dan de pil. Wellicht is het iets voor je.