Kapotte nagelriemen/nagels door bijten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mariskaa

Kapotte nagelriemen/nagels door bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:02

Hoi bokkers, ik zit echt met een supergroot probleem en wil het graag even kwijt en kijken of er iets tegen te doen is.
Nu is het dus zo dat ik al hardstikke lang nagelbijt, hier ben ik nu (half) vanaf en heb nu wel weer redelijk mooie en lange nagels, naar nu heb ik dus weer wat nieuws. :\
Ik ben nu aldoor mijn nagelriemen (en het stuk eromheen) aan het afbijten en soms ga ik zo ver dat mijn vingers er zeer van gaan doen.
Kent iemand dit? En is er iets tegen te doen want ik wil er zo graag mee stoppen, en op den duur word je er gewoon schijtziek van omdat jij ook mooie vingers inclusief mooie nagels wil. :+
Btw neem ik altijd vele malen mezelf voor dat wanneer ik weer heb gebeten dat het écht de laatste keer was, maar zo blijf je bezig en komt er nooit een eind aan.

Ik hoop dat iemand dit kent en dat er een oplossing tegen te vinden is, want ik was toch wel benieuwd.

kitag1rl

Re: Nagelriembijten, iets nieuws?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:05

Ik heb nooit nagels gebeten, maar wel mijn nagelriemen..

Ik heb mooie lange nagels dus het valt niet enorm op..

Maar ik bijt soms tot bloedens toe, heb het ook niet echt in de hand of onder controle.. moet buiten ;)

Vind het soms ook wel jammer want je vingers worden er toch lelijk van.. en het doet soms zoveel pijn.. kan er dagenlang last van hebben...

Ik zou niet weten wat er tegen helpt.. is er niet van dat vieze spul wat je erop kan smeren??

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:05

Kun je bij de apotheek niet een of ander smeerseltje halen zodat het te vies om te doen?
En anders zou ik denken: wees eens echt streng voor jezelf! Gewoon niet meer doen, het ziet er vies en onverzorgd uit.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:07

@ kitag1rl: Ik heb dus ook dat ik net zolang door ga tot het gewoon hardstikke zeer gaat doen, en dan nog kan ik er niet afblijven, super vervelend. Bovendien worden je nagels er niet mooier op nee.

@ Alet74: Ja dat is misschien wel even een goed idee, dat ik straks even langs de apotheek ga om te kijken wat die hebben. Dat streng zijn voor mezelf is net weer geen goed punt van me, dat doe ik al vele malen maar zonder resultaat. :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:10

Streng zijn voor jezelf helpt inderdaad het beste, al is het natuurlijk niet het makkelijkste als je het zo 'gewend' bent. Misschien helpt het ook als je een fijne handcréme gebruikt, zodat je riemen/velletjes mooi zacht blijven en het wat minder verleidelijk is om erop te bijten? :)

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:10

Tja, ik heb dit probleem ook al heel lang. Ik bijt denk ik al een jaar of 22 nagels. Ik heb, toen ik klein was, mijn zus een keertje zien bijten, en dacht waarsch: als zij het doet, zal het wel cool zijn, dus ga ik het ook maar doen. Tja, zij is er inmiddels al jaren geleden mee gestopt, maar ik blijf maar bezig... Het gaat de laatste jaren iets beter, ik bijt met vlagen maanden niet, en dan ineens weken weer wel. Het komt ook echt onverwacht en heeft in mijn geval niets met stress te maken. Toen mijn relatie overging 2 maanden geleden heb ik niet gebeten. Als ik een relaxte film aan het kijken ben, kunnen ineens de nagels me om de oren vliegen... ;( tja, moeilijk te peilen dus.
Als ik geen nagels bijt, blijf ik ook aan mijn nagelriemen pulken/bijten. Er is altijd wel ergens iets dat open is, wat een heel lelijk effect geeft.
Wat bij mij wel werkt, is mijn nagels lakken met blanke nagellak (verhardingsnagellak van de etos). Voor mijn nagelriemen werkt vitamine-olie die nagelstylistes gebruiken voor acrylnagels heel goed. Die olie zorgt ervoor dat het snel herstelt, dus als je een wondje hebt, gaat het sneller over... het voedt de nagelriemen heel goed, die daardoor heel soepel worden...

maar dé oplossing.... die heb ik helaas ook nog niet gevonden |(

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:13

Ja ik heb dus ook vele wondjes op me vingers, ontzettend irritant want het werkt altijd wel in je nadeel. :=

Zijn er voorkeuren voor fijne handcréme?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:19

_Mariskaa

Re: Kapotte nagelriemen/nagels door bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:20

Ik neem aan dat die ook gewoon in de drogisterijen te koop zijn? Jacob Kamst, Etos ofzo, want dan kan ik zo wel even gaan kijken. Iniedergeval bedankt voor de tip! :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:22

Mijn dochter van 6 is ook een fanatieke nagelbijtster, iemand tips? Vorig jaar mocht ze het smeerseltje van de apotheek nog niet gebruiken. En nee, ze is niet omkoopbaar ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:23

Ja hoor, ik haal hem altijd bij de drogist. :j Gewoon even uitproberen wat je fijn vindt en wat lekker intrekt. :)

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:25

Dan ga ik zometeen even kijken, ik hoop echt dat het werkt want ik word er gewoon zat van. :=

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:29

Ik doe dat ook altijd en het is al een keer gigantisch misgegaan. Toen heb ik paronychia gekregen en moest acuut naar de eerste hulp. eerst is de nagelriem links en rechts een cm ingesneden en de huid teruggeklapt en daarna is de hele nagel verwijderd.
Heeeeel erg pijnlijk, vooral omdat ik 3 x per dag moest spoelen om de wond open te houden. Ben de eerste x flauwgevallen van de pijn.
En toch kan ik het nog steeds niet afleren....een smeerseltje zou niet helpen, dan ga ik alleen maar pulken.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:33

Jeetje dat is wel heftig zeg. :=

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:44

inderdaad, dus als je de gouden tip hebt...
*heb net even weer alle randjes pulkbestendig weggeknipt

cynthjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:15

mijn nagelriemen trek ik er altijd af.. echt vervelend.
kan er niet vanaf blijven :=
Maar het gekke is, als ik me nagels netjes heb gelakt, blijf ik er vanaf :D
Dus misschien helpt het ook bij jullie?? ;)
groetjes

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:17

Bedoelen jullie een smeerseltje dat je erop doen zodat het heelt? :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:19

Ik zit met krak hetzelfde probleem. Wou hier ook een topic over openen, blij dat er nu eentje is :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:30

Ik bijt geen nagels of nagelriemen en heb dat ook nooit gedaan. Maar misschien helpt het om op je nagelriemen kleine pleisters te plakken?

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 17:57

Ik heb geen idee. :=

@Cyntjuh: Ik heb bijna áltijd nagellak op en dan kan ik er nog niet afblijven, dus helaas, dat helpt hier niet.