Pijnlijke borsten, naar de dokter of normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Pijnlijke borsten, naar de dokter of normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:42

Nu ik vandaag voor de zoveelste keer last heb van pijnlijke borsten en Google me weer in de war maakt dacht ik, laat ik het eens aan de bokkers vragen.

Ik heb dus, zo nu en dan, pijn in mijn borsten. Het varieert van steken naar een zeurderig gevoel. Ook als ik bij mezelf borstonderzoek doe is het niet echt prettig. De pijn is niet zo dat ik in huilen uitbarst trouwens.

Ik kan geen verband vinden tussen mijn hormonale cyclus en de pijn in mijn borsten. Zwanger ben ik ook al niet ;)

Nu zit ik dus te twijfelen of ik wel of niet naar de dokter moet gaan hiermee. Bij het borstonderzoek voel ik niks geks in mijn borsten. Google vertelt me dat je bij een tumor juist geen pijn hebt. Een mammogram lijkt me geen pretje... Maar wat is het dan?

Hier nog meer vrouwen die hier wel eens last van hebben en misschien wel naar de dokter zijn geweest?
Ben benieuwd wat de dokter hiervan heeft zegt en of pijnlijke borsten misschien wél een symptoom ergens van kan zijn..

intral

Re: Pijnlijke borsten, naar de dokter of normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:43

Ik zou voor de zekerheid naar de dokter gaan! :)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:44

Tja, lastig.

Ben je de laatste tijd veel afgevallen of aangekomen? Doe je aan sporten als fitness of krachttraining?
Til je veel?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:45

Ik ben sinds een week aan de lijn idd, maar de pijn had ik daarvoor ook al. Verder doe ik altijd zo min mogelijk :+ (dat is ook de reden dat ik nu aan de lijn ben haha)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:46

Heb je overgewicht? Draag je goed ondersteunende BH's?
Eerder last van snachts of overdag?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:46

je kan sowieso bellen en vragen of de huisarts denkt dat het nodig is om langs te komen? wie weet heeft hij er zo al een verklaring voor, maar voor de zekerheid langsgaan zou mijn voorkeur hebben als ik jou was dnek ik...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:47

Om duidelijkheid te krijgen zou ik toch naar een dokter gaan. Hij/zij kan dan kijken wat er aan de hand is.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:48

Ik heb er alleen last van als ik ongesteld moet worden. Dan is er dus een logische verklaring voor. In jouw geval zou ik wel even langs de ha gaan. Beter een keer te vaak dan dat je later af moet vragen waarom je niet eerder bent gegaan.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:48

Je verhaal is heel erg herkenbaar..............dus ik volg je eventjes :o .

Ik zou ook voor de zekerheid even contact opnemen met je huisarts *D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:49

Daantje1981 schreef:
Heb je overgewicht? Draag je goed ondersteunende BH's?
Eerder last van snachts of overdag?

Ik heb idd overgewicht en waarschijnlijk draag ik niet de beste BH's. Heb ook uuhh.. best grote borsten.
Qua last is het zowel overdag als 's nachts. Vandaag bijvoorbeeld heb ik eigenlijk nog niks gedaan maar wel pijn.

Zat idd te denken om de dokter eens te bellen en te vragen voor advies.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:50

Ik heb je gePBt...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:51

toevallig pas gestopt met de pil?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:51

Ik had ontzettende pijn en bultjes door verandering van de pil.. dokter zei dat het wel ging wennen en na een paar maanden ging het idd weg.. wel ontzettend pijnlijk.. ook met paardrijden en al met je fiets van een hobbeltje.. oei! Maar ik zou geen enge dingen denken.. Kan btw ook door ongesteldheid komen? Dat je dat binnenkort moet worden? Hoef je nooit last van hebben gehad.. kan ook opeens komen..
Als het aan blijft houden, naar dokter.. hoewel het behoorlijk genant is om daar bloot te liggen :P

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:52

te krappe bh? iik heb het wel eens als ik een tijd een bepaalde sportbeha aan heb, ga eens naar een goede lingerie winkel en laat je adviseren :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:54

Ik ben al bijna 3 jaar gestopt met de pil, dus daar kan het niet aan liggen. Ongesteld moet ik ook niet worden, 2 weken geleden geweest en heb altijd een lange cyclus. Ik heb net even de dokter gebeld en morgen heeft hij telefonisch spreekuur dus dan leg ik het even voor.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:55

ik had daar vroeger en nog soms last van. Toen ik eens bij de ha was omdat ik een stamp op mijn borst had gekregen voelde hij verschillende cystes. Ik heb dan een mammo laten doen en er was niets aan de hand. Ik heb last van cystes in mn borsten en dat doet soms pijn. Inderdaad een mammografie doet geen deugd maar duurt maar even. Het is best te doen, hoor. Even op je tanden bijten en dan ben je meteen gerustgesteld.
Er bestaat ook een zalf om op te smeren en daarmee verbetert het ook veel. Die zal je arts dan voorschrijven.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:57

Dus een mammogram is best te doen? Ben er zo bang voor, ook omdat als ik nu op mijn buik wil slapen mijn borsten al zeer doen. Dus hoe moet het dan wel niet voelen... bbbbrrr

Denk trouwens eerder dat ik te losse BH's heb. Ik haal zelfs de beugels eruit want die doen zeer..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:58

ik heb soms ook bij vlagen zeurderige stekerige pijnen in mijn borst heel irritant, mammografie wat doen ze dan precies? of moet je alleen met je borsten bloot?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:04

Het klinkt als ontstoken klieren in de borst. Gewoon even naar de huisarts, en zo mammografie is helemaal niet eng hoor, gewoon je borsten bloot, terwijl je staat leg je 1 borst op een plaat, er komt een apparaat aan de bovenkant die wat op de borst drukt en zo word er een foto van gemaakt. Het doet geen pijn.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:07

hoe zou dat gaan wanneer je (zoals ik) kleine borsten hebt? Lijkt me best pijnlijk als ze die pletten :P

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:28

Issy schreef:
Het klinkt als ontstoken klieren in de borst. Gewoon even naar de huisarts, en zo mammografie is helemaal niet eng hoor, gewoon je borsten bloot, terwijl je staat leg je 1 borst op een plaat, er komt een apparaat aan de bovenkant die wat op de borst drukt en zo word er een foto van gemaakt. Het doet geen pijn.

dat ligt eraan hoe groot of klein ze zijn ;) Maar ach er zijn ergere dingen in het leven. Hoop voor je dat jet iets onschuldigs is !

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:16

heb je het al lang?

want altijd als het winter wordt heb ik ook wat last van pijnlijke borsten,en hier is het gewoon door de kou...eens je de kou gewent bent gaat het hier ook gelijk weer over

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:46

Ik heb het ook heel erg al een week,vorig jaar nog een homp weg laten halen ik volg dit ook even.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:55

Ikzelf heb maar aan 1 kant pijn, maar kan net als jij geen beugelbh's dragen. Na lang twijfelen toch maar naar de HA, die voor de zekerheid toch een mammografie wou laten maken. Zij voelt ook geen knobbels oid, maar het is erg gevoelig en als je het met de andere kant vergelijkt toch enigzins opgezet (echt maar een klein beetje, je moet er echt naar kijken om het te zien).
Ik gebeld om een afspraak te maken voor een mammo, blijkt dat niet te kunnen omdat ik te jong ben (28). Nu moet ik dus voor een echo.

Als ik jouw was zou ik toch even langs gaan. Onderzoeken zijn dan misschien niet erg fijn, maar als je afweegt wat de risico's zouden kunnen zijn van het niet doen, dan denk ik dat die twee dingen niet tegen elkaar opwegen.

Succes er mee!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 17:12

Te jong voor een mammo.. hhmm dat zou ik dan ook zijn (ben 27) Ik bel morgen iig even de arts en dan leg ik het verhaal voor aan hem.

Bedankt allemaal voor het advies dusver!