Zit er een beetje doorheen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Zit er een beetje doorheen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:50

pff...waar zal ik eens beginnen...
Vorige winter heb ik waarschijnlijk pfeiffer gehad. Verschrikkelijk moe geweest, kon van 8 uur 's avonds tot 12 uur 's middags slapen en was dan nog doodmoe.
De zomer maanden eigenlijk geen last meer gehad. Toen kwam het nieuws dat m'n opa kanker had. Alles was toen heel onzeker en ben in die maanden echt heel onrustig geweest. Ondertussen is ie gelukkig 'schoon' verklaard. Toen liep alles weer lekker, werd mn 27 jarige pony kreupel bleef onduidelijk waar het nu vandaan kwam en het kwam ook een paar keer terug. Heb me daar echt vreselijk over gevoeld. Ik wist niet wat er was en wat ik het beste kon doen, stappen, of toch in de wei laten maar uiteindelijk bleek het een overbelasting te zijn en dat is gelukkig ook weer helemaal goed gekomen. Toen ben ik van een 3 jarige afgevallen, plat op mn rug geland. Rug zwaar gekneusd. zucht. Is alweer ongeveer 3 maanden geleden maar begin er nu weer last van te krijgen. Toen hadden 2 vriendinnen van me echt heel veel problemen. Wou ze helpen. Maar hoe???? Zo kwam die vermoeidheid langzaamaan steeds terug. En sinds een paar weken is het weer net zo erg als vorige winter. Nu komt er ook nog eens bij dat mn andere paardje kreupel is |(
Het is op het moment allemaal een beetje veel en wil op sommige momenten even alleen zijn. Dan zeg je dat tegen de mensen om je heen. Ze weten ook waar ik mee zit. En dan gaan ze doorvragen... Terwijl ik echt 10 keer zeg laat me maar even. En dan reageer ik opeens heel bot... is niet de bedoeling maar dat gebeurd gewoon...en dan zijn ze weer beledigd. Ben nu ook echt verschrikkelijk moe maar ja...of ik nu ga slapen of over een uur.. moe blijf ik toch... maar goed ga zo toch maar eens naar bed.
Sorry moest het ff van me afschrijven...

delfa

Re: Zit er een beetje doorheen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:53

jeetje zeg..
dat is allemaal best wel heftig eigenlijk.
weet niet zo goed hoe ik moet reageren, denk dat ik niet veel meer kan doen dan tegen je zeggen:
sterkte.
en trouwens, als je het idee hebt dat het iets psychisch begint te worden met dat moeheid gedoe, zoek dan een goede psycholoog op! want dit kan natuurlijk zo niet langer.
nogmaals sterkte en succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:26

Kan het niet zijn dat je een winterdepressie hebt?

Dat zou er op kunnen duiden iig dat je het steeds in de herfst krijgt.

Sterkte in ieder geval!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:35

Bedankt voor jullie reactie's. Winterdepressie had ik ook al aan gedacht maar het is gewoon dat er van alles bij komt dat het dan te veel word...
Vandaag had ik trouwens wel een goeie dag. Was niet zo moe als gisteren en ben lekker de hele dag bij de paarden en bij vriendinnen geweest en daar word je gelukkig wel vrolijk van :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:42

Heb je een zonnebank thuis? Probeer eens op zo'n rotdag even eronder te gaan liggen, soms werkt dat.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:45

Zonnebank hadde we, is weg helaas..
pff.. voel ik me net een beetje goed begint er weer iemand te zeuren over alles waar ik mee zit...doorvragen...
vraag ik ff rustig of hij er heel eventjes over op wil houden: is het: nou zeg je hebt ook nooit tijd voor me ;(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:47

niks van aantrekken! Ken je ook niet iemand met zo'n ding? Denk dat je je dan wat beter voelt :j

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:49

hmm..zal t wel is vrage aan vriendinne enzo, iemand moet er toch wel 1 hebbe :P

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:47

Hoi,

Als ik het zo lees zit je er echt gewoon helemaal doorheen en is al je 'positivie' engergie op. Ik heb dit ook een tijd gehad en weet dus ongeveer wel hoe je je voelt denk ik. Probeer veel leuke dingen te doen. Hoe moe je ook bent, maar neem ook zeker je rust. Probeer heel consequent qua tijden te zijn. bijvoorbeeld 10 uur 's avonds naar ben en 8 uur weer op. Een heel strak ritme, dat helpt echt.
Ik zelf ben er ook mee naar de huisarts gegaan. En die heeft mij enorm geholpen na ik mijn hele verhaal had gedaan. Na een tijdje ging het weer bergopwaards. Natuurlijk nog wel met dalen hier en daar. (en dat heb ik nog steeds, zeker nu de donkere dagen er weer aankomen) Oh en die zonnebank helpt ook echt! :)
Succes ermee iig!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 13:41

Bedankt voor je reactie, het gaat de laatste dagen eigenlijk wel steeds beter gelukkig. Ben nu indd ook bezig met een vast ritme met gaan slapen en weer opstaan en dat helpt indd wel :j