Ik baal zo ongelofelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Ik baal zo ongelofelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:40

Want ik heb al voor de 2de keer in een maand een blaasontsteking.

Ik zit nu net n maandje in Ierland, en in mijn eerste week was t direct raak, ik had een behoorlijke blaasontsteking. Goed, eigenwijs als ik ben ben ik er gewoon mee door blijven lopen, totdat ik bloed begon te plassen en ik zo'n buikpijn had dat ik blij moest zijn dat ik uberhoubt kon lopen. Dus ik naar een arts geweest, antbiotica gekregen, braaf geslikt: over.

Tot ik 3 dagen geleden ineens weer wat voelde bij het naar de wc gaan. Het zou toch niet? Jawel dus. Vandaag weer 100x naar de wc geweest, opweg van huis naar werk 3 grote warenhuizen in gedoken omdat ik het niet meer volhield. Dus weer bij de dokter naar binnen gelopen. Die schrok behoorlijk, na 3 dagen al grote hoeveelheden bloed en eiwitten in mijn urine houdt in dat het een hele felle infectie is. Ook zou het helemaal niet zo snel weer moeten kunnen, omdat de vorige antibiotica mijn lichaam nog niet uit is (ofzo). Ik heb nu dus een of andere hele sterke antibiotica meegekregen (in een bruin glazen potje), een kuur voor een week. Zaterdag moet ik me al beter voelen, zo niet moet ik terug komen. Ook heeft ze mijn urine opgestuurd naar het lab, om te laten testen waar ik precies last van heb, en dan kan het zijn dat ik op een onderhouds dosis wordt gezet van het een of het ander.

Al met al dus weer flink balen

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:42

Mijn moeder heeft het ook, al voor de 6de keer (dit jaar), en nu kreeg ze ook nog eens allergische reactie op de medicijnen.. Sterkte ;)

_Tara_

Re: Ik baal zo ongelofelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:38

Beterschap :(:) Heb zelf ook een periode iedere maand zowat blaasontsteking gehad... Slik nu preventief cranberrytabletten. Sindsdien nog maar 1 keer een blaasontsteking gehad.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:51

Pfff vervelend. Ik ben er gelukkig net vanaf. 2 hele flessen cranberrysap leeg gedronken. Hielp niks. Uiteindlijk een kuurtje gekregen van de huisarts. Heel vervelend. Ik ken het! Ik begon ook al van die steken in mijn zij te krijgen. Heb ooit 1x nierbekkenontsteking gehad. Geen pretje!

Beterschap!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:05

Heb het ook erg vaak, maar zodra ik een paar van die cranberry tabletten slik is het in een dag weg!
Zodra ik het op voel komen slik ik een paar van die tabletten.
Ook heb ik net dat d-mannose besteld, schijnt nog veel beter te werken, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Heb 1 keer antibiotica kuur gehad, maar liever nooit meer, werd er kotsmisselijk van.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:21

Ik ben ook zo gevoelig voor blaasontsteking, alleen gaat het bij mij redelijk snel over.. Kan er wel een goede week last van hebben en dan heb ik echt een abbo op de wc :=

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:35

Dat is vervelend zeg! Gelukkig is de arts in Ierland erg behulpzaam en is de zorg er wel knap!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:36

De arts is geweldig (mag ook wel, tis n prive kliniek). Je wordt door de arts zelf aan de balie geholpen, geen chaggie balie muts meer. Je loopt gewoon naar binnen en je kijkt hoe druk het is, ik heb vandaag 0,0 hoeven wachten, k kon zo doorlopen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:39

Wat balen zeg :(:)
Zeker twee keer in een maand...

Wel fijn dat je zo goed geholpen bent!
Ik moest een blaasontstekinkje of vier in twee maanden hebben gehad, voordat ze mijn urine op kweek wilden zetten :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:52

Dat is vervelend zeg...
Ik zou zoals hier al gezegd is iets met cranberry drinken/slikken. Bacteriën kunnen zich hechten aan bepaalde eiwitten op het celmembraan in je urinewegen. In cranberry zit een stof die over die eiwitten heen gaat zitten waardoor bacteriën niet meer kunnen hechten. Je plast het wel weg, dus je moet het een langere tijd gebruiken, vooral als het ernstig is zoals bij jou. Sterkte :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:54

Ik ga idd opzoek naar iets met Cranberry, maar voedings suplementen zijn hier moeilijk te krijgen en duur. Cranberry sap vind ik echter echt niet te drinken, dus het moet maar. Ik ga ze waarschijnlijk mee terug nemen uit Nederland

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:56

In mijn ervaring werkt cranberry alleen voor de ergste pijn.
Preventief en op langere termijn niet.

Ik heb me blauw betaald aan cranberryzooi en het hielp 0,0 bij mij.
Twee keer per dag cranberry pil (supplement van A. Vogel) plus een glas pure ongezoete cranberry sap voor acht maanden lang.
Aan de smaak wen je wel :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:58

Ik hoop dan wel dat je na déze kuur even je plas laat onderzoeken of het écht weg is?
Want waarschijnlijk was de vorige ontsteking nog niet over, toen je 1e kuur op was :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:00

Ik kijk eventjes wat de arts erover te zeggen heeft. Het zou kunnen dat ik vanaf volgende week op iets preventiefs gezet word.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:05

Jeetje wat vervelend zeg! :(

Blaasontsteking kan vaak terugkomen omdat het een infectie is van een bacterie die zich in kan kapselen. Dwz. dat er dus een spore van de bacterie kan blijven bestaan (ondanks dat je antibiotica hebt gehad). Zodra je dan met de antibiotica stopt kan de spore weer opnieuw uitgroeien en dus weer zorgen voor (meestal een heftigere) blaasontsteking.

Je kunt zoals Stybba al zegt met Cranberry sap, vitamines etc. beginnen en natuurlijk opnieuw een antibiotica kur volgen en dan maar duimen dat het niet nog een keer terugkomt!

Heel veel sterkte meid!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:10

Ik kom om in de vitamine's. Ik drink iedere dag een glas smoothy als ontbijt, ik drink een groot glas water met vitamine tablet bij het eten, ik eet meer groenten en fruit dan wie dan ook die ik ken... Maar idd. Veel vitamines, veel water, goed schoonhouden, weinig cafeine etc etc etc

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:11

Een hele lijst om je aan te houden als je een blaasontsteking wil voorkomen :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:12

jeetje! ik heb het ook heel vaak.
maar nu kom ik heel vrolijk aan met het plassen na de seks?! Als je dit echt goed doet werkt het bij mij een stuk beter..
en ik vreet tegenwoordig zo'n potje vitamine c leeg in de week (die ronde gele tabletjes uit een geel potje die zijn lekker!!)

toot

ik heb het dit jaar ook gehad gek genoeg krijg ik het als ik te dunne sokken aan heb en geen sloffen in huis .....

heel vreemd.

toot

Veerle90 schreef:
maar nu kom ik heel vrolijk aan met het plassen na de seks?! Als je dit echt goed doet werkt het bij mij een stuk beter..
en ik vreet tegenwoordig zo'n potje vitamine c leeg in de week (die ronde gele tabletjes uit een geel potje die zijn lekker!!)

hmmm citroen smaak jammie

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:17

Veerle90 schreef:

Klopt plassen na de sex is heel belangrijk om blaasontsteking te voorkomen!! ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:18

Veerle90 schreef:

Niet als je zo'n potje in de week eet...vind ik althans.
Bij mij helpt het er op te letten dat ik genoeg drink (daar gaat het nog wel eens mis...)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:20

Juut schreef:
Veerle90 schreef:

Niet als je zo'n potje in de week eet...vind ik althans.
Bij mij helpt het er op te letten dat ik genoeg drink (daar gaat het nog wel eens mis...)

Je moet inderdaad zorgen dat je "teveel" vitamines eet, je plast het overschot aan vit. C namelijk uit (zuur) en dat kan helpen tegen de infectie. ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:53

[LZP] > [MW]

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:58

Zuinig zijn met suikers is ook erg belangrijk. De bacteriën in je blaas groeien namelijk op deze suikers.
Verder kreeg ik destijds als tip om je blaas zo "zuur" mogelijk te houden. Dus karnemelk, yogurt, jus d'orange enz zijn goede opties.

Uiteraard voldoende water drinken. Ook zorgen dat je goed uitplast en er absoluut niet te lang mee rondlopen. Bij de eerste tekenen moet je het meteen op een drinken zetten.

Daarnaast (maar hier misschien niet geheel van toepassing) plassen na de seks en eventueel seks met condoom.

Sterkte ermee!