Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maaaike schreef:Je hebt het over vitamine B12 pilletjes. Heb je bloedonderzoek laten doen naar B12, als je een B12 tekort heb, los je dat niet op met pilletjes!! Heb je dat nog niet gedaan? Laat dan je B12 even testen.
Madeliefjes schreef:Toch lijkt het wel in grote lijnen op fibromyalgie. Volgens de reumatoloog heb ik dat met een grote waarschijnlijkheid. Volgens hem had ik eigenlijk met een grotere pijnreactie moeten reageren op de drukpunten. Maar ik ben nou eenmaal een bikkel. Maar het is echt heel lastig. Het zijn in principe hele vage klachten waarbij lichamelijk onderzoek heel weinig te vinden is. Bij mij is het gekomen doordat ik me echt op mijn studie heb geworpen, daarnaast nog werkte en uiteindelijk pfeiffer heb gekregen. Mijn lichaam was gewoon op. Wat ik heb gedaan is toch echt rust genomen. Regelmaat in mijn leven te krijgen. Ik ging 2x in de week sporten onder begeleleiding van een fysiotherapeut, wat je niet moet doen namelijk is over je grenzen gaan je moet er nog net onder blijven zeg maar. Ik ben nu 3 jaar verder en ik moet zeggen dat het nu veel beter gaat. Ik ben nu ook zover dat ik gewoon weer aan het werk kan waarvoor ik ben opgeleid. Ik heb nog wel eens slechte dagen, meestal komt dat omdat ik mezelf dan toch heb overbelast. De enige tip die ik je kan geven is neem jezelf in acht. Probeer zoveel mogelijk ritme in je leven te krijgen, eet gezond, ben je moe ga slapen maar houdt wel ritme, op tijd weer opstaan. Je kan beter gewoon normale tijden slapen en dan nog een keertje tussen de middag (ja ik weet het oude mensen slaaptijden) dan lang te blijven liggen. Kennelijk is het ook allemaal heel druk in je hoofd omdat je slecht slaapt (is ook bij fibromyalgie, al slaap ik als doornroosje hihi) en als je slecht slaapt herstel je ook slecht van de dingen die je overdag doet wat dan weer leidt tot vermoeidheid en pijnlijke lichaamsdelen. Zoek je rust en ontspanning en vermijd stresssituaties (ja ik weet dat het moeilijk is, je wilt ook gewoon door met je leven). B12 is altijd wel een belangrijke in zo'n verhaal maar ook lang niet altijd de oorzaak. Vaak is het een overbelasting geweest van je lichaam. Ik neem aan dat je nu een soort reinigingskuur doet dat is altijd goed, heb ik ook gedaan en dat helpt echt. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
juudii5 schreef:al gedacht aan cvs?? Ik ben sinds paar maanden terug ook doorverwezen van de huisarts naar cvs centrum.
juudii5 schreef:soms wel soms niet.. ik zou zeggen kijk eens op het forum..
Ik ben wel moe, maar kan nog wel fietsen, lopen of wat dan ook.. vandaag zelfs de stad in geweest, maar kan nu dan ook niks meer daarna.. mijn benen voelen als lood. maar ligt er ook aan in welke mate je het hebt denk ik.
Verschilt per persoon..
Had je ook pb gestuurd
juudii5 schreef:ja.. ik loop 2 dagen stage en 5 dagen dus vrij in de week.. maar die dagen kan ik echt niks meer doen..
Kijk eens bij google en cvs-forum. Daar staan veel tips etc.
als je maar weet wat het is.. ik werd er ook gek van.. jaar lang door huisarts weggestuurd. juudii5 schreef:nee dat zou ik op dit moment niet vol kunnen houden, aangezien 2 dagen al bijna niet lukt. Ik lig als ik thuis kom meteen naar school in bed. Maar vermoeidheid en gewrichtspijn etc hoort ook bij cvs, dus gaf het als tip.. Bij mij kan het erger zijn.. maar dat is bij elk persoon anders.. Kijkje wagen kan geen kwaadals je maar weet wat het is.. ik werd er ook gek van.. jaar lang door huisarts weggestuurd.
Rooow schreef:TE5 schreef:Lyme?
Krijg je ook erge last van je gewrichten van.
Maar ook wel andere symptomen..
Ik denk het niet, want ik heb nog nooit een teek gehad. Maar de symptomen lijken er ook wel op ja, ging ff op internet kijken.