Welke tandpasta?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Welke tandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 09:37

Hoihoi,

Nou mijn vraagje is dus welke tandpasta is nou echt goed, welke gebruiken jullie. Ik gebruik nu zo'n flesje met gel wat later schuim wordt van aquafresh maar de tandarts van mijn zusje zei dat de gewone uit een tube beter was.

Gr.

Caira

Re: Welke tandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:46

ik zweer bij elmex

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:51

mijn tandarts vindt oral B de beste tandpasta, ik had altijd heel erg gevoelige tanden (bij warm en koud enzo) en nu gebruik ik oral B sensitive en het is echt een stuk minder geworden! Smaakt nog lekker ook!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 10:40

Ik moet vanmiddag naar de tandarts en ga maar eens aan haar vragen wat ze vindt denk ik... Ik heb ongelovelijk gevoelige tanden en heel gevoelig tandvlees.

Mijn vader zweert bij paradontax maar dat is zo ongelovelijk vies.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:42

elmex heb ik :) de oranje (anti cariës) want ik heb snel last van gaatjes

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:44

Zendium! Aften komen veel minder snel!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:47

Mijn moeder gebruikt elmex, mijn vader prodent. En ik allebei. :Y)

's avonds poets ik altijd met Elmex en 's ochtends met prodent, omdat ik die net iets frisser vind ruiken.
Heb trouwens nog nooit gaatjes gehad, weet verder niet of dat aan mijn tanden of aan de tandpasta ligt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:30

Heb wel eens gehoord dat gaatjes van meer dingen afhangen dan alleen goed poetsen. Natuurlijk speelt je voeding ook mee, maar ook andere factoren. Ik ben 26 en heb ook nog nooit een gaatje gehad. Terwijl anderen al heel jong gaatjes hebben.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:38

Als je gevoelig tandvlees hebt kun je meridol eens proberen. Tandartsen raden dat ook vaak aan bij ontstoken tandvlees (er is tandpasta en mondwater van). De smaak is heel neutraal, en (misschien een maar) je krijgt er ook niet zo'n mintfrisse mond van. Vraag eens aan je tandarts!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:35

Elmex voor gevoelige tanden. De groene dus! Helpt enorm bij mijn ietwat terug getrokken tandvlees waaronder het nogal eens gevoelig wil zijn

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:37

Ik gebruik Oral B pro expert! Hele fijne tandpasta, denk dat ie alleen niet voor mensen met gevoellige tanden is!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:38

paradotax of elmex
verder gebruik ik ook mondwater (listerine)
voor gevoelig tandvlees (ook omdat ik snel aften heb)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:39

Sensodyne :) Hele fijne tandpasta alleen wel een beetje prijzig. Doet het zelfde als de groene Elmex alleen Elmex schuimt niet en dat vind ik verschrikkelijk. Geeft mij het gevoel alsof mn tanden nog niet schoon zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:26

Sensodyne, altijd. En dan de uh.. geen idee hoe die heet. Maar wat eruit komt is groen.
Dat is de enige die ik én lekker vind én die het goed doet bij mij :').

M'n vrienden vinden hem ook lekker, was een keer m'n tandpasta vergeten mee te nemen, kreeg hem (hij was vol) Halfleeg terug met de boodschap; Goh wat een lekkere tandpasta.

:')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:27

Sensodyne, zodra ik mijn tanden met een andere tandpasta poets krijg ik overal last van :=

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:29

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo merkvast. prodent en aquafresh gebruik ik meestal. Ben nu 35 en heb gelukkig nog geen gaatje gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:32

Sensodyne ProGlasur!

Hele goede tandpasta en smaakt ook nog eens niet zo vies als al die andere :D
hij is alleen wel een van de duurste.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:33

Je kan ook aan je tandarts vragen of ze/hij wat proefverpakkingen heeft zodat je zelf uit kan zoeken wat je lekker vind en wat voor jou t beste werkt!
Ik raad altijd aan vooral bij gevoelige tanden t tubetje eerst op te maken voordat je de volgende gaat proberen. De tandpasta zorgt namelijk voor een beschermend laagje die pas na een paar keer opbrengen resultaat geeft!
Succes *D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:34

Ik heb echt elke keer verschillende :o gewoon wat er in de aanbieding is.

Ik heb toen wel een keer van oralB was dat volgens mij een proef tandpasta gehad en die vond ik heel fijn daar zaten soort van balletjes in...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:37

ik heb iedere keer andere. mijn tandarts raadde sensodyne aan, mijn ouders zweren daar ook bij, maar bij mij helpt het niks, dus kan ik net zo goed een goedkopere kopen ;)

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:41

Ik heb een tandpasta tic, zo af en toe MOET ik gewoon een 'nieuwe' uit het assortiment proberen. Meestal poets ik overigens met de gewone prodent uit de rode tube, hoewel ik in de winter weleens een tandpasta voor gevoelige tanden wil gebruiken ivm gevoelige tanden als het koud is.

Volgens mijn tandarts maakt het tegenwoordig niet zo heel veel meer uit en zijn eigenlijk alle tandpasta's met fluoride wel in orde. Vroeger zat er in bepaalde merken nog wel eens een agressief schuurmiddel ofzo.

Persoonlijk merk ik dat Prodent gewoon goed werkt, hoewel mijn enige gaatjes 'littekens' van mijn beugel van vroegah zijn en als ik in heftige stress zit, willen de gaten er ook wel spontaan in vallen (op de zwakke plekken die aan die beugel te danken zij... :() :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:42

Paradontax :j
Ik heb erg gevoelige tanden en tandvlees, in het begin is het ontzettend smerig maar nu ga ik juist over mn nek als ik tandpasta met mintsmaak gebruik, tis dus maar net waar je aan gewend bent :)

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:45

zendium, heel goed merk. ik heb veel minder gaatjes dan voorheen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:10

Nijn schreef:
Paradontax :j
Ik heb erg gevoelige tanden en tandvlees, in het begin is het ontzettend smerig maar nu ga ik juist over mn nek als ik tandpasta met mintsmaak gebruik, tis dus maar net waar je aan gewend bent :)

Herkenbaar!
Ik moest ook Parodontax gaan gebruiken van mijn tandarts. Echt wennen in het begin, maar nu zou ik niet anders meer willen *D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 15:49

Ik heb vanmiddag aan mijn tandarts gevraagt wat zei het beste tandpasta vond. Maar volgens haar maakte het niet veel uit als er maar fluoride in zat. Ik heb nu wel 3 testertjes mee... Sensodyne, oral B en paradontax. Nu maar testen wat ik het fijnste vind.