In de winterperiode vroeger slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

In de winterperiode vroeger slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:01

Hallo Bokkers. :wave:

Ja bij mij is de winterperiode al van start gegaan. Dat merk ik goed, ik lig 's avonds al tussen 20.00 en 21.00 uur op bed. Het kan ook voorkomen dat dit om 19.00 al is.
Damn ik word er echt gek van. Ik wil gewoon wat langer opblijven, maar het lukt me niet..
Ik kan mijn ogen niet openhouden, in de zomer heb ik hier vrijwel geen last van.

Iemand die hetzelfde ervaart of tips?

snowylover

Re: In de winterperiode vroeger slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:25

Ja hoor hier precies hetzelfde en als ik er tegen ga vechten om wakker te blijven word ik nog chagerijnig ook!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:26

Dat heb ik dan weer niet.. Ik geeft het dan maar op en ga heerlijk in bed liggen. O:) Vreselijk irritant.. Waar komt dat toch vandaan. :\

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:27

Ik merk meestal ook wel verschil ja. Ik ben eerder moe en slaap dus sneller. In de zomer heb ik echt heel veel moeite met slapen. In de winter is het een stuk makkelijker.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:31

Probeer de winter door een zonnebankje te pakken, zo kom je toch aan voldoende zon.
En wat is er mis met op tijd naar bed (al is 19.00h wel erg vroeg...)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:35

Vraag eens bij je HA te vragen of je 2 weken voor de lichtbak mag zitten! Dit zou kunnen helpen!

(ik had een hekel aan de winter omdat ik het koud vind en als het bewolkt was kon ik het huis niet uit) Heb nu 2 weken voor de lichtbak gezeten en dit is nu echt veranderd.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:35

Ik zou nu al kunnen slapen met dit grijze weer :Z

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:36

Ik kom vandaag ook niet echt op gang hoor! Wat een verandering vergeleken met gisteren!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:38

Ik geef het ook vaak op hoor en ga dan lekker op bed nog ff tv kijken of idd even onder de zonnebank. Daar heb ik alleen nu even geen tijd voor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:38

Wat is een lichtbak?

Nee Cassidy is niet erg.. Maar wel vervelend voor vriendje die kan maar 2uur van me genieten als hij thuis is. :+ Soms nog korter. :=
Zelf vind ik het ook irritant, komt er een keer wat leuks op tv kan ik het niet kijken omdat ik half in slaap val. :=

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:39

ik heb dat ook hoor. lijkt wel of ik in dit jaargetijde ook lekker een winterslaap wil doen, haha. Ga ook vroeg naar bed, al lig ik er niet om 19.00 uur al in, dan ben ik nog bij mn paard. Maar half 10 is doordeweeks tot wel de max. Soms als iets vroeger. Verander er weinig aan, het is al jaren zo, dus het zal er wel bij horen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:40

Ach half 10.. Dat komt misschien 3x voor in de winterperiode. :o Kon ik dat maar!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:40

Ik ben net met een nieuwe job begonnen en moet dus vroeg uit bed. Ik probeer me aan te wennen dan ook om 23.00h in bed te liggen. In de zomer kan ik makkelijker uit bed, maar met naar bed gaan heb ik zomer en winter moeite (nachtmens)..

Soms zou ik willen dat ik al om 19.00h naar bed kon! Maar dan liever niet altijd, ik ben altijd nog druk zat zo in de avonduren...

Helpt het niet om om 19.00h een half uurtje te slapen en dan weer uit bed te komen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:42

Nee dat werkt helemaal niet. Weleens geprobeert omdat ik dan de film wilde zien, begon dan rond half 9.. Nee dan gaat mijn wekker en dan lig ik zo lekker en ben ik zo moe. Dat ik mijn wekker snel uitzet om zo snel mogelijk weer in slaap te vallen. O:)

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:45

Somebitch schreef:
Ach half 10.. Dat komt misschien 3x voor in de winterperiode. :o Kon ik dat maar!

Ja nou moet ik zeggen dat ik dan vaak al meerdere keren bijna in slaap ben gesukkeld voor ik naar bed ga hoor. Dan probeer ik gezellig met mn vriend op de bank tv kijken of een film te volgen. maar meestal lig ik dan bij de eerste reclame al te tukken. Waarna ik dan vervolgens chagrijnig maar naar boven vertrek. :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:46

Ach ja ik ken het! Bij mij begint het ook vaak bij de reclame. :oo

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:47

als eerste: het is EERDER en niet VROEGER naar bed. Eerder is het bijvoegelijke naamwoord, in de vorm dat je het nu dus gebruikt.

Vroeger is een bijwoord: vroeger gebeurde dit, vroeger gebeurde dat. Maar je kunt dus niet vroeger naar bed, je gaat eerder naar bed.

Dat terzijde: lichttherapie werkt :j ga eens onder een zonnebank of probeer meer buiten te zijn overdag. Dan blijf je fitter (en vrolijker)

als je langdurig moe bent kan het ook aan je ijzer of vitamine b12 gehalte liggen. Laat dan eens een bloedonderzoek uitvoeren bij je Huisarts :j

succes!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:49

vitamine tabletten nemen :)

hielp bij mij

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:51

Heel herkenbaar. Ook qua werk krijg ik veel minder gedaan dan in de zomerperiode. Ik probeer het nu op te vangen door extra vitamines te nemen en door middel van lichttherapie (zijn speciale lampen voor). Omdat ik er pas net mee begonnen ben merk ik er jammergenoeg nog niks van. Ik hoop wel dat het gaat werken want zoals ik me de laatste tijd voel kan ik echt een winterslaap houden tot april. :( Echt, wat ik aan werk in de zomer in 1 dag voor elkaar krijg neemt nu wel een week in beslag en qua slaap is het momenteel echt een kwestie van "nooit genoeg". Best frustrerend en het begint zodra de herfst zich aandient (doorgaans vanaf september).

Naar aanleiding van wat ik hier lees hoop ik dat lichttherapie de oplossing gaat zijn. We zullen het zien...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:56

Ik ben niet langdurig moe, ik ben eerder moe.. Dat ligt aan de winter want ieder jaar is het hetzelfde. :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:38

In de zomer kan ik met gemak half elf of elf uur naar bed en dan fit opstaan de volgende ochtend. Nu begin ik al te gapen en te knipperen om half tien. Maar bij jou is het wel heel extreem. :oo

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:42

ik ga 's avonds vaak laat naar bed, ook al ben ik echt lam.
Maar 's ochtends............ Dan kan ik er echt niet uitkomen.
Ik ga meestal tussen 22.00 en 23.00 naar bed en moet echt m'n wekker zetten anders kom ik voor de middag m'n bed niet uit.
Dus nu ga ik er iedere ochtend om 09.00 uit.
Echt erg, maar met minder slaap ben ik midden op de dag al kapot.
's zomers nergens last van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:44

Ik ben moe zodra de zon is gezakt, putje winter dus half 5, 5 uur. 's Zomers ben ik soms dagen helemaal hyper, kan ik nauwelijks slapen. Als de zon weg is zou ik het liefst nu al naar bed gaan maar zomer en winter probeer ik toch rond 22 uur in bed te liggen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:45

Ik heb 's ochtends een lichtwekker nodig om mijjn bed uit te komen. Echt een aanrader, zo'n ding!
En over rond 19 uur gaan slapen: helpt een powernap van max. 30 minuten niet? Dat is echt met de (kook)wekker erbij een half uur op bed liggen en er daarna ook echt weer uit en iets doen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:51

Hier nog eentje die in de wintermaanden net een oud wijf is :=
Liefst kruip ik er al om 8 uur in.. maar dat kan ik de hond niet aandoen.. die laat ik om half 10 uit en dan rap naar mijn bedje :o

Mag ik vragen hoe zo'n lichtwekker nou precies werkt??
Ik kan ook altijd zo moeilijk wakker worden in de winter :o