Help, naar de chiropracticor!(goed geschreven?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Help, naar de chiropracticor!(goed geschreven?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:42

Nou, het wordt een heel verhaal..Maar ik hoop dat iemand zich de moeite neemt om het te lezen en evt te antwoorden.
Ik ben 15 jaar oud en met mijn geboorte ben ik met de tang geboren. Vroeger heb ik veel gehuild al baby. Op later advies van een fysiotherapeut zeiden ze dat ik met de tienerleeftijd waarschijnlijk last van mijn rug zou krijgen. Nou dat klopt dus. Voornamelijk net onder de schouderbladen aan beide kanten. Ik wordt hier helemaal gek van! Dus ik ben naar de fysiotherapeut geweest. In totaal ben ik daar 2x gekraakt in mijn rug. Een afschuwlijk gevoel en ik ga er elke keer met een zwaar gevoel heen. Maar mam had ook nog een afspraak gemaakt met een chiropracticor. En zei kwam erachter dat mijn eerste nekwervel, rechterkaak, rug en bekken scheef stonden. Ze heeft toen mijn nek en bekken gekraakt. Het was emotioneel heel zwaar. Zowiezo omdat ik in ondergoed moest, en dat is niet prettig voor een 15-jarige..Maar dat ze dan ook nog zo ongeveer mijn nek omdraait.. Ik werd helemaal misselijk en begon te huilen. Vreselijk vond ik het. Allemaal dat gepruts aan mijn lijf. De eventuele bijwerkingen waren, duizeligheid, koppijn, vermoeid. Die middag ben ik niet meer naar school gegaan, ik was totaal van slag. Heb de hele middag geslapen. Helemaal niet meer aanspreekbaar constant op het puntje van huilen. De dagen ernaa koppijn, duizeligheid en vermoeidheid gehad. Maar volgende week moet ik weer! Ik zie er zó tegenop! Van de ene kant wil ik ergens wel van die rugpijn af maar ik wordt al misselijk van de gedachte dat ik dan weer gekraakt moet worden!
Wat moet ik nou doen? Het liefst zou ik gewoon weglopen en er niet meer heengaan.. Wil iemand me alsjeblieft advies geven? Ik zit er zo mee! ;(

Thomas

Re: Help, naar de chiropracticor!(goed geschreven?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:45

Als ik jou was zou ik gewoon gaan,
als je daarmee van je pijn zou afkomen?
Dan liever paar keer pijn van zo'n chiropractor dan altijd rugpijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:47

Als je er zo heftig op reageert zou ik er niet meer heengaan := Ik zou een goede manueeltherapeut opzoeken. Er zijn meer manieren om van je rugklachten af te komen ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:54

Je moet bespreken met je chiropractor dat je deze reactie gehad hebt, ieder mens reageerd hier anders op nl.
Wel is het zo met de chiropractor dat je dit het beste kunt doen in overleg met je HA. Het is nl niet zo heel goed om veel gekraakt te worden. Bij een manueel zal je ongetwijfeld dezelfde reactie hebben. Het hoort wel een beetje bij je lichamelijk klachten. Ook is het belangrijk voor het herstel om ook je spieren te behandelen, dus een fysio afspraak dezelfde dag plannen is het mooist. Het is id geen pretje om daar in je ondergoed te moeten, maar bij een manueel is dit idem dito en vaak bij de fysio ook nog := Trek een stoere boxer aan en je mooiste bh!!! Bedenk dat ook de behandeld chiropractor ondergoed draagt, 15 jaar is geweest en de hele dag mensen in hun ondergoed ziet :D

De rest van je leven rondlopen met pijn, is echt geen pretje!!
Dus het is voor een goed doel.
Bespreek het ook met je moeder, misschien wil zij wel met jou mee gaan zodat je je wat veiliger voelt!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:59

Dankje voor alle reactie's. *D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:59

Een manueeltherapeut kraakt lang niet altijd hoor := En deze therapeuten hebben over het algemeen meer besef van de belevingswereld van de patiënt. Maar goed, dat verschilt ook per chiropractor.

Overigens ben ik zelf fysio en ik kijk idd nauwelijks naar ondergoed. Het is echt niet zo dat ik aan het eind van de dag denk: goh, dat meisje van 15 had echt een rare onderbroek aan :D Er komen zoveel mensen op een dag, dat onthou ik niet eens :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:03

Vraag of je moeder mee gaat of iemand anders die je volledig vertrouwt, misschien voel je je dan wat meer op je gemak. Ik zou wel blijven gaan als ik jou was. Ik ben een half jaar geleden eens een keer flink gevallen en had daarna wat last van mijn rug en nek, maar ging wel over dacht ik. Totdat ik na het sporten ook telkens dezelfde klachten kreeg. Ik (met verwijzing van de HA) naar de chiropractor geweest en ook de conclusie dat er een aantal wervels scheef stonden. De eerste paar keren waren een hel maar na 15 behandelingen.... geen pijn meer, zo heerlijk :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:32

Toen ik 14/15 was ging ik naar de fysio want ik had ook rugpijn, en was stijf in me gewrichten etc en daar werd ik ook gekraakt (ja ook in me ondergoed) en ik vond dat juist fijn :D (dat ondergoed gedeelte wat minder, maar ik denk altijd: So what dat ze je in je ondergoed zien! Als jij in het zwembad in je bikini loopt zien ze toch evenveel van je lichaam?! Dat hielp bij mij altijd wel moet ik zeggen :D. Scheelt ook wel dat ik een hele aardige (jonge! best goed uitziende) fysio man had :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:44

Ach meissie, veel sterkte hoor!!
Ik moet zelf as.dinsdag voor een eerste behandeling naar de chiropractor, en door jouw verhaal zie ik er ook wel een beetje tegenop, maar aan de andere kant heb ik zoveel goede verhalen gehoord en gelezen dat ik er ook wel weer vreselijk veel zin in heb, want wie wil er nou niet van zijn/haar pijn af!?
Bij mij is er door een rare sprong/beweging waarschijnlijk iets verschoven in mijn onderrug of SI gewricht. Daar heb ik zelf geen last van, alleen mijn been voelt alsof die acuut geamputeerd moet worden (zeg ik maar voor de grap hoor, maar dat been is wel heel pijnlijk, constant.

Veel sterkte!! :(:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:07

AngelofLove schreef:
Vraag of je moeder mee gaat of iemand anders die je volledig vertrouwt, misschien voel je je dan wat meer op je gemak. Ik zou wel blijven gaan als ik jou was. Ik ben een half jaar geleden eens een keer flink gevallen en had daarna wat last van mijn rug en nek, maar ging wel over dacht ik. Totdat ik na het sporten ook telkens dezelfde klachten kreeg. Ik (met verwijzing van de HA) naar de chiropractor geweest en ook de conclusie dat er een aantal wervels scheef stonden. De eerste paar keren waren een hel maar na 15 behandelingen.... geen pijn meer, zo heerlijk :D

Hier hetzelfde hoor! Ik heb ook alleen maar goede ervaringen.

Ik heb echt een super fijne en goede chiropractor en nu na zo'n denk 15 behandelingen ben ik zo goed als pijnvrij! Ik ben een aantal keer heel erg hard van mijn paard geklapt, 2 aanrijdingen van achter gehad etc.
Ik had al zo'n 4 jaar last van mijn linkerschouder die iedere keer stukje uit de kom schoot... nu echt totaal geen pijn meer aan!

Ze hebben bij mij een rugscan gemaakt toen ik daar de 1e keer kwam en bleek dat ik een abnormaal hoge spierspanning in mijn rug had. Ik ben heel erg intensief gekraakt en nu na 7 weken behandeling ben ik echt enorm opgeknapt en dat bleek ook op de nieuwe scan die gemaakt is :D Ik hoef me trouwens nooit uit te kleden, alleen voor de scan dan. Mijn nek/rug/bekken en ook mijn schouder, elleboog/polsen en vingers worden gekraakt. Mijn nek vind ik het allerengste, maar pijn doet het niet. Mijn moeder heeft zich door mij en doordat ze zag dat het zo goed met mijn ging ook eindelijk laten overhalen om zich te laten behandelen door mijn chiropractor. Mijn moeder heeft beenlengteverschil en dat komt vanuit haar heupen/bekken. Gaat nu al stukken beter ook met mijn moeder en die spreekt al van een wonder :D

Ik kan het dus een ieder aan te raden om naar een (goede) chiropractor te gaan! Gewoon doorzetten dus en ik weet zeker dat je je over een paar weken al veel beter voelt :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:50

Het allerbelangrijkste is wel dat je een goede afspraak met de chiropractokor maakt dat hij n stapje terug doet. Het hoedft nl absoluut geen lijn te doen. Ik denk dat hij je dus een beetje verkeerd heeft ingeschat. Vertel hoe je je voelt en maak goede afspraken. Als hij daar niet aan meewerkt moet je echt naar n ander gaan. Sterkte joh

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:12

Dankje voor alle lieve reactie's! :)