Ik ben 15 jaar oud en met mijn geboorte ben ik met de tang geboren. Vroeger heb ik veel gehuild al baby. Op later advies van een fysiotherapeut zeiden ze dat ik met de tienerleeftijd waarschijnlijk last van mijn rug zou krijgen. Nou dat klopt dus. Voornamelijk net onder de schouderbladen aan beide kanten. Ik wordt hier helemaal gek van! Dus ik ben naar de fysiotherapeut geweest. In totaal ben ik daar 2x gekraakt in mijn rug. Een afschuwlijk gevoel en ik ga er elke keer met een zwaar gevoel heen. Maar mam had ook nog een afspraak gemaakt met een chiropracticor. En zei kwam erachter dat mijn eerste nekwervel, rechterkaak, rug en bekken scheef stonden. Ze heeft toen mijn nek en bekken gekraakt. Het was emotioneel heel zwaar. Zowiezo omdat ik in ondergoed moest, en dat is niet prettig voor een 15-jarige..Maar dat ze dan ook nog zo ongeveer mijn nek omdraait.. Ik werd helemaal misselijk en begon te huilen. Vreselijk vond ik het. Allemaal dat gepruts aan mijn lijf. De eventuele bijwerkingen waren, duizeligheid, koppijn, vermoeid. Die middag ben ik niet meer naar school gegaan, ik was totaal van slag. Heb de hele middag geslapen. Helemaal niet meer aanspreekbaar constant op het puntje van huilen. De dagen ernaa koppijn, duizeligheid en vermoeidheid gehad. Maar volgende week moet ik weer! Ik zie er zó tegenop! Van de ene kant wil ik ergens wel van die rugpijn af maar ik wordt al misselijk van de gedachte dat ik dan weer gekraakt moet worden!
Wat moet ik nou doen? Het liefst zou ik gewoon weglopen en er niet meer heengaan.. Wil iemand me alsjeblieft advies geven? Ik zit er zo mee!
Ik zou een goede manueeltherapeut opzoeken. Er zijn meer manieren om van je rugklachten af te komen