'Verslaafd' zijn aan gezonde voeding en drankjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

'Verslaafd' zijn aan gezonde voeding en drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:09

Ik durf mezelf best wel 'verslaafd' aan gezonde drankjes en voeding te noemen. :j

Versgeperste vruchtensapjes, gezonde smoothies, garnalen en andere zeevruchten, vers fruit, yoghurt, etc.

Het kost me onderhand een rib uit mijn lijf - de pure versheid betaal je - maar ik vind het zó lekker & ik heb serieus het idee dat het me helpt om me lekker in mijn vel te voelen, en dat ook uit te stralen.

Zijn er nog meer mensen die ook hieraan 'verslaafd' zijn? :)

En eventueel tips hebben om toch zo 'goedkoop' mogelijk gezonde voeding en drankjes te blijven kopen, want het is nu eenmaal een vrij prijzige 'verslaving'.

_Tara_

Re: 'Verslaafd' zijn aan gezonde voeding en drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:37

Hmmm ik probeer de laatste tijd wel steeds meer eiwit te eten en biologische producten te gebruiken.
Maar vers fruit, is dat dan gewoon vers fruit van ah ofzo?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:40

Ja, gewoon fruit van de AH.

Dan een bakje aardbeien, een bakje druiven, en dan ananasstukjes, tropisch fruit, gemengd fruit, etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:44

Moet ik zelf ook meer gaan doen :j Vaak koop ik van die repen, liga continue ofzo, ipv dat ik fruit eet tussendoor. Fruit moet je toch al vaak schillen enzo.
En als ik dan fruit tussendoor eet zit ik vaak aan 3-4 stuks fruit :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:45

Pff ben blij dat ik er geen 'last' van heb, dan zou ik aan het einde van m'n geld toch fiks wat maand overhouden!

Ik zou in jouw geval een goede blender en/of sapcentrifuge aanschaffen, en dan in plaats van die bakjes vers spul hele vruchten/groenten kopen. Dus gewoon een hele mango/appels/peren/meloen/ananas etc. Kost je wel meet tijd maar ik denk dat het je minstens 80% scheelt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:47

Goed plan wel trouwens. Sapjes maken. Heb nog een blender staan ergens als 't goed is. Maar meenemen naar m'n kamer in Utrecht deze maandag :D
Edit: En dat 't duur is om zo gezond te leven. Al dat eten enzo stop je wel in je eigen lichaam waar ik zelf nog wel een aantal jaar gezond mee verder wil. Dan wil ik er best in investeren dat het eten wat ik naar binnen stop ook gewoon goed eten is.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 17-10-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:47

Idd, koop een blender/sapcentrifuge en maak je sapjes zelf (doe ik ook) Wel even opletten dat je niet alles kan 'blenden' bij elkaar.
Fruit kan je misschien wel goedkoper halen bij een boerderij trouwens :)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 17-10-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:47

Ja, 'last' zou je het misschien ook nog wel kunnen noemen. :j
Want inderdaad, het kost je echt hopen met geld, hoor!

Een blender is inderdaad zo'n slecht idee nog niet!
Ik ga daar binnenkort ook eens voor kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:49

Ik vind het inderdaad ook veel lekkerder om alles vers te eten/drinken, maar jammer dat het zo duur is inderdaad. En stom eigenlijk dat ik het geld dan weer opspaar voor andere dingen die gewoon veel minder belangrijk zijn dan een gezond lichaam.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:50

Tip voor de blender: koop een goede, die zijn er vanaf zo'n 25 euro in de aanbieding (je hebt ze ook voor 75 euro, die zijn mooier maar niet per definitie beter). Dus eentje met verschillende standen en die vooral goed en snel schoon te maken is. Anders gebruik je het namelijk na een week of wat echt niet meer!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:51

Is het een hoop werk om zo'n blender fatsoenlijk schoon te maken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:53

Denk dat je zo'n blender wel gewoon met heet water even goed kunt spoelen. Misschien dat je 'm dan eens in de week echt ff moet afwassen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:54

De 'mengbak' kan er meestal af, dan de mesjes eruit dan kun je hem eenvoudig afwassen. Maar bij sommige is dat echt een rotwerk, dus ik zou daar wel even op letten :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:00

Blender schoonmaken valt mee. Vaak kunnen onderdelen in de afwasmachine, en moet je bijv. alleen de mesjes met de hand schoonmaken.

Mijn moeder maakt vaak ook smoothies, banaan met sinaasappelsap, yoghurt, kiwi, aardbeien.. Je kan bijna alles er wel in gooien :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:10

Ik ben pas 17 en woon en eet dus nog thuis.
Maar ik kan wel zeggen dat ik verslaafd ben aan gezond voedsel ja.
Ik kan behoorlijk misselijk worden van het idee dat ik vette dingen moet eten :\
Niet dat ik niet snoep e.d., maar friet en hamburgers, dat soort dingen sla ik liever over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:13

verslaafd aan gezonde voeding... Naah, niet echt :') . Maar ik eet wel alles vers, verse groente etc. Verder probeer ik ook wel alles zelf te maken. Ook gebruik ik het liefste kruiden ed. uit eigen tuin. En pasta etc. koop ik ook altijd vers....
:)

Maargoed, vooral verse groente vind ik wel 'belangrijk' ... En het is bovendien zoooooo veel lekkerder dan blikgroente of diepvriesgroente :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:27

Ik eet wel af en toe ongezond hoor, dat moet kunnen op zn tijd :P
écht écht verslaafd ben ik nu ook weer niet

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:31

Ik kan niet zonder fruit en groente. Maar, ik koop wel slim in! :) Ik ga gewoon naar de boer, naar aldi en ik haal fruit bij mijn oom uit de tuin :)

En ik kies vaak fruit en groentes uit de aanbieding :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:07

Dat fruit van de ah vind k zelf altijd onwijs lekker dat al gesneden is! :D * vooral die stukjes kokosnood :o
maar die ga ik dan ook liever niet gewoon kopen ( hoe lekker dan ook )

Het liefst altijd op vakantie dat ze hem voor je klaar maken heb je meteen die melk! :o En t kost geen drol daar ! :D

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:19

Haha dit neem ik mee naar school:
Bakje tomaatjes
Halve komkommer
soms een bakje kokosnoten van de AH gesneden
wortels
En water(3 flesjes)

Maar heel af en toe een heerlijk patatje bij de snackbar!
Maar over het algemeen eten wij heel vers en veel groente

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:03

Verse groenten/fruit is toch juist goedkoper?
Blik/potgroenten vind ik zelf echt niet te eten, maar volgens mij is dat ook duurder dan dat je gewoon zelf spinazie gaat koken.
Met fruit idemdito. Zelf schillen en persen/blenderen is toch goedkoper dan voorgeschild/voorgeperst fruit :j

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:06

Tip: koop je fruit en groente op de markt. Meer werk om schoon te maken ja, maar vele malen goedkoper dan de bakjes van de appie. Die prijzen zijn echt belachelijk als je het eens goed vergelijkt...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:07

Ooo ik voel me wel weer heel slecht in dit topic. Ik probeer het echt hoor, om gezond te eten. En als ik het me (weer) heb voorgenomen lukt het ook wel weer een paar dagen..en dan sluipt het er weer in en eet ik weer ongezond. Of vaak wel gezond, maar óók ongezond (dus na mn salade een zak chips oid). Hebben jullie daar helemaal geen last van?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:09

Meid ga nu de Lidl, hebben ze goede kwaliteit fruit, allen fruitsoorten die ze daar niet hebben haal je bij een andere super of ga naar de markt, plan een uurtje in de keuken ga zelf schillen, snijden, blenden tadaaaaaa moet je kijken hoeveel je daar per maand mee bespaard :D

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:51

Ik ben ook altijd in voor goed, gezond eten. Misschien ook wel verslaafd.. mij zal je niet snel tussendoor zien snacken met vette troep.. :n Saucijzenbroodjes, worstenbroodjes, kroket, frikandel etc etc.. kan je me allemaal niet blij mee maken (alleen na het uitgaan :o :o )

Fruit haal ik bij de fruitboer, op weg naar mijn paard.
In de zomer veel rood fruit. Aarbeien, kersen, besjes..
Nu vooral appels, peren, bananen...
En straks komt de tijd weer voor mandarijntjes! :9

Qua maaltijden ochtend 1 boterham, tussen de middag 3 en 's avonds goede maaltijd.
's Avonds bakje yoghurt of stuk fruit.
Als er geen lekkere dingen 's avonds voor mijn neus staan, dan verlang ik er ook niet naar... En als ik een keer trek heb, dan pak ik kaas of stuk ontbijtkoek. Het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Ik blijf al een aantal jaren prima op gewicht en wil dat zo houden :)