Huiduitslag na het stoppen met antibiotica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Huiduitslag na het stoppen met antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:47

Ik heb acht dagen een zware kuur gehad met twee soorten antibiotica voor een maagbacterie. Ik ben daar erg ziek van geweest, diarree, overgeven enz. Daar heb ik meteen pillen tegen gekregen. Toen ging het wel. GEwon erg moe en veel misselijk, maar hield alles binnen.

Ik heb gisteren om half elf 's morgens de laatste stapel pillen ingenomen en gisteravond zag ik allemaal rode vlekjes op mijn benen en armen verschijnen. Tegen de tijd dat ik naar bed ging, zat ik er onder en het jeukte ook vreselijk. Ik heb dus niet te veel geslapen en vanmorgen meteen de HA gebeld. (huiduitslag was een bijwerking van beide AB's en je moest dan meteen de HA bellen) Ik ben dan wel gestopt, maar mij inziens was dit niet zo goed. Volgens de HA, was het waarschijnlijk een late reactie op de AB, maar kon ook best een voedelallegie zijn. Of ik raar had gegeten, nou nee ik hield amper normale dingen binnen, dus nee ik heb geen rare dingen gegeten. Nou dan was het en late reactie op de AB. Dat ging vanzelf over als de AB's uit mijn bloed was. Hoelang dat zou duren wist hij niet, hij vooral erg vaag. Ik kreeg ook niets tegen de jeuk, dat was toch niet nodig. Zo'n grote meid kan toch wel tegen een beetje jeuk.

Foto van mijn bovenbeen (in link), maar zo ziet mij hele lichaam eruit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TCMWWNJ.jpg

Inmiddels wordt ik dus gek van de jeuk en loop ik harstikke voor gek met die rode vlekjes over mijn hele lichaam, dus ook mijn gezicht.

Is er iemand bekend met deze reactie op AB en weet iemand hoelang die gaat duren.

Ohja, weet iemand iets tegen de jeuk??
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 16-10-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Re: Huisuitslag na het stoppen met antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:55

Dat is netelroos. Ik heb het ook gehad als allergische reactie op AB en ik was na 2 weken pas eindelijk van alle jeuk af. Ik had van de HA wel anti-allergie pillen gehad (kun je ook gewoon bij de apotheek halen, heet iets van cetirizine) en later nog wat zwaarders omdat het zo lang duurde (Telfast, die wel op recept).
Je kunt er dus nog wel een tijdje zoet mee zijn, erg vervelend. Wat kan helpen tegen de jeuk is talkpoeder.
Sterkte. :(:)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:57

ik dacht dat je netelroos alleen op je middel kon hebben. Maar goed ik haal morgen even talkpoeder en dan maandag maar even naar de Ha of apotheek voor andere pilletjes als het niet over gaat.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:01

even iets halen tegen een allergische reactie, of morgen de huisartstenpost bellen en uitleggen dat je niet slaapt van de jeuk, grote kans dat je wat krijgt. succes in elk geval

chocobroodje

Re: Huiduitslag na het stoppen met antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:06

Het lijkt wel alsof je in de brandnetels bent gevallen, heb je het over je hele lichaam? Ziet er niet fijn uit. Ik zou nu nog even de HAP bellen, en ook niet zomaar aannemen dat het netelroos is, kan natuurlijk wel maar wij zijn geen dokters.
Jeukt het alleen of brand het ook?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:08

netelroos :j
Heb ik ook ooit gehad, helaas is het bij mij chronisch geworden :+
meestal krijg je wat antihistamine tabletten (bv tavegil) voorgeschreven

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:09

Sinelia schreef:
ik dacht dat je netelroos alleen op je middel kon hebben. Maar goed ik haal morgen even talkpoeder en dan maandag maar even naar de Ha of apotheek voor andere pilletjes als het niet over gaat.

dat is gordelroos ;)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:11

oh dan haal ik die door de war.

Ja, mij hele lichaam ziet er zo uit. Het jeukt alleen. Ik vindt het raar dat A. mijn huisarts het niet herkent heeft en B. dat hij niets heeft gedaan.

Misschien morgen inderdaad even naar de HA-post bellen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:13

ja bij mij zagen ze het toen vrij snel... ik ahd het ook over mijn hele lichaam. Het is nu een jaar of 8 geleden maar ik kan nu ook spontaan van van alles en nog wat allergisch worden :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:15

Ik kreeg een beetje het gevoel dat de HA dacht "oh daar heb je er weer" en gewoon niet goed heeft gekeken.