Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kentaro schreef:Je kunt het op een gegeven moment altijd proberen en wanneer het gelijk weer gaat bloeden er een nieuwe op plakken!
Zelf zou ik er dagelijks calendulan zalf opsmeren! Dit helpt de wond schoon houden en zorgt dat deze mooi geneest!
Wanneer het echt een flinke jaap is, zou ik er toch een dokter naar laten kijken. Weet uit ervaring wat een ontstoken wond kan doen..................................... Misschien dat je dan antibiotica krijgt. (en/of tetanusspuit)
marlies85 schreef:ik ben 10 jaar geleden door een hond in m'n gezicht gebeten en had o.a. op 2 plaatsten zwaluwstaartjes.De arts had toen gezegt dat als ze er naar zo'n 7 a 10 dagen niet vanzelf af waren gevallen ik het zelf eraf mocht halen.
Boheme schreef:Zwaluwstaartje valt er vanzelf af wanneer de korst sterk genoeg is.
Althans dat is altijd tegen mij gezegd en ik heb er toch zo een stuk of 10 gehad, ja ben nogal lomp.
Je mag hem er nooit zelf afhalen.
. Maar ik heb geen 'officieele' zwaluwstaartjes hoor. Heb er trouwens maar één en die is in die vorm geknipt uit een soort leukeplast. Ik laat het er wel gewoon een dag of 8 á 9 opzitten en dan zullen we zien. En ach een litteken meer of minder ... ik vind het geen regelrechte ramp
Had er ook nog nooit van gehoord!
guanacotje schreef:Lang genoeg erop laten! Mijne heb ik eraf gehaald na een dag of 5, toen ik dacht dat het wel mooi dichtgegroeid was, dat viel dus nogal tegen. 2 dagen later stond de wonde weer even ver open, hoewel het korstje nog volledig in tact was. Het korstje was gewoon 'meegegroeid'. Gewoon wachten tot het eraf valt, en eventueel nog een nieuwe erop doen