Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:26

Hallo bokkers. :) Fijn dat jullie de moeite nemen om dit even te lezen.

Hier even een vervelend 'probleem'. Ik ben benieuwd hoe jullie dit vergaat. ;)

Mijn vriend kan meestal slecht of zelfs helemaal niet slapen als wij samen op één bed liggen. Hij wordt overal dan wakker van (als ik mij beweeg bijv). We zijn allebei erg gevoelige mensen (we slapen beide ook met oordoppen :D ).

Doordat ik wéét dat hij wakker wordt als ik me beweeg lig ik a.h.w. vaak al helemaal 'verstijfd' op bed, 'durf' me niet te bewegen of om te draaien omdat ik bang ben dat hij er last van heeft. Maar juist dáárdoor kan ik dan zelf ook weer niet slapen.

Bij hem thuis is er in een andere kamer nog een tweepersoonsbed over en als hij niet kan slapen gaat hij daar vaak op liggen. Dan lig ik dus alleen en komt hij tegen een uur of zeven weer terug...

Bij mij thuis is er niet nog een extra bed vrij, en ook geen ruimte voor een luchtbed o.i.d. waardoor hij dus niet naar een ander bed kan als hij niet kan slapen. Ik merk dat het hem vreselijk irriteert als hij dan niet kan slapen, hij moet tenslotte de volgende dag gewoon weer naar z'n werk.. Maar als ik die irritaties of gezucht hoor, maakt mij dat erg verdrietig.

Ik wil dat hij goed slaapt (en ik zelf natuurlijk ook, maar belangrijker vind ik het dat hij goed slaapt), houd hem dan ook niet tegen als hij op een ander bed gaat liggen. Maar het maakt me wel verdrietig. Ik vind het niet 'leuk' als we altijd apart zouden slapen (we zijn bijna een half jaar samen nu, btw).
Hij zegt dat júist omdat ik dan graag wil dat hij goed slaapt, dat hém weer extra druk geeft en hij daardoor juist weer niet kan slapen (maar wat moet ik dan?).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over samen slapen. En wat jullie van deze situatie zeggen. :) Ben ik nou echt zo'n aansteller, als ik hier gewoon verdrietig van word?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:28

Ik ben dus net je vriend :P :D
Wij slapen dus allebei in een apart bed, in een aparte kamer......................
Moet eerlijk zeggen dat ik er weleens moeite mee heb om het te zeggen (ben dan weer bang wat andere er van vinden...........), maar het bevalt me prima..........................

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:29

Mijn vriend heeft het ook met mij. Ik trek de dekens weg, draai te veel, en ik adem te zwaar. Omdat ik gelijk slaap, ligt hij het allemaal maar aan te horen. En ik lig dan ook verstijfd in bed. Gelukkig heeft mijn vriend altijd nachtdiensten en slapen we dus zelden bij elkaar. Maar als hij niet moe is, dan slapen we vaak ook apart hoor, want dan gaat hij later naar bed terwijl ik er dan al inlig. Is toch geen probleem? En als hij moe is (wat vaker voorkomt) dan slapen we gewoon samen en is er niets aan de hand.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:30

na 4 jaar ik mijn vriend zo af en toe de keet uit! snurken draaien schoppen slaan doet hij maar lekker op de bank hihi ;) kan daar zo slecht tegen! hadden laatst een weekend weg met familie stonden op de kamer 2 aparte bedden heb nog nooit zo lekker rustig geslapen hihi!! en de rest van de familie maar raar kijken dat wij de bedden niet tegen elkaar aan schuiven hihi

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:32

Vrienden van me hebben dit dus ook. Die hebben gewoon elk hun eigen slaapkamer. Beginnen samen 's avonds gezellig samen en even later gaat ieder naar zijn eigen bed. 's Morgens lopen ze eventueel weer over en zijn weer gezellig samen. Geen probleem toch? Mensen schijnen er inderdaad wel eens raar op te reageren, maar misschien zegt dat meer over die mensen dan over hun. Het was wel even lastig toen we een paar dagen weg gingen met zijn vieren. Uiteindelijk zijn we gestrand in een stacaravan met twee slaapkamers die een stukje uit elkaar lagen. Konden ze toch nog mooi apart, het was wel even zoeken om iets te vinden voor een redelijke prijs.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:32

Nee je bent zeker geen aansteller. Ik kan het me heel goed voorstellen, heb hier zelf ook last van. Heb momenteel geen vriend, dus er ook geen last van, maar ik kon ook niet slapen, omdat ik zo gespannen lag en niet wilde bewegen. Want dan idd weer een zucht. Maar juist omdat je dan zo spant, moet je bewegen. Ik heb geen oplossing voor je, maar snap dat je er flink van baalt.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:33

Ohh ik heb hier ook zn problemen mee!!

Maar ik ben juist degene die niet kan slapen omdat hij snurkt hoest woelt draait ofzo terwijl hij allang en breed in dromenland is lig ik meestal om 2 uur nog wakker ik ga dan meestal op de grond slapen of ik doe een rustig slaap muziekje in mn oren ..

Heb van de etos ook van die homeopatische pilletjes tegen slapeloze nachten die werken echt goed..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:33

Mijn vriend had dat ook hebben we heel simpel opgelost. We hebben een 2persoons bed gekocht met 2 matrassen en ieder een 1 persoons dekbed. Werkt echt prima voor ons, eneuh het blijft "gezellig" bij ons in bed ;)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:34

En 2 één-persoonsbedden naast elkaar? Of een kleine ruimte ertussen en dan ieder een aparte deken?

Vaak is het alleen al de deken die een hoop verschil maakt.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:36

Mijn man snurkt ontzettend dus ik doe ook geen oog dicht als hij naast me ligt. En ik maak hem steeds wakker doordat ik hem een zet geef als hij ligt te snurken. Om elkaar aan een goede nachtrust te helpen slapen wij ook regelmatig niet samen. Er zijn onderzoeken geweest dat het voor je gezondheid wat dat betreft beter is om niet bij elkaar te slapen als je geen goede nachtrust hebt door dit soort dingen. Vroeger was het heel gewoon, dan had je van die kamers met deuren ertussen en hadden de vrouw en man aparte kamers.

Gezellig is anders, maar ik heb mijn slaap hard nodig en moet er al genoeg uit 's nachts voor mijn 2 (kleine) kinderen. Trouwens, mijn zoontje vind het maar oneerlijk dat hij alleen moet slapen en papa en mama gezellig bij elkaar mogen liggen, leg dat maar eens uit aan een 4 jarige ;) !

_Christine

Lins_Vetra schreef:
En 2 één-persoonsbedden naast elkaar? Of een kleine ruimte ertussen en dan ieder een aparte deken?

Vaak is het alleen al de deken die een hoop verschil maakt.

Dat is precies wat ik wilde zeggen :j

chocobroodje

dan is een 2persoonsbed met 2 matrassen fijner :j Dan heb je die kuil veel minder in het midden

Cadaz

ik heb het ook, niet zo erg dan
maar ik kan minder goed slapen
dus vroeg wakker en snachts soms wakker worden

terwijl ik als ik alleen lig zo tot 11 uur in bed kan liggen zonder dat ik snachts wakker word...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:37

Wiij hadden idd eerst ook maar 1 deken nu hebben we er ook 2 scheelt ook echt een hoop!

Anoniem

Ik heb dat bij mijn vriend en dan vooral in mijn bed.. :+ Mijn bed is maar 1,40 x 2 meter en mijn vriend is 2 meter.. Heb dus altijd wel een been of knie die tegen me aan ligt.. Ook neemt ie de dekens mee als ie omdraait en hij wil altijd zo dicht bij me liggen dat ik altijd op het randje lig.. O ja en als hij wakker is en ik nog slaap vindt hij het zijn goed recht om ongestoord aan me te zitten :o Waar ik dan vervolgens ook weer meteen wakker van word :+

In zijn bed slaap ik beter, die is 2 meter breed, maar daar moet ik m nog vaak weer terugduwen naar zijn helft..

O ja en mijn vriend praat vaak in zijn slaap.. Laatst had ie zelfs een complete lachbui :+ Volgende ochtend wist ie nergens van.. :P Ik praat ook in mijn slaap, maar dat heeft hij nog nooit gehoord.. Blijkbaar slaapt hij dus een stuk vaster.. ;)

Maar toch vind ik het veel gezelliger om samen te slapen, lekker warm tegen elkaar aan liggen.. Hij zegt ook vaak dat we gewoon iedere nacht bij elkaar moeten slapen, maar dat komt nog wel als we ooit gaan samenwonen :+

mag

herkenbaar, ik kan wel slapen maar ik moet wel ruimte om me heen hebben. Een kingsize bed is voor mij de oplossing.

Mi_Amore

Ik heb het andersom :') Ik kan echt niet slapen zonder dat er iemand naast me ligt...

Misschien is het handig om te zeggen wat voor bed het is of wat voor deken jullie gebruiken? Ik ken namelijk mensen die echt hun eigen deken nodig hebben om te kunnen slapen!

Polivy

chocobroodje schreef:
Mijn vriend had dat ook hebben we heel simpel opgelost. We hebben een 2persoons bed gekocht met 2 matrassen en ieder een 1 persoons dekbed. Werkt echt prima voor ons, eneuh het blijft "gezellig" bij ons in bed ;)

Dat lijkt mij idd ook echt een oplossing.

Ik kan ook erg slecht slapen als er anderen in mijn bed liggen. Maar weet dat ik daar aan moet wennen (wat helaas heel lang duurt :D). Hoop dat idd zoiets als hierboven voor jullie helpt. Of misschien alleen al de twee losse dekbedden...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:38

Oh gelukkig geen last van... Hoewel mijn vriend wel soms dekens pikt en dan wordt ik even later ijskoud wakker... Maar ik mag dan ook weer tegen hem aankruipen om op te warmen, dat heeft hij me moeten beloven :Y) *\o/*

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:39

Wat vervelend zeg! Ik heb juist t tegenovergestelde ;) Maar kan me goed voorstellen dat je er een beetje verdrietig van wordt. Kan je vriend geen oordopjes indoen of zo of iets nemen waardoor ie iets vaster slaapt? Kan toch niet je hele leven apart slapen lijkt mij

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:40

Normaal echt nooit geen last van, hij niet van mij en ik niet van hem maar nu ik op het einde van me'n zwangerschap ben en ik erg slecht slaap omdat ik geen houding weet te vinden en me om het kwartier omdraai wat ongeveer zo'n 10 min duurd en waarbij veel gezucht en gesteun aan te pas komt, word hij wel eens wakker van al mijn gedraai. ;) Als hij dan eenmaal weer in slaap valt dan moet ik weer naar de wc voor de 3e keer die nacht en dan word hij daar weer wakker van, overigens zegt hij er niks van.

En ik als hoogzwangere muts kan me er dan gigantisch aan irriteren :o dat meneer zo lekker ligt te slapen en ik maar constant lig te draaien en te zuchten en weer naar de wc moet en dat al nachten lang. :D

Kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vind als jullie apart slapen, het is toch gezellig lekker tegen mekaar aan liggen :D goh wat mis ik dat nu ik er zo over nadenk :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:40

pitbullgup schreef:
Wat vervelend zeg! Ik heb juist t tegenovergestelde ;) Maar kan me goed voorstellen dat je er een beetje verdrietig van wordt. Kan je vriend geen oordopjes indoen of zo of iets nemen waardoor ie iets vaster slaapt? Kan toch niet je hele leven apart slapen lijkt mij

We slapen beide al met oordoppen (dat deden we al voordat we elkaar kenden). :D :')

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:43

Gewoon een kinsize bed met aparte dekens nemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:44

Samm schreef:
Normaal echt nooit geen last van, hij niet van mij en ik niet van hem maar nu ik op het einde van me'n zwangerschap ben en ik erg slecht slaap omdat ik geen houding weet te vinden en me om het kwartier omdraai wat ongeveer zo'n 10 min duurd en waarbij veel gezucht en gesteun aan te pas komt, word hij wel eens wakker van al mijn gedraai. ;) Als hij dan eenmaal weer in slaap valt dan moet ik weer naar de wc voor de 3e keer die nacht en dan word hij daar weer wakker van, overigens zegt hij er niks van.

En ik als hoogzwangere muts kan me er dan gigantisch aan irriteren :o dat meneer zo lekker ligt te slapen en ik maar constant lig te draaien en te zuchten en weer naar de wc moet en dat al nachten lang. :D

Kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vind als jullie apart slapen, het is toch gezellig lekker tegen mekaar aan liggen :D goh wat mis ik dat nu ik er zo over nadenk :z

Nou ja, bij jullie is het voor het goede doel en nog maar tijdelijk toch? :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:45

Wat voor bed hebben jullie, is het al een groot twee-persoonsbed met elk een eigen deken?

Het zal niet dé oplossing zijn maar allicht wel een boel schelen vergeleken met een twijfelaar/ éénpersoonsbedje en deken samen delen bijvoorbeeld ;)