Fijn dat jullie de moeite nemen om dit even te lezen.Hier even een vervelend 'probleem'. Ik ben benieuwd hoe jullie dit vergaat.

Mijn vriend kan meestal slecht of zelfs helemaal niet slapen als wij samen op één bed liggen. Hij wordt overal dan wakker van (als ik mij beweeg bijv). We zijn allebei erg gevoelige mensen (we slapen beide ook met oordoppen
).Doordat ik wéét dat hij wakker wordt als ik me beweeg lig ik a.h.w. vaak al helemaal 'verstijfd' op bed, 'durf' me niet te bewegen of om te draaien omdat ik bang ben dat hij er last van heeft. Maar juist dáárdoor kan ik dan zelf ook weer niet slapen.
Bij hem thuis is er in een andere kamer nog een tweepersoonsbed over en als hij niet kan slapen gaat hij daar vaak op liggen. Dan lig ik dus alleen en komt hij tegen een uur of zeven weer terug...
Bij mij thuis is er niet nog een extra bed vrij, en ook geen ruimte voor een luchtbed o.i.d. waardoor hij dus niet naar een ander bed kan als hij niet kan slapen. Ik merk dat het hem vreselijk irriteert als hij dan niet kan slapen, hij moet tenslotte de volgende dag gewoon weer naar z'n werk.. Maar als ik die irritaties of gezucht hoor, maakt mij dat erg verdrietig.
Ik wil dat hij goed slaapt (en ik zelf natuurlijk ook, maar belangrijker vind ik het dat hij goed slaapt), houd hem dan ook niet tegen als hij op een ander bed gaat liggen. Maar het maakt me wel verdrietig. Ik vind het niet 'leuk' als we altijd apart zouden slapen (we zijn bijna een half jaar samen nu, btw).
Hij zegt dat júist omdat ik dan graag wil dat hij goed slaapt, dat hém weer extra druk geeft en hij daardoor juist weer niet kan slapen (maar wat moet ik dan?).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over samen slapen. En wat jullie van deze situatie zeggen.
Ben ik nou echt zo'n aansteller, als ik hier gewoon verdrietig van word?
Mijn bed is maar 1,40 x 2 meter en mijn vriend is 2 meter.. Heb dus altijd wel een been of knie die tegen me aan ligt.. Ook neemt ie de dekens mee als ie omdraait en hij wil altijd zo dicht bij me liggen dat ik altijd op het randje lig.. O ja en als hij wakker is en ik nog slaap vindt hij het zijn goed recht om ongestoord aan me te zitten
Waar ik dan vervolgens ook weer meteen wakker van word
Ik kan echt niet slapen zonder dat er iemand naast me ligt...