Ik heb het volgende. Ruim twee jaar terug ben ik van een duin afgesproken waarbij ik mijn knie overbogen heb. Mijn benen gingen dubbel en mn hak kwam zeg maar te ver onder mijn kont waardoor mijn knie te ver door boog. Ik hoorde hierbij ook een knak dus dacht ik eerst dat mijn kniebanden gescheurd waren.
lk de volgende dag naar de huisarts. Die stuurde me alleen maar door voor een rontgenfoto. Daar was niks op te zien.
6 weken rust was de tip en daarvan 3 weken met krukken.
Dit heb ik braaf gedaan.
Nu is het nooit helemaal overgegaan en rond mei (2 jaar na mijn val/sprong) kreeg ik na een springtraining waar mijn paard een rare sprong maakte weer erg last van mijn knie. Ik heb het even aangekeken, knie omhoog, koelen etc. Maar de pijn ging niet weg. Soms was de pijn er wel, soms niet, soms ineens heel heftig.
Ik ben toen maar weer naar de huisarts gegaan en kwam terecht bij een invaller omdat mijn huisartsen op vakantie waren. Hij verwees me meteen door voor een MRI.
Op de MRI was niets te zien. Inmiddels ging het wel iets beter en had ik er minder last van.
Tot vandaag. Gister heb ik gezumba'd (zo goed?
) en nu is mijn hele knie stijf en vol met vocht.Ik wil wel naar de huisarts en zal waarschijnlijk fysiotherapie krijgen.
Maar wat ik veel heb, is dat ik jeuk heb IN mn knie. Dit is heel irritant en gaat na een tijdje vanzelf weg.
Heeft iemand ervaring met knieen die op de MRI in orde zijn maar er toch last van hebben? En dat kietelende gevoel, hoe komt dat?
Jeuk heb ik nooit, maar nu het weer kouder wordt heb ik wel steeds van die pijnscheuten op de plek waar het bot gescheurd was.