Last van mijn knie, niks te vinden?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Last van mijn knie, niks te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:28

Hoi!

Ik heb het volgende. Ruim twee jaar terug ben ik van een duin afgesproken waarbij ik mijn knie overbogen heb. Mijn benen gingen dubbel en mn hak kwam zeg maar te ver onder mijn kont waardoor mijn knie te ver door boog. Ik hoorde hierbij ook een knak dus dacht ik eerst dat mijn kniebanden gescheurd waren.
lk de volgende dag naar de huisarts. Die stuurde me alleen maar door voor een rontgenfoto. Daar was niks op te zien.
6 weken rust was de tip en daarvan 3 weken met krukken.
Dit heb ik braaf gedaan.

Nu is het nooit helemaal overgegaan en rond mei (2 jaar na mijn val/sprong) kreeg ik na een springtraining waar mijn paard een rare sprong maakte weer erg last van mijn knie. Ik heb het even aangekeken, knie omhoog, koelen etc. Maar de pijn ging niet weg. Soms was de pijn er wel, soms niet, soms ineens heel heftig.
Ik ben toen maar weer naar de huisarts gegaan en kwam terecht bij een invaller omdat mijn huisartsen op vakantie waren. Hij verwees me meteen door voor een MRI.
Op de MRI was niets te zien. Inmiddels ging het wel iets beter en had ik er minder last van.

Tot vandaag. Gister heb ik gezumba'd (zo goed? :P) en nu is mijn hele knie stijf en vol met vocht.
Ik wil wel naar de huisarts en zal waarschijnlijk fysiotherapie krijgen.

Maar wat ik veel heb, is dat ik jeuk heb IN mn knie. Dit is heel irritant en gaat na een tijdje vanzelf weg.

Heeft iemand ervaring met knieen die op de MRI in orde zijn maar er toch last van hebben? En dat kietelende gevoel, hoe komt dat?

deflin

Re: Last van mijn knie, niks te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:47

Nee heb hier verder niet echt ervaringen mee.
Heb zelf vier jaar geleden mijn knie uit de kom gehad, ben er best lang mee doorgelopen voor ik naar de HA ging, die heeft mij doorgestuurd voor foto's. Die werden in het ziekenhuis eerst niet gemaakt omdat het tussen mijn oren zat, werdt er gezegt. Dus hup weer naar huis en na drie maand was het nog niet over dus heb ik de HA gevraagt of ik naar een ander ziekenhuis mocht, zo gezegt zo gedaan. Foto's zijn eindelijk gemaakt en er was wel iets op te zien ( wat precies weet ik niet meer) Moest maar intensief aan de fysio. Na een jaar fysio ben ik hiermee gestopt, het ging eigenlijk best wel goed. Tot twee weken geleden, weet niet of ik me verstapt heb ofzo, maar heb er weer bijhoorlijk last van. ( bij mij doet het echt pijn en heb helaas voor jou geen kietellig gevoel in mijn knie) Denk dat ik binnenkort maar even weer een afspraak moet maken, heb namelijk over mijn knie geen goed gevoel omdat, wanneer je er overheen wrijft er zeg maar een soort kuil in zit ( bovenop) weet niet wat het is en bij mijn andere knie niet.
Heb nu ook steeds wanneer ik loop dat ik een soort krakend geluid heb ( niet altijd).

Ik heb er trouwens nooit geen vocht in gehad

Anoniem

Re: Last van mijn knie, niks te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:49

Mm dat klinkt ook niet echt goed. Ik weet ook gewoon dat er wat is, maar het is raar dat ze niks zien op de MRI.
Frustrerend ook dat ze je weg sturen :?

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:51

Toen ik een jaar geleden mijn knie had gebroken had ik ook veel vochtophopong in mijn knie. Ik weet niet wat er bij jou precies aan de hand kan zijn :n Jeuk heb ik nooit, maar nu het weer kouder wordt heb ik wel steeds van die pijnscheuten op de plek waar het bot gescheurd was.
Inderdaad wel heel vervelend dat ze je gewoon wegsturen, heb het zelf ook vaak gehad bij de dokter...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:52

Ik heb precies zo iets,

Ik ben 2 jaar geleden van mijn paard afgevallen en terecht gekomen op een bevroren grond.
Sinds die tijd heb ik pijn aan mijn knie, soms dagen er tussen zitten dat ik de trap niet eens op kan lopen, maar soms ook dat ik niet heel veel pijn heb. Maar de pijn zit er altijd.
Ik ben weet ik hoevaak naar de dokter geweest in die 2 jaar.
Werd steeds terug gestuurd met rust, en heb er 2 spuiten in gehad. Niks hielp.
Vorig jaar naar de orthopead geweest, die zei dat het groeipijn was. De pijn bleef en terug gegaan naar de dokter, maar er was een andere dokter, en ik kreeg van hem dus heel wat anders te horen.
De ene dokter zei, rust, been veel omhoog en rustig aan doen, geen vocht enz. Die andere dokter zei, je mag alles doen, als je maar op tijd stopt. Veel vocht... Maar er zat wel zeker vocht in, dus waarom die andere dokter zei dat er geen vocht in zat weet ik niet :?
Ik ben een maand geleden weer naar de orthopead gegaan, omdat de pijn gewoon niet weg gaat, en nu krijg ik 27 november een kijk operatie en hoop ik dat daar wat uit komt

Succes iig