Operatie aan oksel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke__

Operatie aan oksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:53

2 november is het zover, dan ga ik onder het mes.
Ik heb al jaren een bult bij m'n oksel en nu heb ik besloten dat die maar eens weg moest!

Voor zo'n operatie gaan er eerst 4 gesprekken vooraf en gister kreeg ik dan te horen dat ik onder algehele narcose moet :\ Toen moest ik wel even goed nadenken of ik het wel wilde, ben meer fan van de plaatselijke verdoving, maar dat kon dit keer niet.

Iemand ervaring met algehele narcose?

Ik heb de volgende dag een uitje van school naar een groothandel, kan ik daar dan gewoon naartoe of kan ik beter thuisblijven?

Rienn

Re: Operatie aan oksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:56

Ik ben begin dit jaar geopereerd, en mocht 2 dagen niks doen van mijn arts. Ik ben de volgende dag gewoon naar Jumping Amsterdam geweest, had al kaartjes. Voelde me wel wat sloom, maar verder ging het wel oké

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:59

Heb nou al een aantal keren algehele narcose gehad. De laatste keer was begin september en dat was de eerste keer dat ik na de narcose erg ziek ben geweest. Volgende dag was dit gelukkig over maar houd er rekening mee dat algehele narcose best heftig is voor je lichaam. De eerste 24 is het ook wel fijn als er iemand bij je is. Mij werd echt aangeraden om minimaal 2 dagen thuis te blijven en die had ik ook echt wel nodig. Dus ga er maar vanuit dat de volgende dag een uitstapje echt niet gaat lukken.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:04

2 weken geleden ben ik onder algehele narcose geopereerd. Vooraf bij het gesprek met de anesthesist aangegeven dat ik heel vroeger na een operatie erg misselijk ben geweest en daar nu weer bang voor was. Nu dus een extra pilletje gekregen tegen de misselijkheid ;) Verder werd ik ' s morgens om 9.00 al geopereerd en waren ze om 12.30 klaar, hierna heb ik dus lekker mijn roes over de hele dag uit kunnen slapen. Ook toen ik 's avonds naar huis mocht met een flinke dosis pijnstillers heerlijk doorgeslapen. De volgende dag geen last meer gehad van vermoeidheid en ben dan ook de hele dag wel lekker bezig geweest, wel in mijn eigen tempo.
Maar het ligt wel aan jezelf en op welk moment van de dag je wordt geopereerd, hoe lang je onder narcose bent. Ik zou het gewoon even afwachten en aanzien op de dag zelf ;)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:09

Ik ben ook geopereerd en onder gehele narcose geweest. Ik mocht kiezen maar ik vond de operatie zo eng dat ik helemaal weg wilde. Voor de operatie kon ik goed lopen maar met pijn. Na de operatie 2 weken niet kunnen lopen en daarna moeizaam weer opgebouwd, nou kan ik weer normaal lopen, met ietsje minder pijn. Van de narcose zelf heb ik geen last gehad, alleen ik denk als je aan je oksel geopereerd gaat worden je wel flink last van die arm zal hebben ffies...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:11

Stelt niks voor..
vond het destijds ook een eng idee..

Maar ga er vanuit dat ze weten wat ze doen.. en dit is nou niet echt een grote ingreep..
Geef je er gewoon maar aan over, voor je het weet, is het voorbij :(:)

Was zelf ook heel misselijk van het narcose middel.. en heb dat toen bij een volgende keer aangegeven..toen hebben ze er op tijd een of ander middeltje bij gehangen (bij mn infuus) en toen was er niks aan de hand :)
Maar ja, dit weet je natuurlijk niet van tevoren.

Moeheid en sloomheid vielen bij mij reuze mee.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:15

stelt niets voor als ik zou mogen kiezen zou ik dan ook altijd voor algehele narcose gaan! je bent de dag zelf er vaak ziek na maar hier kun je pillentjes voor krijgen! en jha ach de pijn van de operatie wond heb je toch wel hoe ze je ook verdoven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:15

Heb het vaak gehad en heb er eigenlijk nooit last van.. Paar keer over moeten geven, dat wel, maar dat was omdat ik te snel was gaan eten.. Sommige mensen schijnen er nog wel een aantal dagen moe van te zijn, maar ook daar heb ik weinig last van gehad..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:56

Ik ben 2 keer volledig onder narcose geweest. beide keren van de narcose geen last gehad :n
Tis dat ik na de operatie last van van het deel waarvoor ik onder het mes moest, maar als jij je arm kan laten hangen en er niks mee hoeft te doen, zou je misschien wel kunnen gaan :j