vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:07

hey,

ik heb in augustus mijn nieuwe klas leren kennen, op het eerste gezicht een hele gezellige klas.
niks is minder waar!

de hele klas is tegen 1 meisje, ze schelden haar uit, schoppen haar en doen hun best mij teggen haar op te zetten.

het meisje waar het om gaat is geadopteerd en donkerder dan ''de rest'' maar er is 1 duidelijk verschil; haar ogen.
een ''reden'' om haar uit te schelden voor vieze chinees, etc.

ik merkte een tijdje geleden al op dat ze zichzelf snijd, toen ik naast haar zat.
maar nu doet ze het ook waar ik bij ben, ze probeert haar pols te breken tegen de kluisjes etc.
ik porbeer haar tegen te houden door midden in het gangpad te gaan lopen (weg van de kluisjes) en haar te zeggen dat ze wel wat waard is, dat er mensen zijn die van haar houden etc.

vandaag was het toppunt, ze denkt aan zelfmoord.
ze huilt constant, en neemt ongelooflijk veel pillen tegelijkertijd.

vooral pillen + energy dranken, vanalles probeert ze.

ik voel me oerstom.. ben moderator van pestweb (forum) en geef daar gepeste tips etc..
maar ik weet het even niet meer!
tips geven over het pesten gaat heel redleijk, en het gaat al iets beter, maar wat moet ik met haar zelfmoord plannen?!

ik heb haar beloofd niks te vertellen aan de mentor, klasgenoten etc.
en ik wil deze belofte echt niet breken, maar wat als het fout afloopt?

ik ga iig nog chatten met pestweb.. pff lastig!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:12

daphne, ik denk dat het nu toch wel het slimste is om wel stappen te ondernemen naar mentor of haar ouders. je klasgenoten vormen nu 1 web tegen haar en ik denk niet dat zij op dit moment begrijpen wat er door het hoofd van dit meisje gaat. ik weet niet hoe jouw relatie is met jouw ouders, maar vertel het hen anders. wellicht kunnen zij jou helpen met hulp te zoeken voor het meisje. ik denk dat haar ouders jouw erg dankbaar zullen zijn dat je voor hun dochter opkomt, voordat het misschien te laat is. sterkte! vind het trouwens supertof van jou dat jij je onderscheidt van de rest van je klas en het voor haar opneemt!!! +:)+

MarloesRixt

Re: vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:14

Ik weet niet hoe je haar zou kunnen helpen, maar wil wel zeggen dat ik het super van je vind om het voor haar op te nemen! +:)+ Succes!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:15

Pesten kan zo diep gaan!!
En de pestkoppen hebben niet in de agten wat ze aanrichten, tot dat het echt mis loopt!!

Ik vind het super dat jij het voor dirt meisje opneemt, maar net als bosmonster denk ik dat je nu toch naar een mentor o.i.d. moet stappen om dit probleem op te lossen.

Desnoods vermeld je eerst alleen het pesten als je de belofte niet wilt breken.
Dan laat je de zelfmoord gedachten er nog even buiten...
Maar geef wel aan dat het menens is...

Dit meisje zit diep in de put... :(:)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:16

MarloesRixt schreef:
Ik weet niet hoe je haar zou kunnen helpen, maar wil wel zeggen dat ik het super van je vind om het voor haar op te nemen! +:)+ Succes!

Amen!

pri_lady

Je kunt de mentor toch ook anoniem tippen.

Klassikaal het boek "Spijt" van Carry Slee lezen in de mentorklas, misschien dat hiermee een discussie op gang komt en wat ogen geopend gaan worden.

Anoniem

Ga naar de directeur, de school is verplicht hier tegen op te treden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:17

Lief dat je zo tegen haar doet! En mag ik even zeggen; Wat een ongelooflijke oerdomme mensen er in je klas zitten?! Je schopt toch niet iemand omdat die wat donkerder is? Ik kan hier echt BOOS om worden, wees blij dat ik niet bij je in de klas zit had er wel wat tegen gezegd dit kan toch niet.. :( Schoppen kun je zelfs aangifte voor doen bij de politie. Houden ze hun mond wel. Ik zou nu wel stappen ondernemen, ze wil zelfmoord gaan plegen, dat kun je echt niet in je eentje met haar oplossen

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:20

Aan jouw vader en moeder vertellen, of aan een volwassene op school, iemand die je aardig vindt en tegen wie je makkelijk praat en daar niet mee wachten!!!!!!!! Die belofte aan je vriendin is niets meer waard als ze die laatste stap zou zetten. Jouw ouders kunnen dan de stap nemen naar de school te gaan of de ouders van je vriendin, zodat er gelijk iets gedaan kan worden, niet alleen aan de situatie op school, maar ook iets aan de problemen van je vriendin. Heel knap dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen, maar dit gaat boven jouw petje!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:22

Ik heb iets dergelijks met iemand mee gemaakt een aantal jaren terug. Meisje nam mij niet in vertrouwen, maar een ander klasgenootje die weer vriendin van mij was. Zij is toen met mij erbij naar een vertrouwenspersoon op school gegaan waarvan ze dacht dat haar vriendin zich wel op haar gemak zou voelen. Er is die dag heel veel gepraat en gehuild, maar ook gelachen, en meisje is nooit boos geweest, zag na het eerste gesprek al in dat de vriendin eigenlijk geen keuze had, zoiets kan je niet voor je houden, en bovendien wil je je vriendin niet kwijt!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:23

Het allerbelangrijkste is een goede vriendin voor haar blijven! Niet dingen achter haar rug gaan doen lijkt me, stel dan voor sámen met haar naar een mentor of decaan of wat dan ook te gaan dat je laat zien dat je dit samen met haar wil oplossen.

Ik denk niet dat de klas zelf veel zou veranderen, het mieske zal zich waarschijnlijk nooit helemaal op haar gemak voelen in de groep.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:24

ìk ken haar ouders niet :n

meepesten zal ik nevernooit doen, ben zelf gepest, en in de 1e werd er ook een klasgenoot van mij gepest, ook haar hielp ik elke dag weer :)
ik zie geen verschil tussen haar en de anderen (uiterlijk) :n
tis een supertoffe meid :j

mischien is het idd beter om mijn mentor toch op de hoogte te stellen van het pesten.
ze wist al wel een klein beetje, maar dat het zo ver gaat weet ze niet :n

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:26

oja het schoppen is gewoon echt mishandeling.
de hele klas weet dat ze iets met haar rug heeft (oude breuk geloof ik?) en wat is er dan stoerder (dommer)om haar keihard in haar rug te trappen.
gister liep ze de hele dag krom van de pijn!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:26

Bij echte dreiging van een mogelijke poging: stap aub naar de mentor, ouders of directeur. Want die kunnen helpen met professionele hulp in te schakelen. Voor jou alleen is het nu te groot geworden... enige wat jij kunt doen is er voor haar zijn.
Eventueel kun je een contract laten opstellen met haar dat zij beloofd geen zelfmoord te plegen, maar hulp gaat zoeken. (al is dat meer iets voor een proffesionele hulpverlener, maar goed: het valt te proberen)
Motiveer haar om hulp te zoeken, doet ze het niet? Onderneem dan zelf stappen om hulp te zoeken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:28

Wat goed van je dat je daar niet in meegaat met het pesten en haar probeert te helpen.

Ik zou gewoon toch naar de mentor gaan, gewoon iets doen om haar te helpen, zeg het gewoon haar en praat er over, dan hoef je de belofte niet te breken omdat jullie erover hebben en dan stap je naar de mentor.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:37

..
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 27-09-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:39

Duidelijk een schreeuw om aandacht en hulp, anders zou ze het jou ook niet laten zien. Ik zou meteen iemand inschakelen; ouders, mentor, vertrouwenspersoon of wat dan ook.
Sterkte, wat een rotsituatie.

En wat zijn mensen toch gemeen tegen elkaar zeg... Vreselijk om zoiets te lezen. Ben blij dat pesten nooit zo ver is gegaan is bij mij in de klas/werk/sport enz.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:45

Jij bent zeker niet oerstom, doet wat je moet doen, " reageren.
Zo snel mogelijk contact opnemen met de directeur van de school of met jullie mentor. Heel veel sterkte toegewenst!
Laatst bijgewerkt door diana1 op 13-10-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:46

Alsjeblieft, onderneem stappen.
Ga naar je vertrouwenspersoon of je schoolmaatschappelijk werkster of de schoolpsychologe. Die kunnen met dit meisje praten en zijn er voor opgeleid om hier mee om te gaan.
Daarnaast heb je sites en dingen als de kindertelefoon waar zij haar verhaal kwijt kan.
Laat het haar opschrijven in een dagboek, al haar gedachtes. Dat helpt ook vaak.

Doe in ieder geval iets, want naar een maatschappelijk werkster kan echt veel voor haar doen. Haar niet alleen van die gedachtes afhelpen, maar haar ook leren hoe ze met die pestkoppen om moet gaan.

succes!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:47

Grijp in, ik heb het niet gedaan toendertijd.
Ga naar haar ouders, of neem het lef ga staan loop voor naar de klas begin zo hard als je kan te praten liefs een les waar je mentor bijzit, en vertel alles overpeseten vele die dat doen weten helemaal niet wat het voor een inpack heefd op iemand.
Ga niet twijfelen, maar doe iets

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:51

Meis sterkte! Het is niet leuk om iemand zo gepest te zien worden!

Het belangrijkste is inderdaad dat je eerst je ouders inlicht. Laat die snel langs komen op school door het aan te geven bij de mentor/directeur. En laat zij ook direct contact opnemen met de ouders van het meisje!

Kom op je kan haar helpen!

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:53

Ik heb (intussen al weer 5 jaar geleden) hetzelfde gehad met een destijds hele goede vriendin. Zij werd weliswaar dan niet gepest, maar wilde wel zelfmoord plegen en sneed ook in haar pols. Zij vertelde mij echt heel veel (teveel eigenlijk, was heel zwaar). Maar goed, bij haar heb ik of een van haar andere vriendinnen in eerste instantie niks gezegd tegen ouders o.i.d. Tot het uit de hand begon te lopen. Ik zou als ik jou was, ook hulp inschakelen voor het uit de hand loopt (en er ook niet ervoor zorgen dat je er alleen voor staat, geloof me, dat is echt te zwaar). En verder bij haar proberen duidelijk te maken of ze misschien niet met de vertrouwenspersoon wil praten o.i.d. Jij kunt verder niks doen behalve hulp inschakelen en er voor haar zijn.
Uiteindelijk heeft mijn vriendin het meeste zelf gedaan en ik steunde haar verder gewoon, bij mij kon ze zegmaar gewoon zichzelf zijn, terwijl ze bij anderen de schijn ophield. Zij heeft eerst een tijdje gesprekken gehad met een vertrouwenspersoon en later allemaal therapien gehad etc. Ze heeft wel alles zelf verteld e.d. aan ouders over de zelfmoordgedachten/ pogingen, na aandringen van vriendinnen en zij zag gelukkig dan ook zelf in dat het niet goed ging met haar en ze hulp nodig had.

Sterkte in ieder geval!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:54

Wat naar! Ik zou idd ook stappen ondernemen. Als je niets doet gaat het mischien fout.
Mischien is de beste oplossing nog wel dat ze naar een andere school gaat.
Er zijn heel veel scholen waar ze pesten gelijk opmerken (mijn school bijf.)
en waar ook helemaal niet word gepest. Wij hebben ook een chinees meisje in de klas,
en die is zelf chotick (ze heeft in iedergeval van die jurkjes enzo) maar word nooit gepest,
ook de andere ''buitenbeentjes'' worden niet gepest, en hebben gewoon hun eigen groepje.
Kun je mischien niet met haar overleggen dat zei op dit forum komt (of op een andere?)
dan praat ze er temiste over. Kijken haar ouders veel naar haar om, of zijn de vaak weg?
In welke klas zitten jullie? Het is echt heel belangrijk dat ze ook van naderen hoort dat dat
niet normaal is, en dat er echt van haar word gehouden :o
verder weet ik het ook niet, maar je moet haar er echt van overtuigen dat ze dat niet moet doen.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:55

wil je hier heel veel sterkte mee wensen
weet helaas zelf ook hoe het was om gepest te worden, ben vanaf basisschool groep 7 tot vmbo 4e klas gepest,
waarom weet ik nog steeds niet, ook ik heb neigingen gehad van zelfmoord.
Probeer zo snel mogelijk hulp in te schakelen,dit is te groot voor je alleen

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:57

Zo snel mogelijk naar de mentor/vertrouwenspersoon op school gaan. Dit meisje heeft hulp nodig (doorverwijzing naar het GGZ lijkt me ook geen slecht idee).
Heel erg goed van je dat je het voor haar opneemt, ze heeft duidelijk steun nodig. Heel veel succes!