ik heb het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

ik heb het koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:45

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat ik het ALTIJD koud heb, behalve als ik onder de douche of in bad en.
Mijn opa had hier ook erge last van, en ik weet ook niet beter dan dat ik het altijd koud heb.
Ik heb altijd dikke truien aan, lange paardrijdsokken aan, en vaak nog van die badstof dingen er overheen. Het is geen porum, maar als ik er 'leuk' uit wil zien heb ik het echt koud. De leuke kleren zijn gewoon echt te dun.
Ik douche me expres ook 2 keer per dag. Savonds als ik in bed lig heb ik nog joggingbroeken aan, en soms zelfs een fleece vest. Ook dan weer paardrijdsokken over mijn broek heen, omdat anders de pijpen omhoog gaan.
Ik kom vaak niet in slaap van de kou.
Hebben jullie dit ook, en wat doe je hieraan?

alvast bedankt!

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:50

Hey,
Heel vervelend dat je het altijd koud hebt.
Ik ben ook een kouwelijk type maar niet zo exreem.
Je kan het beste proberen om alsje het warm hebt in
bed om dan die broeken en trui uit te doen.
Als je daarmee gaat slapen dan moet je overdag nog meer
aan doen want dan mis je al lekker je deken.

Bij mij werkt het goed om mijn voeten in te masseren met
Zwitsal babylotion. Mede door het masseren worden mijn voeten
lekker warm. ( handen ook trouwens) en dan doe ik sokken aan.

Als je voeten warm zijn krijg je de rest ook warm.
En ohja probeer eens warme en koude douche af te wisselen.
Is beter voor je bloedsomloop en na een warme douche is de rest
van je omgeving zo wie zo koud.

Succes

justdiesel

Re: ik heb het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:53

is er dan niet iets mis met je bloed ofzo?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:54

Niet dat ik weet

dank je wel Lot, gaan we proberen. Ik lig al een maand onder 2 dekbedden, maar als ik die kleren uit moet doen, dan kan ik nog wel een extra slaapzak pakken. En nu vriest het nog niet eens... help, hihi

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:55

haha ik ken het wel hoor. Heb op mijn voeten ook al een dikke deken liggen anders kan ik ook niet slapen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:32

O ja, dit had ik ook altijd! Mijn advies: ga emigreren! Bij mij hielp het! :D

Verder heb ik echt geen tips voor je, toen ik nog in NL woonde hielpen 5 lagen kleding ook niet...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:37

Ik heb het zelfs in de Zomer! :oo

Dan loop ik zelfs nog met een trui rond.

Maar ik ga zeker 1 keer per dag onder de douch/bad.
En doe daarna ook meteen iets warms aan..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:39

Ik heb het ook erg vaak koud ..
Draag wel leuke kleren, maar houd altijd mijn dikke jas er overaan .. dus helpt nog niks _O-

Beetje tijgerbalsem op de polsen helpt bij mij wel :D

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:41

Verwarmend voedsel eten (sowieso voldoende eten, daar krijg je energie = warmte van). Denk aan soep, kruiden, specerijen, uien etc.

Voldoende bewegen. Als je regelmatig sport blijft je bloedsomloop goed op gang en zul je het ook in rust warmer hebben. De sauna kan daar ook aan bijdrage trouwens.

Niet overdreven kleden maar meerdere dunne laagjes. Dus bijv. een hemd met daarover een blouse en een trui of jasje.
In ieder geval niet met zo veel kleren aan in bed gaan liggen want dan komt het zeker niet meer goed.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:43

Juist doordat je je steeds warmer en warmer gaat kleden ga je het alleen maar kouder krijgen :)
Ik ben ook een koukleum en had de neiging om tig lagen aan te trekken, liep met 30C in Turkije nog met een vest aan :)
Mijn moeder heeft me toen mee gesleurd naar de huisarts, medisch alles uitgesloten en toen kwam het advies: kleed je niet te dik.
In het begin had ik het ijskoud, maar na een tijdje begint je lichaam er aan te wennen dat het zichzelf warm moet houden :)

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:43

Ik heb het ook altijd koud. In bed draag ik nu een joggingbroek met dikke skisokken en een t-shirt met lange mouwen en ik lig onder 2 dekens. Nu heb ik buiten met paardrijden mijn kingslandjas aan met een trui eronder en een sjaal. Hoe kom ik de winter door? (op een gegeven moment kun je niet nog meer kleren boven elkaar aantrekken en idd een fleecetrui is niet zo charmant)
Een deel vd oplossing naar mijn idee: Mooi zijn is koulijden, dus stappen gewoon je leuke dingen aandoen en koulijden of iemand zoeken die je extra warm kan houden :Y).
Verder is het denk ik goed om het in je huis niet extra warm te stoken, dan heb je het alleen maar kouder als je naar buiten gaat en verder goed je voeten warm houden (sloffen aan!) --> als je koude voeten hebt, krijg je het helemaal koud.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:44

je lichaam kan ook wennen aan warmte... omdatj e altijd veel en dikke kleren aantrekt kan je lichaam dus wennen aan dat soort kleren en als je dan wat anders aan heb heb je het koud...

ik zou eens contact opnemen met je ha mss weet die wel iets...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:47

Ik heb het ook vaak koud, veel vaker te koud dan te warm :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:47

Bedek je hoofd, handen en voeten, dan hou je de meeste warmte vast.

Dus sloffen, handschoenen en muts/pet!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:48

Ik denk dat je misschien toch eens je bloed moet laten controleren. Ik heb het ook altijd koud maar bij mij hebben ze ontdekt dat ik een auto-immuun ziekte heb en een flink aantal vitamines te kort. Even een algemeen bloedbeeld aanvragen bij de huisarts. Ook schildklier en het B-complex laten prikken, dit is heel belangrijk. De meeste artsen denken dat hier niks mee mis kan zijn maar heeft mij wel aan die ziekte geholpen.

Suc6

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:54

Yucca schreef:
Bedek je hoofd, handen en voeten, dan hou je de meeste warmte vast.

Dus sloffen, handschoenen en muts/pet!

Nee, juist je romp moet je bedekken, daar heerst je kerntemperatuur :) Zodra dat gedeelte van je lichaam warm genoeg is (voor de organen etc) gaat er pas warmte naar je armen en benen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:57

Trage hartslag misschien?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:57

voor het slapen gaan, een warmwaterzak vullen, in een badhandoek rollen en dan lekker op je buik leggen, helpt bij mij heel goed, val snel in slaap doordat ik het dan niet koud heb ;)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:01

LDRD schreef:
Trage hartslag misschien?

Ik dacht idd dat 'het koud hebben' kwam door een slechte doorbloeding...
Ts ben je wel eens langsgeweest bij de HA?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:03

Nijn schreef:
Juist doordat je je steeds warmer en warmer gaat kleden ga je het alleen maar kouder krijgen :)
Ik ben ook een koukleum en had de neiging om tig lagen aan te trekken, liep met 30C in Turkije nog met een vest aan :)
Mijn moeder heeft me toen mee gesleurd naar de huisarts, medisch alles uitgesloten en toen kwam het advies: kleed je niet te dik.
In het begin had ik het ijskoud, maar na een tijdje begint je lichaam er aan te wennen dat het zichzelf warm moet houden :)

Ja precies, dat denk ik nou ook, zo kan je lichaam nooit wennen aan kou en wordt het alleen maar weer erger!
Ik heb het tegenovergestelde, ik heb het altijd warm :+ zelfs in de winter heb ik tshirts aan en fiets ik met mn winterjas open :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:08

Wat vervelend zeg! Ik heb er ook last van, maar wel een heel stuk minder dan jij! Heb je geen kruik ofzo die je bij je in bed kunt leggen? Dat is echt heerlijk!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:11

krijg je ook paarse handen en voeten? Mijn collega heeft het altijd koud en wordt paars als het onder een graad of 25 wordt. Ze bleek iets met haar bloedsomloop te hebben, vooral in haar handen en voeten. Syndroom van Raynaud heet dat geloof ik. Ze is ook nog eens erg dun, wat natuurlijk ook niet meehelpt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:13

Voor in bed, een elektrisch deken :9

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:16

Ik heb bijvoorbeeld geen last van paarse handen of voeten, maar wel van 'grafhandjes' zoals ze vaak genoemd werden. Lijkbleek(alle kleur is weggetrokken) en ijskoud.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:18

Ik heb het ook altijd erg koud.
Maar ik vermoed dat het door mijn lage bloedddruk komt.