Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chocotof schreef:Ik schrok net toch wel een beetje..
Ik krijg net een rekening van het CZ van vorig jaar waarin ik
op gesprek ben geweest bij de KNO arts.
Dit was alleen een gesprek en ik heb eventjes 'AAAAAAAA' moeten zeggen
na 3 minuten was ik daar weer weg.
Nu kreeg ik net een rekening van 161 euro op de mat voor het betreffende gesprek.
Meteen eventjes CZ gebeld en volgens hen was dit bedrag juist..
Gezondheid kent geen prijs maar ik vind dit wel erg veel voor een gesprekje van
een paar minuten. Zou bijna overwegen om zelf KNO arts te worden..
Misser schreef:Nikka schreef:En in dat bedrag zitten ook alle overheadkosten, denk maar niet dat de KNO arts dit zo op de bankrekening krijgt.
En veel plezier met die 10 jaar studie die je er voor nodig hebt.

.
Iets van €150 moeten betalen, rest werd vergoed.
Rl_PrincEsS schreef:Ik begrijp er niets van. Mijn tandartskosten gaan niet van mijn eigen risico af.
Delphi schreef:Rl_PrincEsS schreef:Ik begrijp er niets van. Mijn tandartskosten gaan niet van mijn eigen risico af.
Volgens mij wordt 1x controle bij tandarts per jaar en alle huisartsconsulten helemaal vergoed en gaan ze niet van je eigen risico af. Dit is wat ik er tenminste van begrepen heb.
Mijn dochter was prematuur en heeft ruim 5 weken in het ziekenhuis gelegen en dus de nodige behandelingen en intensieve zorg gehad. Vanzelfsprekend is alles totaal vergoed en heb niet eens eigen risico hoeven betalen. Wel kregen we de rekening gestuurd, puur om te tonen wat de zorg kost. En dat was toch een goeie € 30.000,00 euro!!!! Dan ben je toch wel blij dat je hier standaart verzekerd bent i.t.t. andere landen zoals USA bijv.
Rl_PrincEsS schreef:Ik begrijp er niets van. Mijn tandartskosten gaan niet van mijn eigen risico af.
Nou ja, ze moeten toch betalen..