Voorhoofdholte-ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Voorhoofdholte-ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:02

Hola, everyone. 8-)

Sinds vorige week zondag heb ik een enorme druk op m'n voorhoofd, het gevoel dat m'n hoofd gaat ontploffen als ik buk of met m'n hoofd schud. Nou ja, ik dacht dat het wel over zou gaan, ging het niet, donderdag toch naar de HA geweest, neusdruppels gekregen en dan zou het vanzelf wel overgaan (want volgens hem was het een lichte verstopping in weet ik het wat voor een holte). Zou het maandag (gisteren dus) nog niet over zijn, weer terugkomen en dan zou ik een peniciline-kuur krijgen. Gisteren was het dus nog niet over, maar ik voel me zo rot dat ik amper het huis uit kan komen. Mijn vader had mijn HA gebeld en hij zou mij tussen 1 en 2 terugbellen. Dit is natuurlijk weer niet gebeurd en je kunt zelf de HA maar tot 12 uur bereiken. En vandaag is hij niet aanwezig. Fijn, weer wachten tot morgen dus. Maar inmiddels kamp ik dus al anderhalve week met enorme koppijn, tussendoor ook nog eens écht ziek geweest, overgeven, misselijk, duizelig, noem maar op. En nu zit ik weer met een onwijze druk op mijn voorhoofd een beetje op de bank te dwijlen, want ik weet inmiddels niet meer hoe ik moet liggen. Teveel aspirines genomen de afgelopen week, die neusdruppels helpen voor geen meter en het lijkt ook maar niet minder te worden (en erger kan het geloof ik niet).

Help? Iemand hier die dit ook wel eens gehad heeft en weet wat helpt om de druk te verlichten?

Anoniem

Re: Voorhoofdholte-ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:05

Dit klinkt als een middenvoorhoofdsholte-ontsteking. Erg rottig, want het komt regelmatig terug als je het eenmalig gehad hebt. (Ervaring hier). Er is antibiotica voor, is er geen vervangende dokter die je zou kunnen bellen? Neusspray werkt inderdaad niet altijd even goed, paracetamol hier bij mij al helemaal niet. Ibuprufen wel, maar daar mag je er maar 2 per dag van..

Ik zou gewoon een andere dokter proberen te bellen :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:06

Volgens mij hebben wij geen andere dokter hier. :\ Dan zou ik even moeten wachten tot één van mijn ouders thuis.
Daarnaast kan die ene dag er ook nog wel bij. :')

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:07

veel stomen..bakje gekookt water, handoek over je hoofd en stomen maar....moest ik ook met mijn voorhoofdholte ontsteking...
voor de rest iboprufen of paracetamol

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:09

Trieske_ schreef:
veel stomen..bakje gekookt water, handoek over je hoofd en stomen maar....moest ik ook met mijn voorhoofdholte ontsteking...
voor de rest iboprufen of paracetamol

Ja, dat kan ik niet. :=
Dan ga ik onwijs hoesten, krijg het benauwd en daarna ga ik bijna knock-out. :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:10

Ik heb ook voorhoofdsholte ontsteking gehad.
Erg pijnlijk, heb hele dagen op bed gelegen. Ik dacht eerst dat ik griep had, maar ben na een paar dagen toch naar de HA gegaan. Heb ook antibiotica gehad, verder pijnstillers etc. Was na een week weer flink opgeknapt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:14

Sas, dit gaat heel erg vies klinken, maar heb je misschien een klein 'spuitje'. Daar moet je dan even zoutoplossing in doen(warm water, met een beetje zout), en dat in je ene neusgat spuiten. En ja, recht omhoog en uiteindelijk komt het er aan de andere kant uit :D Geloof mij, het is verschrikkelijk, maar het werkt geniaal!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:19

Ohja, daar heb ik wel eens van gehoord, Miek, maar dat is toch om je neus te reinigen of iets? :o?
Dat is voor mij net zo ongeloofwaardig als die druppels, want het zit echt nog boven de middengrens van m'n voorhoofd, dus ik heb echt zoiets van, daar kan het toch nooit komen? :')

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:22

Saskiaatje schreef:
Ohja, daar heb ik wel eens van gehoord, Miek, maar dat is toch om je neus te reinigen of iets? :o?
Dat is voor mij net zo ongeloofwaardig als die druppels, want het zit echt nog boven de middengrens van m'n voorhoofd, dus ik heb echt zoiets van, daar kan het toch nooit komen? :')

Oh jawel, helaas voel je het zelfs in je ogen. (en dan moet je natuurlijk wel echt naar boven spuiten, en niet alleen in je neusgat). Als je het echt goed doet, komt het heel ver, en is het heel ranzig, maar werkt het wel :D En ik kan het weten, heb per jaar wel 100x voorhoofdsholte-ontsteking :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:25

Inderdaad even een spuitje zout proberen, vooral goed je neus ophalen als je t inspuit. Doet waarschijnlijk wel even zeer..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:27

Misschien is het maar goed dat ik geen spuitje heb dan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:27

Je zou trouwens ook de apotheek kunnen bellen, of die iets weten :)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:25

Het helpt echt wat Somebody_ zegt!
Of met een neusdouche, bij voorkeur zo'n glazen ding.

Wel KA KA KA KA KA zeggen, anders komt het er eventueel via je mond eruit (althans volgens het ziekenhuis).
En mbt pijn, het doet minder pijn dan de ontsteking. Dus gewoon doen!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 21:58

Helpt dat "ka ka ka" ook bij neusdruppels toevallig? Want dat belandt nu in mijn keel. :')

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:04

Snuiven met zout werkt altijd prima! En inderdaad, heb je het eenmaal gehad, dan krijg je het vast en zeker vaker!