patos schreef:Ik heb tot 4x toe een operatie aan mijn linkeroor gehad in de afgelopen 3 jaar. Mijn linkeroor is een flapoor, terwijl de rechter best netjes staat. Helaas is door de weerbarstigheid van het kraakbeen mijn oor weer steeds terug gegaan naar de oude stand. De chirurg (heeft wereldwijd een uitmuntende reputatie op dit gebied) heeft mij tot 3x toe gratis opnieuw geopereerd, hij had geen idee hoe dit kon. De laaste keer hebben ze een grovere techniek gebruikt, die wordt zelden meer toegepast omdat je een grotere kans hebt op littekens. Toen is mijn oor iets beter blijven staan, maar nog niet zoals de bedoeling was.
Overigens schijnen grotere afwijkingen wel beter gecorrigeerd te kunnen worden (en blijven).
De ingreep zelf is een makkie, je bent met 20 minuten klaar. Napijn is prima te bestrijden met een paracetamol. Alleen het verband (lees: tulband) is lastig, dat moet je een week omhouden.
Oja, prijs voor 1 oor: rond de 1000 euro. Voor 2 oren meestal rond de 1800, dan krijg je blijkbaar korting