Arm niet meer omhoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Arm niet meer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:08

Goedemorgen!

Ik heb sinds 2 weken al dat ik mijn linkerarm niet meer omhoog kan doen.. Naar achteren is geen probleem, recht naar voren ook niet als ik mijn arm uitsteek. Het doet echter wel pijn als ik mijn arm echt optil zeg maar.. Opzij krijg ik mijn arm helemaal niet omhoog en naar boven uitstrekken ook niet..
Kleren aantrekken ed is dus ook bijna niet meer te doen..

Nou ben ik de afgelopen maand al 2 keer bij de HA geweest.. Ik durf dus niet echt weer te gaan.. Misschien gaat t vanzelf wel weer weg snel.. Maar ik ben toch wel benieuwd of iemand hier ook ooit last van heeft gehad..

Het doet overigens geen pijn als ik mijn arm niet beweeg.. Dus geen klopping oid..

nOukiee_

Re: Arm niet meer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:14

Misschien even googlen via internet..
En anders toch weer langs de HA gaan! :o

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:17

gewoon naar HA gaan, ook al is het de 3e keer in korte tijd. soms kan het nu eenmaal flink tegenzitten met gezondheid.
misschien heb je wel slijmbeursontsteking in je schouder. wordt alleen maar erger als je er niets aan doet, dus hup...hup.. naar de HA :D beterschap!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:17

Ontstoken slijmbeurs kan het zijn. Google maar eens op slijmbeursontsteking..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:19

Maar bij een slijmbeursonsteking staat wel dat het ook gezwollen moet zijn, en wat rood kan kleuren.. Dit heb ik dus niet..
Ja ik vind dat zo kleinzerig overkomen als ik nu weeeer naar de HA moet.. Maarja gaat natuurlijk wel over mijn lichaam..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:21

En mocht het dat zijn dan gaat het toch over door middel van rust.. Is geen medicijn voor ofzo..

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:24

Jawel, je kan een ontstekingsremmer meekrijgen of je krijgt een cortisone injectie in je schouder!
Mij moeder die heeft ook slijmbeursontsteking in de heup.
En dat waren de opties waar zij uit kon kiezen!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:26

gewoon naar HA gaan en niet zelf gaan dokteren. ik ken iemand die er ook te lang mee is blijven doorlopen en die heeft er zeker nog een jaar last van gehad.. daarbij: we betalen al genoeg ziektekostenpremie: neem waar voor je geld. haha! geintje!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:29

_Lola_ schreef:
Maar bij een slijmbeursonsteking staat wel dat het ook gezwollen moet zijn, en wat rood kan kleuren.. Dit heb ik dus niet..
Ja ik vind dat zo kleinzerig overkomen als ik nu weeeer naar de HA moet.. Maarja gaat natuurlijk wel over mijn lichaam..
Dat kan maar hoeft zeker niet.

Sinds wanneer heb je er last van? En kun je fysiek de arm niet meer optillen of doet het hels pijn maar kan het nog wel?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:34

Het doet echt echt heel veel pijn.. En ik doe het nu dus in een omweg die geen pijn doet.. Ik voel bv ook als ik mijn arm omlaag doe op een bepaald punt dat het echt idioot pijn doet, maar het ander moment dan zeurt het alleen een beetje.. Als of de pijn zich steeds verplaatst... Maar het blijft wel aan de voorkant van mijn schouder..

Heb er nu 2 weken last van..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:36

Klinkt wel als slijmbeurs ja, huisarts zal je waarschijnlijk ook rust adviseren. Als je er nog veel langer last van houd zou ik wel gaan.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:37

ik snap echt niet dat mensen over dit soort dingen een topic openen en niet naar de huisarts gaan het kan zoveel zijn
en als je er al 2 weken last van hebt en zo pijn doet waarom ga je dan niet naar de huisarts?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:38

Klinkt inderdaad echt als een slijmbeursontsteking.
Frozen kan het niet zijn in zo'n korte tijd, bij een frozen shoulder heb je een ernstige bewegingsbeperking.
Maar dat komt meestal na een paar weken de arm in mitella oid te hebben gehad.

Ik denk in jouw verhaal dat het de slijmbeurs is.
Een arts voelt ook wel aan jouw arm dat je niet zit te liegen hoor :(:)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:38

Je zou een week een kuurtje met Ibuprofen kunnen doen dat wil bij mij nog wel eens helpen als mijn slijmbeurs ontstoken is. Gewoon braaf 3x per dag innemen ongeacht of je schouder pijn doet of niet. Als het daarna niet enorm verbeterd is moet je zeker naar de huisarts gaan maar je kunt dat ook gelijk doen dan krijg je waarschijnlijk Diclofenac mee wat bij sommige mensen een stuk effectiever is.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:41

MiSz_SaNdY schreef:
ik snap echt niet dat mensen over dit soort dingen een topic openen en niet naar de huisarts gaan het kan zoveel zijn
en als je er al 2 weken last van hebt en zo pijn doet waarom ga je dan niet naar de huisarts?

Ja heel eerlijk, omdat ik dus de laatste tijd al een paar keer ben geweest.. Dan moet ik 1 weer tegen mijn baas zeggen ik ga WEER naar de dokter en 2 die dokter ziet me weeer aankomen..

Ja klinkt stom ik weet het, het is mijn lichaam en daar moet ik zuinig op zijn.. Maar goed dat is dan toch iets waar ik mee kan zitten.. En ik denk bij dit soort dingen het gaat vanzelf wel over.. Was alleen benieuwd wat het zou kunnen zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:09

Misschien een osteopaat?Soms kan een kleine 'verschuiving' grote gevolgen hebben.
Bij een flinke overbelasting kan je ook een pees gesloopt hebben.Dat is mijn zwager overkomen en die heeft zolang gewacht dat het niet meer opereerbaar was...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:11

Heb maar een afspraak gemaakt.. Zekere voor het onzekere.. Ik ga donderdag.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:09

goed zo, meis. hopelijk ben je er snel vanaf!

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:25

Ben benieuwd wat je huisarts er van zeg!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:04

Google anders even op inpingement syndroom (beklemming van de pees), jij lijkt een zogeheten painfull arc te beschrijven (bepaalde range waarbinnen bewegen pijn doet). Slijmbeursonsteking kan, hoewel ik dan pijn in (bijna) alle bewegingen zou verwachten.