acrylnagels en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

acrylnagels en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:47

Hoi,

Ik heb al gezocht of ik antwoord kon krijgen op mijn vraag via de zoekfunctie maar ik kreeg geen antwoord op de vraag die ik heb.

Mijn moeder en zusje hebben prachtige acrylnagels. Nadat ik vorige week met mijn moeder ben meegeweest naar zo'n studio ben ik gaan denken. Ik heb zelf dunne nagels en ze breken constant af. Ik zou ook wel graag acrylnagels willen. Niet te kort maar wel een mooie nagel.

Nu mijn vraag: Wie heeft ook acrylnagels en is dagelijks met de paarden bezig? blijven ze een beetje zitten en worden ze erg vies?

Ik hoor het graag!

Groetjes Danique

Cyntje

Re: acrylnagels en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:50

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:51

Daar heb ik al gezocht maar kreeg daar niet alle antwoorden op mijn vragen.

Toch bedankt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:53

Oh ok, bij mij waren nepnagels en paardrijden geen succes.
Nu heb ik mijn eigen nagels aardig lang en stevig maar rij nu nog amper paard...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:54

Ik heb ze tijdens het hoofdstel vastmaken losgetrokken en in de prullenbak gegooigd.. werd er werkelijk ramgek vak!
Vriendin van me heeft wel altijd acrylnagels op.. bij haar werkt het wel :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:56

Losgetrokken??? Ik neem aan dat je dan gewoon neppers had uit een winkel? Die van een nagelstyliste trek je er namelijk niet zomaar af := Maar ik tikte telkens mijn ringvingers tegen het zadel kapot, de rest bleef aardig bespaard :+

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:59

Toen ik Acrylnagels had, waren mijn eigen nagels vlinterdun (dooropplaknagels) daardoor braken ze bij het minste geringste af.

Nu me eigen nagels sterker zijn, blijven ze super zitten.
en heb ik nergens last van :)

Maar het ligt er ook aan, hoe ze worden gezet natuurlijk

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:03

Ik trok ze dr ook vaak vanaf hoor, doet alleen erg veel pijn. Het kan dus wel.

Ik had er verder nooit problemen mee, maar je eigen nagels gaan er ook door naar de klote omdat er steeds een laagje afgaat. Nu ik ze niet meer heb zijn me eigen nagels weer lekker sterk, ben gestopt met nagelbijten dus prima zo.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:04

ik heb ook acryl/gel nagels en ze blijven bij mij super goed zitten
ik ben elke dag met paarden bezig beleren corigeren en heb nog nooit geen last gehad dat ze er af vielen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:04

ik heb al bijna een jaar acrylnagels en moet zeggen bevalt me prima. Laat ze iedere 3 a 4 weken opnieuw doen. Even uitkijken met smeerseltjes en schoonmaak middelen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:06

Hai hai,
Ik heb ook een lange tijd acryl nagels gehad. Bij mij ging dit wel goed in combinatie met de paarden. Alleen mijn lichaam stoten na een tijdje zelf de nagels af (door diabetes).
Daarna ben ik overgegaan op gelnagels. Die heb ik nu bijna 1 jaar. Gaat hartstikke goed en heb er geen last van.
Alleen een keer is mijn gel nagels + eigen nagel afgetrokken omdat mijn paard gek begon te doen onder het zadel en ik knalde met mijn nagel tegen het zadel aan. Toen lag dus alles eraf.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:03

Cyntje schreef:
Losgetrokken??? Ik neem aan dat je dan gewoon neppers had uit een winkel? Die van een nagelstyliste trek je er namelijk niet zomaar af := Maar ik tikte telkens mijn ringvingers tegen het zadel kapot, de rest bleef aardig bespaard :+

Haha, ja ik had neppers uit de winkel :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:08

Ligt ook een beetje aan de bolling van je nagel. (ik heb zelf ooit de opleiding gevolgd) Je zou kunnen beginnen met een heel klein tipje eraan, hoe langer ze zijn hoe sneller ze er af liggen. Het wordt wel afgeraden als je met paarden omgaat, heb ik op de opleiding geleerd ivm bacterien maar ik heb ze zelf vaak gehad en nog nooit problemen gehad.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:16

Hoi,
Ik ben gestopt met acrylnagels...
Ze braken niet af en kon er alles meedoen... Maar ik vond ze gaan stinken :r ...
Klinkt misschien raar :P
Maar iedere dag na de paarden met een nagelborsteltje en unicura zeep in de weer... Daarna nog douche, maar de paardengeur bleef erin hangen...

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:42

Nou ik lees positieve en negatieve verhalen. Misschien moet ik het maar gewoon eens proberen!

Ik lees alleen bij Alves dat ze gaan stinken en vies worden. Hoe is dat bij de rest?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:47

Ik heb ze ook gehad. Geen aanrader. Bij mij ging opgegeven moment allemaal vuil tussen mijn eigen nagel en de acrylnagel zitten. Ook waren mijn nagels helemaal naar de kl*ten toen de acrylnagels eraf waren. Heb toen flink geinvesteerd in Herome producten en m'n eigen nagels zijn mooier dan ooit.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:48

Heb al zeker 4 jaar acryl nagels en nooit problemen gehad met het paardrijden. HEt gebeurde wel eens dat er en af brak omdat er toch al wat lucht onder zat en dan een keer flink stoten is het zo gebeurd.

Verder gebruik ik altijd een nagelborsteltje en zo blijven ze mooi schoon, dat ze gaan stinken heb ik nooit gehad of gehoord.

En als je eigen nagels er slecht van worden zijn ze niet goed gezet.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:51

stinken heb ik nooit last mee gehad...

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:56

Ik heb ze ook en ik geen problemen. Ook niet qua vies worden en stinken??? hmmmz dan zijn ze niet goed gezet denk ik. En als je thuis komt na de paarden je handen/nagels goed wassen met een nagelborsteltje. Niks aan de hand hoor, en ik doe niet anders/voorzichtiger dan daarvoor....

Inderdaad gewoon een keer laten zetten en kijken of jij ermee om kan gaan. Zo niet dan laat je ze er weer afhalen!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:59

Ik ben 100% tevreden over mijn arcylnagels! :j Ze zijn mooi gezet, zitten muurvast, komt nooit lucht onder en de tips blijven mooi wit. Ik doe er thans alles mee: van poetsen tot de stal schoonmaken. Ik heb nog nooit (effe afkloppen :P ) eentje afgestoten of afgebroken. Ik moet er dan ook nog bijzeggen dat ik vrij lange nagels heb!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:00

Ik heb ze gehad, maar vond het geen lekkere combi met de paarden. Ze braken niet af oid, maar het witte randje werd grijs door vuil wat er via onder in trok, zag er echt heel ranzig uit. Er kwam ook geen al te frisse lucht meer vanaf na een tijdje, dus toen heb ik ze er maar af getrokken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:03

Ik vond het niks bij de paarden. Voor mij dus maar gewoon weer kortgeknipt en af en toe een kleurtje. Wel jammer, want ik vind het erg mooi staan.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:06

ik heb ze ook lange tijd gehad, alleen niet te lang dat vind ik zelf gewoon niet fijn en dat ging prima met de paarden hoor, nooit ergens last van gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:00

Iets anders dan acryl, maar wie weet heb je er iets aan. Ik heb namelijk gelnagels gehad in de tijd dat ik nog paard reed. Ik had zelf geen last met zadelen/poetsen etc, maar had van mezelf al wat langere nagels dus wellicht was ik daardoor snel gewend.
Het is ook beter niet gelijk te lange nagels te nemen, dan is de overgang wel erg groot. Wel waren mijn eigen nagels héél dun en lelijk geworden onder de gelnagels en het heeft zeker een alf jaar geduurd voor ze redelijk normaal waren geworden.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:24

Ik heb ook geen last gehad van stank van de Acrylnagels hoor :n