Al een tijd, moe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Al een tijd, moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:16

Hoi!

Ik ben de laatste tijd echt heel erg moe.

's Avonds om 9 uur ben ik helemaal kapot en val dan in slaap op de bank. Ik ben voor de rest ook de hele dag niet fit.
Mijn moeder gaf mij het advies om mijn telefoon niet hele dagen bij me te dragen, omdat een mobiele telefoon straling afgeeft.
Dit heb ik toen gedaan, al een week lang. De telefoon in m'n tas i.p.v. in m'n broekzak, maar het helpt niks.

Wat zou het kunnen zijn?

Bedankt voor het lezen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:17

Het kan heeel veel zijn, maar misschien een kleine depressie omdat de winter weer gaat aanbreken? Dit hebben veel mensen als het weer wat guurder wordt etc. maar exact zullen we het nooit weten dan moet je naar een dokter..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:18

Dat is de vraag, zou even langs de dokter gaan....misschien even bloed prikken......
Er zijn veel oorzaken en gissen is moeilijk.........
Sterkte en beterschap........

MRIIIS

Re: Al een tijd, moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:20

Ik zou voor de zekerheid even langs de dokter gaan en inderdaad misschien bloedprikken. Zomaar even bedenken wat het zou kunnen zijn is lastig.. Sterkte!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:23

ik heb het ook al een tijd. ben naar de dokter geweest om bloed te prikken. daar kwam niks uit, dus moet eigenlijk nog een keer terug, maar ben net mn baan kwijt en nog wat meer dingetjes, dus om te voorkomen dat ze stress als oorzaak nemen wacht ik er even mee :+ :P
heb jij niet stress van een of ander?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:25

Het kan goed zijn dat je minder zonlicht ziet. Maak met jezelf een afspraak dat je een halfuur of uur langer buiten bent. Ga bijvoorbeeld in je pauze even een rondje wandelen of na het werk nog even naar buiten. Helpt vaak erg goed!
Probeer dit licht dan ook echt bewust in je op te nemen, dus bewust gaan wandelen.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:26

mmh het kan inderdaad heel veel zijn. Ik had precies hetzelfde en bij mij bleek mijn schildklier te langzaam te werken. Maar het kan ook gewoon pfeiffer zijn, inderdaad depressie doordat de winter in aantocht is... Voor de zekerheid dus even naar de dokter! Ow je moet ook echt even op B12 laten prikken. Is voor HEEL VEEL mensen de oorzaak van vermoeidheid. Medicijnen slikken heeft dan weinig zin, dan zul je prikken nodig hebben ;)!

Veel sterkte, hoop voor je dat het snel over is!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:30

Heb ook last van vermoeidheid.
Ben hier al maanden mee aan het doktoren.
Heb al bloedgeprikt, alle waardes waren ok. (is toen ook geprikt op pfeiffer)
Heb er meer klachten bij gehad, en werd daarvoor doorverwezen naar een neuroloog..
Ook alles ok (thankgod :) )
De neuroloog zei ook: Moeheidsklachten zijn heel moeilijk te achterhalen, en soms komen ze er ook nooit achter.. of na jaren. Dan word het vaak gegooit op 'tussen de oren' of chronische vermoeidheid..
Ah ja, heb je veel aan :)

Op aanraden van mijn oom(is ook huisarts) dat ik me nog moet laten prikken op adolecentenvermoeidheid, lyme en schildklier. Dit ga ik binnenkort doen, wanneer ik er tijd voor heb..
En komt daar ook niks uit, zal het voor mij: deal with it zijn..
En dat heb ik ook de laatste weken geprobeert, veel energydrank en koffie.. Maar helpt niks..
Ik ben uitgetelt en kapot, maarja wat moet je dan?

Hoop dat ze iets vinden bij je dat je moeheid zo opgelost kan worden :)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:33

Kan me er iets bij indenken, wat vervelend zeg! Misschien stress onbewust? In ieder geval even laten prikken natuurlijk, dan weet je het zeker.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:38

MaaikeMo schreef:
Heb ook last van vermoeidheid.
Ben hier al maanden mee aan het doktoren.
Heb al bloedgeprikt, alle waardes waren ok. (is toen ook geprikt op pfeiffer)
Heb er meer klachten bij gehad, en werd daarvoor doorverwezen naar een neuroloog..
Ook alles ok (thankgod :) )
De neuroloog zei ook: Moeheidsklachten zijn heel moeilijk te achterhalen, en soms komen ze er ook nooit achter.. of na jaren. Dan word het vaak gegooit op 'tussen de oren' of chronische vermoeidheid..
Ah ja, heb je veel aan :)

Op aanraden van mijn oom(is ook huisarts) dat ik me nog moet laten prikken op adolecentenvermoeidheid, lyme en schildklier. Dit ga ik binnenkort doen, wanneer ik er tijd voor heb..
En komt daar ook niks uit, zal het voor mij: deal with it zijn..
En dat heb ik ook de laatste weken geprobeert, veel energydrank en koffie.. Maar helpt niks..
Ik ben uitgetelt en kapot, maarja wat moet je dan?

Hoop dat ze iets vinden bij je dat je moeheid zo opgelost kan worden :)

Ik heb precies hetzelfde, ben ook al een tijdje aan het doktoren. Hoop dat er voor jou wat uitkomt, want ik weet hoe vervelend het is! :)

Ts, als ik jou was zou ik even langs de dokter gaan en daarna even laten prikken. Misschien heb je wel pfeiffer of bloedarmoede?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:10

Het kan zoveel zijn, dat is voor ons moeilijk om te zeggen. Het kan iets lichamelijks zijn, maar het kan ook oververmoeidheid zijn door veel spannende dingen en stress. Of door de omslag van het weer zoals al genoemd is. Het is wel heel vervelend. Ik zou inderdaad ook even langs de huisarts gaan om de lichamelijke dingen in ieder geval uit te sluiten. En ga voor je zelf na of er misschien dingen zijn die je erg bezig houden (zorgen en stress) en wat je daar eventueel aan kan doen. Pieker je bijvoorbeeld veel? Dat kost ook veel energie.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:38

Ja, thuis heb ik veel stress door wat onenigheden met mama. Maar dit is al jaren zo, dus kan me niet voorstellen dat het daar van komt. Morgen ga ik naar de dokter toe, en ga ik vragen wat hij zou willen, en misschien daarna bloedprikken ( help :(:) )

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :) !

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:45

Ik zou sowieso even bloedprikken, aangezien het zoveel oorzaken kan hebben :).

Een vriendin heeft een tijd lang hetzelfde gehad (nu nog steeds, en loopt er al zo'n 4 maanden mee rond). Bij haar kwam bij elke test uit dat er niks mis was, en is ze uiteindelijk naar een osteopaat gegaan.

Succes bij de dokter en het bloedprikken!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:46

Misschien Pfeiffer
Ff bloedprikken en je weet een stuk meer

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:50

Mistie schreef:
Ja, thuis heb ik veel stress door wat onenigheden met mama. Maar dit is al jaren zo, dus kan me niet voorstellen dat het daar van komt. Morgen ga ik naar de dokter toe, en ga ik vragen wat hij zou willen, en misschien daarna bloedprikken ( help :(:) )

Dat kan dus zeker wel. Weet het helaas uit ervaring. Je kan het lang aan en opeens is het gebeurd... Dan is het teveel, trek je het niet meer. Dit kan een signaal zijn dat je op jezelf moet gaan passen. Maar goed, ik ben geen deskundige. Goed dat je naar je huisarts gaat. Succes!

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:58

MaaikeMo schreef:

Wat is dat adolescentenvermoeidheid? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Ik ben ook vaak moe. Ik ben al bij de dokter geweest en mijn bloed laten nakijken en alles was ok. Volgens de dokter is het stress en druk bezig zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:00

Ook als er vermoedt wordt dat het stress is, is het goed om toch bloed te laten prikken. Al is het maar om andere oorzaken uit te sluiten :j

Ben ook wel benieuwd wat adolecentenvermoeidheid is.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:50

Even naar de huisarts terug en inderdaad even verder je bloed laten onderzoeken, ik was ook een tijd moe en toen bleek dat ik een trage schildklier had/heb. Verder kan het aan je nieren liggen en je bloedsuiker e.d.. Goed na laten kijken, dat is belangrijk.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:53

Raad je aan om eventjes langs de dokter te gaan. Kan vitamine toe kort zijn, en ivm de weerverranderingen kan het zijn, misschien onrust in je lijf?
Pfeifer kan ook. top er nu bijna een jaar mee. let even op of je dikke klieren heb, je oogleden bruin, en zo zijn er nog meer kenmeren. hieraan kan je het ook zien. maar even langs de dokter kan nooit kwaad dan ;).

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:57

Ik merk het idd ook dat ik nu moeier wordt doordat het sneller donker wordt. Maar toch zou ik even langs de dokter gaan voor bijvoorbeeld bloed prikken, dat kan nooit kwaad. Ik was al jaren best gauw moe, maar dacht altijd dat dat dezelfde moeheid was als waar vrijwel iedereen last van had. Bleek tijdens een ander onderzoek dat ik bloedarmoede had. Heb toen bepaalde pilletjes gekregen, en echt waar, wat een verademing. Heb me nog nooit zo fit gevoelt :D
't Kan zijn dat het bijv. echt door het korte daglicht komt, maar zou voor de zekerheid toch even langs gaan ;)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:33

Mistie schreef:

Kan ook zijn dat na al die jaren stress het nu gewoon teveel is geworden..
En dat de vermoeidheid er nu uitkomt.. :)

Maar even langs de dokter is niet verkeerd om uit te sluiten of het niks medisch is :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:51

Verder geen klachten? Anders zou je ook aan b12 tekort kunnen denken :j

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:05

Naar de HA gaan en vragen om een bloedonderzoek voor de schilklier.

Ik heb namelijk cystes op mijn schildklier zitten en ben dus ook erg moe, en ben 11 kilo afgevallen in half jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:09

Of eerst nog eens proberen of je van sporten en buitenlucht ook energie krijgt...
11 kilo in een half jaar is geen ramp, je mag een kilo per week afvallen. En met 11 kilo in een half jaar zit je op nog geen pond in de week, lijkt me echt niet ongezond voor je lijf, al is de oorzaak dan wel weer iets minder.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:24

suleilitha dat is wel een ramp want dat is niet goed, en ja ik ben al bij de internist geweest, en die heeft mij dat zelf vertelt dat dat niet goed is