Probleem met huid onder mijn voet.. Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Probleem met huid onder mijn voet.. Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:33

Hallo!

Ik loop nou al een tijdje rond met een óf pijnlijk, óf itchy probleem, onder mijn rechter voet (alleen rechts) heb ik wat irritatie op een bepaalde plek, geeft een beetje de jeuk als van voetschimmel, maar een dusdanige behandeling werkt niet, is dus iets anders, zit ook midden op mijn voet en niet tussen mijn tenen, een beetje onlogisch ook.

Verder, ik weet niet of het ermee in verband staat, heeft mijn huid de vervelende gewoonte gekregen om in laagjes over elkaar heen te groeien, lijken een beetje hele brede *scuhbben* weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven, deze dode huid wordt soms wel een halve centimeter lang (en over het algemeen 3 cm breed) maar als ik dit eraf probeer te krijgen (schuren of knippen) dan ligt daaronder hele rauwe huid, dus erg pijnlijk om op te lopen, ben hiervoor al bij een pedicure geweest, die wist niet wat het was maar heeft wel nagenoeg alle overtollige dode huid weggehaald met uitzondering van een paar plekken waar het onmidellijk begon te bloeden, maar het is weer net zo hard terug gekomen.

Als je naar de net behandelde huid kijkt zie je (behalve dan dat het erg rauw is) dat op de plekken waar deze huidlagen begonnen te groeien, toch nog iets van een *kloof* zit, die overigens ook rauw is.

Ik loop dus in feite op rauwe kloven die bedekt worden met huidlaagjes...

Op het moment ben ik een beetje drastisch gegaan, mijn moeder heeft dezelfde jeukklachten op haar hand als ik onder mijn voet heb, bij haar springen er spontaan de kloven in maar ze heeft niet de rare huidgroei (misschien is het bij mij puur omdat het onder mijn voet zit) niks helpt bij haar, maar ze gebruikt wel een hormoonzalf die de huid dunner moet maken en tegen de jeuk, leek me ideaal daar die huidlagen simpelweg overtollige dikke eeltige huid is (eelt heb ik trouwens veel last van) Dus de huid zou nu dunner moeten worden, wat misschien het probleem oplost en de jeuk zou weg moeten gaan, is nou de 2e dag dat ik het gebruik, ik blijf het sowieso even 2 weekjes gebruiken, hopen dat het helpt, maar verdere tips zijn ook érg welkom!

risky

Re: Probleem met huid onder mijn voet.. Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:35

je moet hiermee even naar de dokter gaan

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:37

Ik heb zo helaas geen idee hoe of wat, maar zou je de tip willen geven om naar een goede pedicure te gaan!!
Ik had ook een probleem met m'n voet waar de dokter niet uit kwam. Ben toen naar een pedicure gegaan en zij heeft me perfect geholpen!!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:23

Thanks voor jullie berichtjes, zal sowieso binnenkort even naar de pedicure gaan, maar schiet nu niet op want ik heb net een 50 kg zware granieten plaat op mijn voet gehad >.< kan dus niet lopen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:47

dit klinkt als psoriasis, moet je mee naar de huisarts, je moet het goed vet houden. Verder zijn er verschillende behandel methodes maar dat gaat via de huisarts en misschien de dermatoloog, hier wordt je meestal naar doorgestuurd

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:51

Idd even langs de huisarts. En hou er rekening mee dat die hormooncremes meestal niet langer dan 7 dagen op dezelfde plaats mogen worden gebruikt :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:08

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:19

als je ook blaasjes heb zou ik eens gaan kijken.. mss op internet naar de ziekte van andrew - barber...

en kijk heel erg uit met zalfjes die je van de HA krijgt tegen psoriasis.. mijn vriend heeft er ook paar gehad en die veroorzaken aderverkalking!!!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:32

oh :S brr, ik zal wel eisen dat ik naar de dermatoloog doorgestuurd kan worden... of kan je daar tegenwoordig zi naartoe?

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:35

volgens mij moet je een verwijskaart van t huisarts hebben..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:41

Zou jammer zijn.. naja, ik zal het dan wel hard spelen!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:34

Heel intressant en heel herkenbaar. Heb er nooit stil bij gestaan dat het wel eens psoriasis zou kunnen zijn. Ik zal proberen om eens een foto te maken van de onderkant van mijn voeten,...
Allemaal blaasjes en als je ze kapot maakt komt er vocht uit. Alsof het allemaal kleine blaren zijn,...... foto volgt in dezer dagen,....

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:54

ja dat heb ik dus ook, alleen niet altijd die blaasjes, is de huid te vernield voor denk ik (of héél dik of héél dun)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:03

Oei, dit komt mij heel bekend voor. ik heb nl. precies hetzelfde denk ik. Ik had laatst ook van die zere voeten en jeuk. Dus ik heb 's avonds gesmeerd met anti-voetschimmel zalf van het Kruidvat. En vervolgens gaat het onder mijn voeten heel erg vervellen en de dode huid is erg hard. Ik heb die dode huid een beetje weggeknipt en dat hielp wel wat. Na een paar dagen smeren met die zalf werd de jeuk wel minder (is nu zo goed als weg). En het vervellen is ook wel zo goed als over. Maat wat het nu is? Of het voetschimmel is of wat anders? Kweenie.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:09

Ik heb ook niet altijd blaasjes hoor, met periodes,...
Ga zo ff de foto uploaden,...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:13

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:54

Bij doc geweest, is waarschijnlijk geen psoriasis maar een exceem, maar wordt met precies hetzelfde middel als de milde vorm van psoriasis behandelt, duzs, middeltje heet triamcinolonacetonide fagron fna zalf 1mg/g misschien handig voor jou suzan?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:55

Zit er inderdaad over te denken ;)
Ik doe er nu zinkzalf op. Hou het ff in de gaten en als het weer erger wordt dan ga ik ook ff langs de HA. Herken je het op de foto???

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:47

ja die blaasjes had ik ook, alleen dan net wat dieper onder de huid. Bij mij is de huid ook schilverig hier en daar en natuurlijk op bepaalde plekken een stuk dikker

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:45

ik herken hier heel veel dingen in.

ik heb al lang 'last' van een soort blaasjes,soms blaasjes,andere keren pijnlijke rode plekken die jeuken enzo.

eerst dacht dok ook aan psoriasis,maar het bleef aanhouden.

uiteindelijk ook naar een dermatoloog geweest en zijn koudeblaren.

kunnen zelfs in de zomer tevoorschijnkomen bij bv eens felle wind,maar in de winter kan het vreselijk veel pijn doen!

dit komt vooral voor bij dunnen mensen,met een lage bloeddruk,waardoor honden en voeten dan minder goed doorbloed zijn.

buiten je handen en voeten zo goed mogelijk beschermen tegen de kou kan je amper iets doen,het enige die bewezen helpt zijn pilletjes die ook gegeven worden tegen dementie.Deze doen je bloedvaten meer uitzetten waardoor je handen en voeten beter doorbloed worden.

alleen heb ik al een te lage bloeddruk waardoor dit voor mij geen oplossing is(omdat je bloedvaten uitzetten zakt ook je bloeddruk)