Ik vond het dus helemaal niet erg dat ik veel (heel veel) primaire bronnen moest lezen, en in de loop van de jaren kwam ik ook de nodige boeken tegen die ik wel wilde lezen maar waar ik door tijdgebrek niet aan toe kwam. Ik nam me voor om, wanneer ik afgestudeerd was, al die boeken (zeker een goeie halve meter in mijn kast) eindelijk eens te gaan lezen, en daar verheugde ik me op 
Nou studeer ik inmiddels niet meer, vorig jaar september ben ik voor de tweede keer afgestudeerd (Engels) en daarna aan een master begonnen (Literature and Gender @ VU), waar ik in november instortte. Verwaarloosde pfeiffer. Dat is nu bijna een jaar geleden en sindsdien heb ik niet meer gelezen. Wel wat pogingen gedaan maar verder dan een paar bladzijden ben ik niet gekomen, welk boek ik ook pak. Sinds een paar maanden ben ik thuis, en ben al vrij goed uitgerust. Ik wil graag lezen. Waarom lukt het niet?
, misschien dat dat lukt. Het is nu al laat maar ik zal er nog een uitzoeken en morgen eens kijken hoe dat gaat
) en ondertussen blader ik verder in mijn zware boeken naar een korte novelle of een gedicht
Ik moet er nog niet aan denken om een novelle te lezen, alles van meer dan anderhalve pagina is me te veel
Wat voor verhalen ben jij gaan lezen?
Ik heb zelfs nog een ongelezen exemplaar liggen. Hmm. Eens kijken binnenkort hoe ver ik kom. Bij de laatste poging (was een roman) ben ik op pagina 12 gestrand
Kattenbakken verschonen: het zijn er drie
en eens overdag moet gaan lezen. Daarnet heb ik de thriller die ik nog had liggen gepakt, en eens gekeken hoeveel pagina's het eerste hoofdstuk was. Vijf pagina's... en ik heb ze allemaal gelezen
Hoofdstuk twee is drie pagina's en die wil ik straks graag lezen (om in het verhaal te komen
) Zou toch fijn zijn als minder intellectuele stof + minder vermoeiend tijdstip + korte stukjes de oplossing blijkt te zijn, ik ben benieuwd hoe ver ik kom in m'n boekje.