Ik ben nu ruim elf weken zwanger en heb vreselijk bronchitis. Volgens de huisarts mag ik geen antibiotica maar dit heb ik al een aantal keren zo gehad dat ik er longontsteking bij kreeg. Nu wil ik morgen een verwijzing naar een longarts aangezien de huisarts opperde dat ik wellicht astma heb. Hebben jullie enig idee welke medicijnen ik wel kan nemen? Ik gebruik nu Atrovent als inhalator maar deze helpt niet afdoende. Ben nu echt doodop van het hoesten wat in braakneigingen overgaat. Groetjes
Zeker als je zwanger bent, niet zelf gaan rommelen. Je kindje is nog in een heel kritieke fase. Even wachten tot je morgen weer naar de HA kunt. Sterkte!
devine
Geplaatst: 13-10-09 06:31
Heb zelf ook astma en bronchitis maar tijdens de zwangerschap had ik nergens last van terwijl ik dagelijks mijn ventolin en seretide gebruik.
Maar even afwachten wat de arts zegt en zeker niet zelf gaan proberen met vanalles en nog wat..
Samm
Geplaatst: 13-10-09 08:05
Ik zou inderdaad goed met je huisarts overleggen, je mag wat dat betreft zo weinig als je zwanger bent. Ik ben inmiddels bijna 35 weken zwanger en heb op het moment gigantische amandelen en keelpijn waar ik normaal altijd trachitol ( zuigtabletten) voor neem en dan is het met 2 dagen weer weg, maar zelfs die moeten in overleg met huisarts gebruikt worden tijdens zwangerschap.phfhf
Anoniem
Geplaatst: 13-10-09 10:30
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 13-10-09 12:17
Kijk gauw op de bijlsuiter van atrovent, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dat mag gebruiken icm zwangerschap (er zijn namelijk maar heel weinig medicijnen die je veilig kunt gebruiken!) Vraag dit aan je huisarts, wellicht zijn er alternatieven die je wel kunt gebruiken en toch wat verlichting geven.
Edit: even voor je geknipt en geplakt uit de officiele bijsluiter:
Zwangerschap en borstvoeding Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? Zwangerschap Het is niet bekend of dit middel veilig is voor het ongeboren kind. Omdat er na inhalatie slechts weinig van het middel in het bloed komt, is de kans gering dat de baby hiervan schade ondervindt.
Indien nodig kunt u dit middel in een normale dosering gebruiken tijdens de zwangerschap. Overleg hierover met uw arts of apotheker.
Borstvoeding Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Nadat u dit middel heeft geïnhaleerd, komt het nauwelijks in uw bloed. Daarom zal er weinig van dit middel in de moedermelk komen.
De arts of apotheker zal daarom meestal aangeven dat u dit middel in de normale dosering gewoon kunt gebruiken.
Even overleggen met je huisarts dus wat voor jou een veilige dosering is.
Inmiddels heb ik contact gehad met de gyneacoloog en ik krijg medicijnen, moest braken van het hoesten en dacht dat ik zou stikken. Wordt nu doorgestuurd naar een longarts en krijg een allergietest. Waarschijnlijk is het toch astma omdat het meerdere keren per jaar voorkomt. Bedankt alvast voor de tips, ik mag Atrovent en Ventolin samen gebruiken. Het kindje schijnt er geen moeite mee te hebben, die jumpt vrolijk rond op de echo.
devine
Geplaatst: 14-10-09 05:51
Fijn dat je nu weet hoe of wat!
Als de kleine er maar geen last van heeft en blijft JUMPEN!!