Vermoeidheid, middeltjes tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Vermoeidheid, middeltjes tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:25

Misschien een rare titel maar goed...
Ik neem erg zware medicatie en hierdoor ben ik heel erg moe.
Deze neem ik op vrijdag, in het weekend het ergste moe en doordeweeksn valt het mee.
Het probleem is dat ik naar de hogeschool ga en dus moet leren.

Ik slaap ten laatste om 22u en sta meestal om 5u40 op.
Later kan écht niet ivm reistijd :)

Nu ben ik op zoek naar een homeopatisch(!!) middel dat eventueel de vermoeidheid kan tegen gaan.
Het is maar om de periode tot februari(examens dus) te overbruggen want dan stop ik met de medicatie :)
Minderen met de medicatie kan écht niet.

Wie o wie weet een middeltje?

Babsie_Flash

Re: Vermoeidheid, middeltjes tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:27

Misschien een arts vragen die ook verstand van je medicatie heeft?
Zelf zou ik zeggen zorgen dat je veel vitamines binnen krijgt, is altijd gezond en geeft volgens mij ook energie

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:29

Eerder je bed in gaan?
Als je om 22.00 uur gaat slapen kom je niet aan de 8 uur die een gemiddeld mens nodig heeft, als je al door je medicatie moe bent kan het geen kwaad om meer dan 8 uur te slapen ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:33

Eerder naar bed is ook het eerste wat bij mij opkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:35

Homeopathisch zal niets helpen, neem eens een voedingspreparaat, ik gebruik daar Herbalife voor en neem extra vitamines, maar dan wel goede en niet van de supermarkt of van het kruidvatje of zo.

Probeer zo min mogelijk geraffineerde suikers en koolhydraten te eten, maar veel vers fruit/verse groente, vis, zodat je stofwisseling het niet zo zwaar heeft, je nieren en lever niet zo hard hoeven te werken en veel afvalstoffen extra produceren. Dus eigenlijk een beetje ontgiften via dieet en extra puur toevoegen in de vorm van goed voedingssupplement. Als je zo vroeg op moet, zou ik een uur eerder naar bed gaan.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:08

Een middel wat mij erg goed helpt is Floradix, een vruchtendrank verkrijgbaar bij de reformwinkel. Deze zit boordevol ijzer, je merkt na een paar dagen al verschil.

Volgens mij kan dit gewoon met medicijnen gebruikt worden om het een aftreksel is van plantenextracten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:37

russel schreef:
Homeopathisch zal niets helpen, neem eens een voedingspreparaat, ik gebruik daar Herbalife voor en neem extra vitamines, maar dan wel goede en niet van de supermarkt of van het kruidvatje of zo.

Probeer zo min mogelijk geraffineerde suikers en koolhydraten te eten, maar veel vers fruit/verse groente, vis, zodat je stofwisseling het niet zo zwaar heeft, je nieren en lever niet zo hard hoeven te werken en veel afvalstoffen extra produceren. Dus eigenlijk een beetje ontgiften via dieet en extra puur toevoegen in de vorm van goed voedingssupplement. Als je zo vroeg op moet, zou ik een uur eerder naar bed gaan.

Herbalife zou ik ook aan willen raden in dit geval, en dan specifiek de NRG (is Guarana, andere werkt ook maar in mijn ervaring minder) en liefst nog in combinatie met de Formule 1 zodat je lijf iig niets te kort komt :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:17

Wat bij mij opkomt is ook eerder naar bed gaan. Ik zou het ook niet volhouden om om 22 uur naar bed te gaan en er om 5.40 uur al uit te moeten. Wel een keertje, maar niet iedere dag. En dan gebruik ik geen eens zware medicijnen die de vermoeidheid verergeren. Ik zou eerst dat proberen, eventueel in combinatie met voedingstips die hierboven al genoemd zijn. Daarna kun je altijd nog met je arts overleggen. Succes in ieder geval!