Mag je rijden met tennisarm? Helpt zwemmen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cathyvans

Mag je rijden met tennisarm? Helpt zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:39

Hehe, mag ik na 3 maanden rust (knie-operatie) EINDELIJK weer rijden, blijk ik een tennisarm te hebben...grrrrrrr
Mag je daar mee rijden? Heb in oud topic gezocht maar niet echt goed antwoord gevonden. Ik rij nu met een speciale band, dat is wel te doen. En ik zwem doorgaand 1x per week om soepel te paard te blijven maar mag dat nu? Zijn er (ervarings)deskundigen op Bokt die mij kunnen informeren.
Ik vind Bokt zo tof; ik beveel het bij al mijn vrienden aan, ja Bokkers, straks krijgen jullie een 40Plus invasie, haha :-) !!

Blablabla11

Re: Mag je rijden met tennisarm? Helpt zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:41

Zal je dat niet gewoon navragen bij de dokter..
Is misschien beter dan het hier aan paarden mensen te vragen...

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:45

Jawel, hi hi. Maar ik stond na een paar minuten weer buiten bij de dokter, ze was megahaastig en nu komen de vragen dus boven...
Ik vind haar eerlijk gezegd helemaal ook niet zo heel aardig, ahum. En ik krijg hier toch altijd prima tips! Die dokter vindt paarden eng en vies dus hoe deskundig ze daarover is...kun je je ook afvragen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:47

Ik heb 2x een tennisarm en 2x een golferselleboog en daar rijd ik gewoon mee. Maar of het verstandig is, dat is een ander verhaal. :D
Ik zou in ieder geval proberen om wat minder lang en wat minder intensief te rijden. Inmiddels loop ik bijna een jaar met mijn klachten en ik denk dat ik niet slim ben geweest om er zolang mee door te lopen.

Als jij er tijdens het rijden meer last van hebt of als het na het rijden gevoeliger is, den weet je het antwoord zelf denk ik ook wel. Een tennisarm is een overbelasting en zolang je doorgaat met overbelasten zal het zeker niet overgaan.

Ik denk dat het verstandig is als je naar een goede fysio gaat om je te laten behandelen. Je kan wel een brace dragen, maar daar gaat het niet van over.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:30

Ik zou misschien eens een andere huisarts nemen? Als ze je na 4 minuten alweer de deur uitzet, terwijl je recht hebt op tien minuten, doet ze iets niet goed. Ik zou naar de fysio gaan, kun je heen zonder verwijzing, en leg uit wat je doet aan rijden, hoe intensief dat is e.d. Een goeie fysio kan je dan haarfijn vertellen of je beter niet kunt rijden, of rustig aan of iets dergelijks.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:29

RT--> MW

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:51

Ik zou toch nog even rust houden want overbelasting gaat niet over door te blijven belasten zoals hierboven ook al ergens gezegd word :)
Ik ben ook zo eigenwijs geweest op met mn knieen te blijven rijden, en nu moet ik op sommige dagen zeggen "sorry paard, het gaat gewoon niet" en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je toendertijd niet wat meer rust had gepakt :)
Ik snap dat je heel graag wilt rijden na al die tijd, maar let ook even op je eigen gezondheid :)
Tuurlijk eventjes stappen oid zal geen kwaad kunnen, maar ik zou niet echt intensief gaan rijden eigenlijk..

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:39

bij een tennisarm is in 90% van de gevallen de pezen waar je je arm mee strekt overbelast, en moet je gewoon gedoseerd blijven bewegen, zolang jij geen pijn ervaart kan jij rijden, heb jij wel last moet je alleen ook zo verstandig zijn om naast je paard te blijven staan.

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:40

oh en verder zou ik idd zoals bovenstaand gezegd naar de fysio gaan, deze helpt je om inzicht te krijgen in verstandig bewegen, geeft je oefeningen en gaat waarschijnlijk een beetje rekken zodat je herstel sneller verloopt.