Galblaas verwijderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:34

Inderdaad spannende tijd NatassJa. Goed van je dat je je moeder naar het ziekenhuis hebt gesleept, ontstoken galblaas schijnt niet grappig te zijn.

Ik heb het plan gevat morgen weer op paard te stappen. Het is dan 10 dagen geleden en ik denk dat het wel moet gaan lukken.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:55

Helaas gaat het nu niet zo goed met m´n moeder. Ze had een ernstige allergische reactie op de antibiotica. Haar armen werden dik, haar tong en keel.. Was best even eng. De pijn is sinds vrijdag niet weggeweest en ze loopt constant over te geven.

Hoop dat het allemaal snel achter de rug is!

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:12

Tjee wat naar voor je moeder Natasja. En eigenwijs van der ja, straks tast het de lever aan en is ze verder van huis.

Sterkte!

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:07

Dank je wel.
Ja ze is heel eigenwijs! Haha.

Ach neem aan dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen ;)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:50

Sterkte nog even Natasja! Ik hoop dat ze haar snel opereren.

Voor degene die benieuwd zijn naar het herstelverloop. Ik heb gister voor het eerst weer op paard gezeten. Dat ging ook best heel goed. Heb er niet lang op gezeten hoor, amper 5 - 10 minuutjes maar viel me niet tegen. Verder doe ik wat licht huishoudelijke klusjes.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:52

Ik word morgen geopereert ben benieuwd vind het wel erg spannend worden. Hoop dat ik snel naar huis mag. Na hoeveel dagen mochten jullie naar huis?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:15

Heel veel succes alvast Ninja2! Ik moest 1 nachtje blijven slapen, volgende morgen om 10.30 naar huis.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:23

Rhodos schreef:
Heel veel succes alvast Ninja2! Ik moest 1 nachtje blijven slapen, volgende morgen om 10.30 naar huis.



o kijk daar word ik blij van haha. Ik heb wel opas geregeld voor de rest van de week want je weet maar nooit van de ERCP had ik ook erg veel last. Ben zaterdag nog nara de eerste hulp geweest want ik bleef last van me buik houden. Gelukkig waren de wardes in het bloed niet verslechterd en mocht ik naar huis wel kreeg ik gelukkig pijnstillers mee die werken super dat ze me die niet gelijk mee hebben gegeven snap ik ook niets van.
Dat had me veel pijn gescheeld deze week.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:23

hebben jullie veel last met het eten? en wat kan je echt niet meer verdragen bv gekruid eten o.i.d

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:35

Ik heb met eten nergens last van. Echt gekruid heb ik nog niet gegeten aangezien, maar dat eet ik ook nooit. Ben iets sneller vol maar heb vrijdag mijn eerste patatje met ook alweer gehad en ging prima.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:36

ik ha niet echt veel last met eten.. alleen gesmolten kaas kon ik niet tegen..

Nu na mn operatie kan ik alles weer eten :D

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:52

Succes morgen Ninja. Ja 1 nachtje blijven is standaard. Ik eet alles weer. Chocolade, gekruid, vettig. geen probleem.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:30

Ik heb ook geen enkel probleem wat eten betreft. Gelukkig niet (ben nogal een smulpaap...)
Nu maar hopen dat alles goed is gegaan bij Ninja2

cloaca
Berichten: 659
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:13

als je geen galblaas meer hebt, dan kan je toch vetten niet meer goed verteren ofzo? Of krijg je daar medicijnen voor?
xx

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:24

Zo hij is eruit. Maandag nacht nog onwijs veel pijn gehad. De diclofinac werkte niet meer. Toen kreeg ik morfinepillen en daardoor viel ik toch effe in slaap. Vanmorgen om 9 uur ging ik naar de ok toe en om half 2 was ik terug op de kamer. Ik heb geluk gehad dat ze me via een kijkoperatie hebben geholpen aangezien de galblaas wel ontstoken was. Vandaar die pijnen het weekend. Ook is er wat gal gelekt dus moet zeker 2 dagen blijven. Ik heb eigenlijk best pijn nog en me schouder doet ook onwijs zeer. Maar ik ben onwijs blij dat ie verwijderd is

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:21

Heel veel sterkte met het herstel gewenst Ninja2 :(:) Laat je maar goed verzorgen de komende tijd!

@Cloaca: jawel hoor, de vetten worden door de galwegen gewoon verteerd. De galblaas is niets meer dan een opvangreservoir. Ik heb verder ook geen medicijnen en heb ook alweer patatjes gehad :D

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:21

Zo ik ben gisteren thuis gekomen uit het zh. het gaat opzich wel goed heb nog wel wat pijn aan de buik en avondeten valt nog niet echt lekker enz. Maar gelukkig is die vervelende pijn in me schouder over. Ook de wondjes beginnen nu wat te trekken.

Alleen ik slaap overdag nog best veel ben gewoon zo moe steeds. gelukkig heeft me vriend lang weekend en kan hij voor sem zorgen.

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:27

Fijn Ninja dat je weer thuis bent. Vermoeidheid is van de narcose, gewoon aan toegeven als je kunt.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:25

Indd... gewoon rustig aan doen en je laten verwennen ;)
niet teveel in 1x willen en luisteren naar wat je lichaam aangeeft :D

Ik ga dinsdag op vakantie... vandaag een goede zonnebrandcreme gekocht voor op mn littekens..

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:23

Zo alweer een week later en het gaat eigenlijk best goed met me.
Overdag heb ik eigenlijk weinig last behalve de conditie die is wel minder en lange stukken lopen is nog niet echt geweldig. En snachts heb ik nog vaak last van me schouder en zij. Ook kan ik alleen nog maar op me rug slapen want op me zij doet het nog wel veel pijn.

Ik durf alleen de plijsters er nog niet af te halen haha ben bang dat de wondjes dan open gaan ofzo. Ze beginnen nu een beetje te jeuken maar verder geen last van.

Alleen het eten gaat nog niet geweldig veel last van diaree als ik iets eet. En op een of andere manier ben ik ook nog bang om te eten vanwege die aanvallen voorheen. ben steeds bang dat ik er nog een krijg terwijl dat eigenlijk niet meer kan want ik heb ook nog een ERCP gehad van te voren dus de galwegen zijn ook schoon zal wel tussen me oren zitten denk ik haha

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 13:47

Goed te lezen dat het goed met je gaat! Die pijn in mijn zij is bij mij pas na een dag of 14-15 overgegaan. Alleen als ik moe ben komt het nog wel eens een beetje terug.

Dat van de verminderde conditie herken ik! Die is ongeveer sinds dit weekend weer beter, al is ie nog niet helemaal op pijl.

Ik denk dat je de pleisters er rustig af kan halen hoor. Die had ik na 2 dagen al af (op advies van de verpleegkundigen).

Mooi nog even rustig aan doen en om jezelf denken hoor!

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:23

hebben jullie ook zo last van diaree als je bv gekruid of wat vetter eet?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:27

Nee, van diaree heb ik geen last gehad. Heb zelfs een week na de operatie alweer een patatje gehad. Eerst heel voorzichtig proberen maar geen centje pijn, verbaasde mij wel.

Maar ieder lichaam reageert natuurlijk anders. Ik kan me wel voorstellen dat het normaal is dat je spijsverteringssysteem eerst even moet wennen.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:10

Nee, ik kon vanaf het begin gewoon alles weer eten. Hoewel, nu ik er over na denk, drinkyoghurt met probiotica moet ik niet teveel drinken. Een klein bekertje is geen probleem, maar een halve liter wel.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:37

wat een geluksvogels haha.
Ik hoop dat ik binnen een tijdje ook weer eens een lekker frietje kan eten mmmm ik heb er z,n zin in haha. Dat heb ik al effe niet meer kunnen eten met die aanvallen en in het ziekenhuis kreeg ik steeds vetbeperkt nou na 10 dagen aardappelpuree wil je wel eens wat anders he haha